رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ محرم ۱۴۴۶
  • 2024 Thursday 25 July

بعد از سریال «آقازاده»، محمد حسین لطیفی بار دیگر همکاری مشترکی را با حامد عنقا تجربه می کند. اما این بار نه به عنوان بازیگر، بلکه به عنوان سازنده و کارگردان اثر. لطیفی که تجربه ساخت فیلم «روز سوم» که موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر ۲۵ام […]

بعد از سریال «آقازاده»، محمد حسین لطیفی بار دیگر همکاری مشترکی را با حامد عنقا تجربه می کند. اما این بار نه به عنوان بازیگر، بلکه به عنوان سازنده و کارگردان اثر.
لطیفی که تجربه ساخت فیلم «روز سوم» که موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین فیلم و بهترین کارگردانی از جشنواره فیلم فجر ۲۵ام شد را در کارنامه خود دارد؛ بار دیگر به سراغ فیلمی با درونمایه مشابه رفته است.
غریب محصول سازمان سینمایی اوج می باشد و بعد از فیلم های چ، ایستاده در غبار و موقعیت مهدی به سراغ شخصیت شهید محمد بروجردی یکی دیگر از سرداران دفاع مقدس رفته است.
«غریب» برخلاف دیگر آثار این ژانر نتوانسته است که به خوبی ابعاد زندگی شخصی بروجردی را بررسی و معرفی کند. غریب حتی به ارائه توضیحاتی هر چند اندک از فعالیت های پیش از انقلاب و حتی بعد از انقلاب محمد بروجردی که به مسیح کردستان معروف شد هم نمی پردازد. از این رو غریب را نمی توان متعلق به ژانر بیوگرافی دانست. لطیفی حتی به ابعاد و چرایی فعالیت های گروهک های ضد انقلاب در کردستان هم نمی پردازد و هیچ اطلاعات تاریخی را از اتفاقات سال های ابتدایی انقلاب بیان نمی کند.
«غریب» بیشتر از آنکه موفق به ارائه ابعاد شخصیت بروجردی بشود در طراحی و اجرای گریم این شهید خیره کننده ظاهر شده است. به گونه ای که ابعاد شخصیتی شهید بروجردی همانند اسم فیلم برای تماشاگر غریب می ماند.
در نهایت لطیفی با تجربه ساخت فیلم «روز سوم» و با کمک تجربیات گذشته سازمان سینمایی اوج در ساخت فیلم های دفاع مقدس توانسته است با اجرای موفق صحنه های اکشن و جلوه های ویژه فیلم، مخاطب علاقه مند به سینمای پرتحرک را تا انتها با خود همراه سازد.

سینماخانه / ا.ش شهابی

در همین زمینه بخوانید: 

(۳۵) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «گل های باوارده»

(۳۴) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «وابل»

(۳۳) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «غریب»

(۳۲) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «در آغوش درخت»

(۳۱) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «اتاقک گلی»

(۳۰) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هایپاور»

(۲۹) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کاپیتان»

(۲۸) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هفت بهار نارنج»

(۲۷) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کاپیتان»

(۲۶) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «روایت ناتمام سیما»

(۲۵) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هفت بهار نارنج»

(۲۴) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هفت بهار نارنج»

(۲۳) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هوک»

(۲۲) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۲۱) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۲۰) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «بعد از رفتن»

(۱۹) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «کت چرمی»

(۱۸) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «هوک»

(۱۷) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «چرا گریه نمی کنی؟»

(۱۶) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «پرونده باز است»

(۱۵) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

(۱۴) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «عطرآلود»

(۱۳) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

(۱۲) یادداشت های کوتاه از جشنواره فجر ۴۱؛ «سرهنگ ثریا»

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار