رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

پویانمایی‌های «سمپاش» و «آسمان دوست داشتنی» از تولیدات کانون پرورش فکری به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت راه یافتند. هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود. با اعلام اسامی راه‌یافته به این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، پویانمایی «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی […]

پویانمایی‌های «سمپاش» و «آسمان دوست داشتنی» از تولیدات کانون پرورش فکری به هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت راه یافتند.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار می‌شود.

با اعلام اسامی راه‌یافته به این دوره از جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، پویانمایی «سمپاش» به کارگردانی فرنوش عابدی و پویانمایی «آسمان دوست داشتنی» به‌کارگردانی امیر مهران در این جشنواره حضور دارند. تهیه‌کنندگی این دو پویانمایی را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برعهده داشته است.

پویانمایی ۹ دقیقه‌ای «سمپاش» با تکنیک سه بعدی (۳D) در مورد سرزمینی است که در آن رویش هرگونه گل و گیاهی ممنوع است و ارتشی به نام «سمپاش» وظیفه نگهداری و شکار گیاهان و کسانی که از آن‌ها نگهداری می‌کنند را دارد. داستان فضای علمی تخیلی دارد و در آن، ویران‌شهری نقطه مقابل آرمانشهر است. در این فضای ویران‌شهر، آینده‌ای نه چندان روشن وجود دارد و یکی از این سرباز‌ها پس از آشنایی با یک گیاه کوچک مسیرش عوض می‌شود.

همچنین پویانمایی «آسمان دوست‌داشتنی» یک اثر درام است که با تکنیک دوبعدی به موضوع جنگ می‌پردازد و زمان آن ۱۴ دقیقه و ۱۰ ثانیه است.

هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت با شعار گفتمان مقاومت نهضت جهانی مستضعفین و آزادی قدس شریف به همت انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری جلال غفاری ۱۲ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ در حال برگزاری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار