- جمعه 21 بهمن 1401 - 12:03
- کد خبر : 116439
- سینمای ایران

یک فیلم بیوگرافیک از شهیدی پرآوازه که درصدد است تا تصویری سمپاتیک از او ارائه دهد. فیلم عملاً دارای دو وجه است بخش عاطفی و شخصی محمد بروجردی و دیگری وجه جنگاور و عملیاتی او. هر چقدر که فیلم در پردازش صحنه های جنگ و درگیری موفق است اما در سکانس هایی که قرار است […]
یک فیلم بیوگرافیک از شهیدی پرآوازه که درصدد است تا تصویری سمپاتیک از او ارائه دهد. فیلم عملاً دارای دو وجه است بخش عاطفی و شخصی محمد بروجردی و دیگری وجه جنگاور و عملیاتی او. هر چقدر که فیلم در پردازش صحنه های جنگ و درگیری موفق است اما در سکانس هایی که قرار است جنبه شخصی تر او به ویژه در ارتباط با همسرش را نظاره گر باشیم چندان توفیقی نمی یابد و بعضاً حالتی شعارگون می یابد.
غریب فیلمی با پروداکشن است و لطیفی با استفاده از تجربیات ساخت روز سوم در پرداخت و اجرای این صحنه ها موفق عمل می کند. تقابل بروجردی با مخالفین انقلاب و خاصه شخصیت مهران احمدی (که در قامت یک ضد قهرمان قابل باور می نماید) از جمله نکات مثبت اثر است.
بابک حمیدیان انتخاب مناسبی برای این نقش است علی الخصوص چابکی و ورزیدگی مورد نیاز محمد بروجردی را به شکلی موثر ارائه می دهد و تا حدی وجوه قهرمان گونه این شهید را بر روی پرده زنده می کند.
غریب با یک تدوین مجدد می تواند فیلم خوش ریتم تر و جذاب تری از کار درآید.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی
در همین زمینه بخوانید:
نظرات