رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 16 اسفند 1401 - 13:41
  • کد خبر : 117837
  • تئاتر
  • چاپ خبر : اجرای نمایش موزیکال «کافه عاشقی» تمدید شد

اجرای نمایش «کافه عاشقی» به کارگردانی سیدجلال الدین‌دری در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد برای سومین بار تا ۲۱ اسفند تمدید شد. سیدجلال الدین دری نویسنده وکارگردان نمایش که سابقه ساخت فیلم سینمایی نرگس مست با موضوع موسیقی را در پرونده خود دارد، پس از کنسرت نمایش ترانه شرقی که اسفندماه سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد اجرای موفقی […]

اجرای نمایش «کافه عاشقی» به کارگردانی سیدجلال الدین‌دری در سالن شماره دو پردیس تئاتر شهرزاد برای سومین بار تا ۲۱ اسفند تمدید شد.

سیدجلال الدین دری نویسنده وکارگردان نمایش که سابقه ساخت فیلم سینمایی نرگس مست با موضوع موسیقی را در پرونده خود دارد، پس از کنسرت نمایش ترانه شرقی که اسفندماه سال گذشته در پردیس تئاتر شهرزاد اجرای موفقی داشت این شب‌ها توانسته با همراهی تعدای بازیگر و خواننده جوان نمایش موزیکال جذابی را برروی صحنه ببرد. وی این نمایش را با نگاهی نو به داستان لیلی و مجنون به نگارش درآورده است.

پیمان خازنی آهنگسازی این اثر را بر عهده دارد که اخیرا موسیقی آن منتشرشده و علاقمندان زیادی را جذب کرده است: چشم جادو مال تو، دل آهو مال من … سمیرا ‌حسینی، فرداد ‌صفاخو، حسین ‌میرزاییان، غزال ‌نظر، صدف ‌بهشتی، بیتا ‌بیگی، بهار ‌هاشمی و سعید ‌بحرالعلومی بازیگران این نمایش هستند.

بیژن عبدالکریمی استاد فلسفه درباره این نمایش نوشته است: «کافه‌ عاشقی» نمایشی برای نسل ‌های جدید و به زبان آنان، لیک، نه همسو با آنها، بلکه دقیقاً در نقد آنان است. درّی با تکیه بر وجوه انسانی داستان عاشقانۀ لیلی و مجنون با نسل ‌های جدید سخن می‌گوید، به اعماق وجود آنها راه می ‌یابد اما جهان نیهیلیستی (پوچ گرایی) آنان را تأیید نکرده، عمیقاً به نقد می‌ کشد. این «همزبانی نقادانه» همان چیزی است که نهادهای فرهنگی ما به شدت بدان نیاز دارند.

محمدتقی شمس لنگرودی، محمود دولت آبادی و شهرام ناظری از جمله کسانی هستند که تا کنون به تماشای «کافه عاشقی» نشسته‌ اند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار