رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April

هیات داوران فیپرشی (منتقدان بین‌المللی فیلم) فیلم‌های برگزیده خود در بخش‌های مختلف، هفتاد و سومین جشنواره برلین را معرفی کردند. به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره برلین، «بقای مهربانی» ساخته «رولف دی هیر»، فیلمی ضدآرمانشهری و بدون دیالوگ درباره نژادپرستی و میراث استعمار، در برلیناله امسال توانست نظر منتقدان بین المللی فیلم […]

هیات داوران فیپرشی (منتقدان بین‌المللی فیلم) فیلم‌های برگزیده خود در بخش‌های مختلف، هفتاد و سومین جشنواره برلین را معرفی کردند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره برلین، «بقای مهربانی» ساخته «رولف دی هیر»، فیلمی ضدآرمانشهری و بدون دیالوگ درباره نژادپرستی و میراث استعمار، در برلیناله امسال توانست نظر منتقدان بین المللی فیلم را جلب کند و برنده جایزه برتر بهترین فیلم به انتخاب هیات داوران فیپرشی شود.

درام رمانتیک «اینجا» به کارگردانی «باس دووس» هم که در مورد یک کارگر ساختمانی و دانشمندی است که از راه‌های مختلف شروع به کمک به یکدیگر می‌کنند، نیز جایزه فیپرشی بهترین فیلم در بخش مواجهه (Encounters) جشنواره برلین را به خود اختصاص داد.

هیات داوران مستقل فیپرشی جشنواره برلین در بخش پانوراما نیز فیلم «مهاجرت آرام» اولین فیلم داستانی «مالنه چوی» به عنوان بهترین فیلم برگزیدند. این فیلم درباره جوانی ۱۹ ساله متولد کره جنوبی است که زندگی آرامی را در حومه دانمارک با خانواده دانمارکی که او را به فرزندی قبول کرده، می‌گذراند و والدینش از او انتظار دارند که مزرعه خانوادگی را در اختیار بگیرد و به سنت های آنها ادامه دهد. اما او احساس می کند که به سرزمین مادری خود کشیده شده و بین دو جهان گرفتار شده است.

جایزه فیپرشی بخش فوروم جشنواره برلین هم به مستند «بین انقلاب‌ها» ساخته «ولاد پتری» رسید که تماماً از ویدئوهای آرشیوی ساخته شده است.

فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم یا فیپرشی، انجمنی متشکل از سازمان‌های ملی منتقدان حرفه‌ای فیلم و روزنامه‌نگاران سینمایی از سراسر جهان است که به «ترویج و توسعه فرهنگ فیلم و برای حفظ منافع حرفه‌ای» اختصاص دارد. آنها جوایزی را در اکثر جشنواره‌های درجه الف در سراسر جهان اعطا می‌کنند.

هفتاد و سومین جشنواره فیلم برلین امشب با برگزاری مراسم اختتامیه و اعلام برندگان بخش مسابقه بین‌المللی به کار خود پایان می‌دهد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار