رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

«سمفونی ایران» به کارگردانی وحید موسائیان ادای دین به موسیقی مقامی و کاوشی در نغمه‌ها و آواهای در آستانه فراموشی سه شنبه ۱۶ اسفند ساعت ۲۱ با روایت فریدون شهبازیان از شبکه مستند پخش می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، «سمفونی ایران» قصه سفر فریدون شهبازیان آهنگساز مطرح ایرانی […]

«سمفونی ایران» به کارگردانی وحید موسائیان ادای دین به موسیقی مقامی و کاوشی در نغمه‌ها و آواهای در آستانه فراموشی سه شنبه ۱۶ اسفند ساعت ۲۱ با روایت فریدون شهبازیان از شبکه مستند پخش می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، «سمفونی ایران» قصه سفر فریدون شهبازیان آهنگساز مطرح ایرانی است که در هر سفر به منطقه و ملاقات با آوازخوان و نوازنده‌ای، بخشی از تاریخ موسیقی ایران را روایت می‌کند.این سفر از خراسان تا کرمانشاه، از لرستان تا بوشهر ادامه دارد و در هر منزل استاد شهبازیان با نوازنده و آوازخوانی همکلام می‌شود.
«سمفونی ایران» در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده و از عوامل آن می توان به نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: وحید موسائیان، پژوهشگران: فریدون شهبازیان و جهانگیر اشرفی، مدیر فیلمبرداری: نادر معصومی، صدابردار: مازیار شیخ‌محبوبی، صداگذاری و میکس: محسن روشن، گوینده متن: مسعود رایگان، تدوینگر: نازنین مفخم، مجری طرح و مدیر تولید: محمد پورراد، دستیار تهیه: سارا جافری، برنامه‌ریز: بهزاد آدینه و عکاس: ماهور موسائیان اشاره کرد.
مستند «سمفونی ایران» که تولید آن حدود ۹ سال به طول انجامید و برای اولین بار در یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت به نمایش درآمد.
این مستند امشب ساعت ۲۱  به مناسبت ولادت حضرت قائم (عج) از شبکه مستند پخش می‌شود و تکرارش روز بعد ساعت ۸:۳۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار