رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 6 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

جشن میلاد منجی عالم بشریت، از شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه “همیشه بهار” و “به امید دیدار”، شبکه رادیویی ایران با “بهار جان”، رادیو معارف با ویژه برنامه “ماه پنهان” و رادیو اقتصاد به “رسم یاری” و… تقدیم فرهیختگان می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ شبکه های […]

جشن میلاد منجی عالم بشریت، از شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه “همیشه بهار” و “به امید دیدار”، شبکه رادیویی ایران با “بهار جان”، رادیو معارف با ویژه برنامه “ماه پنهان” و رادیو اقتصاد به “رسم یاری” و… تقدیم فرهیختگان می شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی معاونت صدا؛ شبکه های مختلف رادیویی ویژه برنامه های مختلفی را برای میلاد با سعادت حضرت بقیه الله عجل الله و نیمه شعبان تدارک دیده اند.
رادیو تهران و “همیشه بهار”
همزمان با شب میلاد منجی عالم بشریت شبکه رادیویی تهران با ویژه برنامه«همیشه بهار» ۱۷ اسفند، ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح همراه مخاطبان است.
از جمله شبهای پر برکت و با فیض ماه شعبان، شب پر فضیلت نیمه شعبان است که دارای ارزش های معنوی زیادی و از لحاظ برتری و با فضیلت بودن همانند شب های قدر دارای ارزش و منزلت فراوان است؛ این ویژه برنامه با موضوع شب احیای نیمه شعبان به تهیه کنندگی محمد بخشایش و گویندگی محمد نصرآبادی و اسماعیل باستانی، ساعت ۱۲ شب تا ۴ صبح از رادیو تهران پخش می شود.
برای آشنایی بیشتر با اعمال و فضائل احیای شب نیمه شعبان در این شب روی موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز با شبکه رادیویی تهران همراه شوید.
همچنین؛ ارتباط زنده با کربلای معلی و نجف و حضور حسین متولیان به عنوان کارشناس مذهبی از دیگر بخش های این ویژه برنامه خواهد بود.
به امید دیدار
از دیگر ویژه برنامه های شبکه رادیویی تهران که در این روز از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران روی آنتن می رود، می توان به ویژه برنامه “به امید دیدار” اشاره کرد.
جشن نیمه شعبان همراه با مولودی خوانی و اجرای زنده موسیقی و تدارک بخش های مذهبی با حضور حجت الاسلام مختاری از جمله بخش های این ویژه برنامه است که در ارتباط با عتبات عالیات و گفتگو با خیرین و تهیه گزارش های جشن و شادی در سطح شهر از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۹ به تهیه کنندگی محمدرضا پاکزادیان و اجرای علی یگانه و نیما اعتصام تقدیم حضور مخاطبان خواهد شد.
رادیو اقتصاد و “رسم یاری”
برنامه «رسم یاری» با محوریت انتظار پویا در شیعیان و منتظران حضرت مهدی (عج) از رادیو اقتصاد تهیه و پخش می شود.این برنامه با حضور کارشناسان مذهبی و اقتصادی به اقدامات شیعیان در حوزه یاری رساندن، کمک کردن، کارهای خیرخواهانه می پردازد.
یکی از اهداف این برنامه ضمن تشویق مردم به آذین بندی و برگزاری هرچه باشکوه تر این جشن، گره گشایی از مشکلات افراد نیازمند و نگاه ویژه به فعالیت های کارآفرینانه با پویش” به عشق مولا برای ایران” است. ارتباط با حرم امام رضا(ع) و مسجد جمکران و پرداختن به بخش هایی از دعای آل یاسین و دعای کمیل را از دیگر بخش های این برنامه است.
رویکرد اصلی برنامه، ارتقاء فرهنگ خیرات،ترغیب وقف و ابعاد آن، برقراری عدالت در سطوح مختلف، جلوگیری از تفرقه و نزاع جامعه اسلامی و اتحاد و یکپارچگی دولتهای اسلامی است که در این روز ساعت ۱۰ تا ۱۲ پخش می شود.
رادیو فرهنگ و پویش مردمی خاطر_عاطر
پویش مجازی مردمی خاطر_عاطر (سخنی درباره امام زمان (عج) یا گفتگویی با ایشان) در ‌آستانه نیمه شعبان از سوی رادیو فرهنگ راه‌اندازی شده است.
خاطر_عاطر قراری با هنرمندان، نویسندگان، فرهیختگان و مخاطبان رادیو فرهنگ است که به مناسبت میلاد امام زمان (عج) برگزار می‌شود.
در این پویش علاقه مندان حداکثر تا ۱۱۴ ثانیه از امام زمان (عج) گفته و صــدای خـود را ارسال می‌کنند. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر از طریق کانــال رادیـو فرهنگ در پیام رسان بله به نشانی @radiofarhang مراجعه کنند.
رادیو قرآن و پویش مردمی ختم صلوات
شبکه رادیویی قرآن از مبعث حضرت رسول اکرم(ص) تا ولادت امام عصر (عج) و به منظور گرامیداشت مقام و منزلت پیامبر خاتم (ص) و تعجیل در فرج و سلامتی امام عصر (عج) اقدام به برگزاری پویش ختم صلوات کرده است. علاقه مندان جهت شرکت در این پویش می توانند تعداد صلوات خود را به شماره پیامک ۳۰۰۰۰۱۰۰ ارسال کنند.
مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.radioquran.IR از پخش زنده شبکه استفاده و در جریان آخرین خبرهای رادیو قرآن قرار بگیرند.
رادیو ورزش و «شوق دیدار»
شبکه رادیویی ورزش همزمان با ولادت حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه با ویژه برنامه «شوق دیدار» مخاطبین خود را همراهی می کند.
این برنامه با موضوع ورزشکاران منتظر در این روز از ساعت ۹ صبح به مدت ۱۸۰ دقیقه از رادیو ورزش موج اف ام ردیف ۹۲ مگاهرتز پخش می شود. یکی از اصلی ترین بخش های این ویژه برنامه “با منتظران” است که با اهالی ورزش در خصوص مهدویت گفتگو می کند.
البته این شبکه رادیویی در سایر برنامه های خود از جمله صبح و ورزش، به اضافه ورزش، عصرانه و… به موضوعاتی همچون جایگاه مهدویت در فرهنگ پهلوانی و ورزشی، اهمیت امید و انتظار در قشر جوان جامعه و گفتگو با نخبگان ورزش کشور و توجه به ویژگی های شخصیتی امام عصر( عج) می پردازد.
رادیو صبا و «صبامک»
برنامه مخاطب محور “صبامک” با هدف طرح و پاسخگویی به پیامک های مخاطبان، نمایش طنز ، پیامک خوانی، اجرای لطیفه، شعر و آواز و پخش ترانه های شاد از رادیو صبا پخش می شود.
این برنامه سه شنبه ۱۶ اسفند، ساعت ۲۲ و تکرار آن روز بعد ساعت ۸ صبح به تهیه کنندگی و اجرای محمد اوزی و بازیگری جواد انصافی و امیر پارسی پخش می شود.
رادیو سلامت و «چشم به راه»
«چشم به راه» با موضوع سازندگی و انتظار در روز نیمه شعبان از ساعت ۱۰:۰۵ تا ۱۱:۵۵پخش می شود. این برنامه با نگاه امید آفرینی در بحث انتظار، بویژه در بحث سلامت بیماران و انتظار در ابعاد و بخش ها و مراحل مختلف درمانی آنها تدارک دیده شده است.
هدف اصلی برنامه افزایش اطلاعات مخاطب در حوزه نقش سازندگی انتظار در زندگی و در جامعه اسلامی ، تقویت روحیه امید در مراحل مختلف زندگی خصوصاً در زمان مواجهه با سختی ها و تغییرات است.
رادیو پیام و «پیام انتظار »
این شبکه رادیویی پیام انتظار درباره اهمیت انتظار و فرج و وظایف مسلمین در زمان غیبت امام عصر”عج”)را تقدیم حضور مخاطبان می کند. پیام ولایت؛ بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) درباره انتظار و فرج امام زمان(عج) پخش می شود.
همچنین ویژه برنامه « باران تویی»(به صورت روتین هر روز با موضوع انتظار به همراه دعای فرج به تهیه کنندگی رضا صفری پخش می کند.
رادیو نمایش و «بخوان به نام پروانه»
ویژه برنامه «بخوان به نام پروانه» به تهیه کنندگی و کارگردانی محسن جواهری، گویندگی و بازیگری اردشیر منظم و سعید سلطانی و نگین خواجه نصیر ، نویسندگی نسیم السادات صباغان و سهیلا خدادادی و گزارشگری آتنه السادات محمد پناه در این روز ساعت ۹صبح پخش می شود.
ایرانصدا و هفته مهدویت
پایگاه کودک با سه برنامه «با عنوان خورشید»،« پشت ابر» با زیر موضوعات شرایط تولد حضرت مهدی(عج)، غیبت صغری و ابتدای غیبت کبری و شرایط منتظران به استقبال ایام نیمه شعبان می رود.
در پایگاه موسیقی پادکست «انتظار» و« نیمه شعبان» به تهیه کنندگی مجید امجدی فر در بستر ایرانصدا شنیده می شود.
در پایگاه کتاب گویا «رمان رایحه ماه» با موضوع مهدویت و انتظار در بستر تاریخی دوره غیبت صغری، به نویسندگی الهه بهشتی، تهیه کنندگی نیکو یوسفی و گویندگی محسن حکیم معانی شنیده می شود.
آرایه مجموعه آثار دکتر اسماعیل شفیعی سروستانی به گویندگی اساتید پیشکسوت و صداپیشه کشور شنیده
می شود.
رادیو گفت وگو و مفهوم سبک زندگی مهدوی
ویژه برنامه «حضرت باران » در این روز ساعت ۱۰ تا۱۲ مفهوم سبک زندگی مهدوی و مبانی انتظار از موضوعات کارشناسی برنامه است.
نقش مردم در آرمانشهر مهدوی، بررسی شاخص‏های شکوفایی علوم و تمدن اسلامی در زمان امام زمان (عج) و بررسی شاخص‏های جامعه موعود به‎عنوان الگویی برای ساختن جامعه مطلوب در حوزه جوانان و بررسی نقش مهدی باوری در تربیت نسل جوان از دیگر موضوعات این برنامه است
«در انتظار تماشا » از ساعت ۱۶ تا ۱۸ منتظر شنیدن و خواندن دلنوشته ها و حرفهای بی واسطه شما مخاطبان است. جنبش های فکری و فرهنگی در عصر غیبت امام زمان (عج)، نقش آموزه های مهدویت در تحولات سیاسی – اجتماعی ایران معاصر غرب و مهدویت و موعود گرایی در آینده (آینده پژوهی) از موضوعات کارشناسی این برنامه است.
رادیو ایران و “بهار جان” و رادیو معارف و« ماه پنهان»
«بهار جان» با موضوع منتظرانه زیستن و بیان صفات انسان منتظر سه‌شنبه ۱۶ اسفند، ساعت ۲۲ تا ۲۴ از رادیو ایران پخش می شود. همچنین «ماه پنهان» از رادیو معارف با موضوع سبک زندگی معنوی سه شنبه، ساعت ۱۹:۳۰ پخش می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار