رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

فیلم حماسی پرفروش جیمز کامرون با عبور از «تایتانیک» به سومین فیلم پرفروش تاریخ بدل شد. به نقل از ورایتی، دنباله علمی-تخیلی «آواتار» در سطح جهانی فروشش را به ۲.۲۴۳۳ میلیارد دلار رساند تا با پیشی گرفتن از «تایتانیک» با فروش ۲.۲۴۲۸ میلیارد دلار بتواند نام خود را به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما […]

فیلم حماسی پرفروش جیمز کامرون با عبور از «تایتانیک» به سومین فیلم پرفروش تاریخ بدل شد.

به نقل از ورایتی، دنباله علمی-تخیلی «آواتار» در سطح جهانی فروشش را به ۲.۲۴۳۳ میلیارد دلار رساند تا با پیشی گرفتن از «تایتانیک» با فروش ۲.۲۴۲۸ میلیارد دلار بتواند نام خود را به عنوان سومین فیلم پرفروش تاریخ سینما ثبت کند.

اکنون «آواتار» اصلی با فروش ۲.۹۲ میلیارد دلار و «انتقام‌جویان: پایان بازی» با فروش ۲.۷ میلیارد دلار تنها فیلم‌هایی هستند که بیش از «آواتار ۲» فروش کرده‌اند.

در این میان کامرون تنها فیلمساز تاریخ است که ۳ فیلمی را کارگردانی کرده که فروششان بیش از ۲ میلیارد دلار بوده است. وی سازنده اولین، سومین و چهارمین فیلم پرفروش تاریخ سینماست.

تحلیل‌گران می‌گویند جیمز کامرون به تعقیب خود در گیشه‌های سینما ادامه می‌دهد چون بلد است چگونه مخاطب مدرن را جذب کند.

موفقیت «آواتار: راه آب» را مانند «آواتار» اصلی، هدف گرفتن نسل‌های مختلف در طول داستان و نیز تجربه تماشای فیلم با تصاویری استثنایی و سه بعدی نسبت می‌دهند. فروش این فیلم در پرده‌های آیمکس بیش از ۲۵۰ میلیون دلار بوده است که به تنهایی با رقم فروش بسیاری از فیلم‌های دیگر برابری می‌کند.

«آواتار ۲» اکنون با فروش ۶۵۷ میلیون دلار در آمریکا، نهمین فیلم پرفروش تاریخ در این کشور است و در بازار داخلی «تایتانیک» با فروش ۶۵۹ میلیون دلار را در رتبه هشتم و «انتقام جویان: جنگ ابدیت» را در رتبه هفتم با فروش ۶۷۸ میلیون دلار در برابر خود دارد.

چین پرفروش‌ترین بازار خارجی «آوتار ۲» است و این فیلم ۲۴۲ میلیون دلار در آن سرزمین فروش کرده است. فرانسه با ۱۴۴ میلیون دلار، آلمان با ۱۳۵ میلیون دلار و کره با ۱۰۶ میلیون دلار در ردیف‌های بعدی قرار دارند. این فیلم در بیش از ۲۰ کشور از جمله فرانسه، آلمان، اتریش، بلغارستان، جمهوری چک، استونی، مجارستان، لتونی، لبنان، لیتوانی، نروژ، پرتغال، رومانی، اسلوونی، اسلواکی، ترکیه، امارات، کامبوج، مغولستان، نیوزیلند، کلمبیا و پورتوریکو پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شده است.

«آواتار: راه آب» حدود ۲ هفته پیش در بازار بین‌المللی سومین فیلم پرفروش شده بود و حالا با ادامه فروش در بازار جهانی این عنوان را کسب کرده است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار