رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
  • سه شنبه 23 اسفند 1401 - 13:28
  • کد خبر : 118227
  • تئاتر
  • چاپ خبر : میکائیل شهرستانی با «باغ آلبالو» می‌آید

میکائیل شهرستانی قصد دارد نمایش «باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه بیاورد. میکاییل شهرستانی، کارگردان و مدرس تئاتر که مدت‌هاست آثار نمایشی را با هنرجویان خود اجرا می‌کند، برای تازه‌ترین پروژه اجرایی خود نمایشنامه «باغ آلبالو» اثر مشهور چخوف را در نظر گرفته است. وی گفت این نمایش را از […]

میکائیل شهرستانی قصد دارد نمایش «باغ آلبالو» نوشته آنتوان چخوف را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه بیاورد.

میکاییل شهرستانی، کارگردان و مدرس تئاتر که مدت‌هاست آثار نمایشی را با هنرجویان خود اجرا می‌کند، برای تازه‌ترین پروژه اجرایی خود نمایشنامه «باغ آلبالو» اثر مشهور چخوف را در نظر گرفته است.

وی گفت این نمایش را از اواخر فروردین ماه در تالار دکتر ناظرزاده تماشاخانه ایرانشهر اجرا خواهد کرد.

نمایشنامه «باغ آلبالو» از مشهورترین آثار چخوف است که تاکنون با کارگردانی هنرمندان گوناگونی روی صحنه رفته و بسیاری از بازیگران شناخته شده تئاتر در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان این نمایش‌نامه درباره یک زن اشراف‌زادهٔ روس و خانواده‌اش است که به‌علت قرض، رو به ورشکستگی هستند و باغ آلبالوی خاطره‌انگیزشان در گرو بانک است و چون خانواده غیر از قرض عایداتی ندارد، قرار است در موعد معینی باغ و ملک‌شان حراج شود. درعین‌حال، این خانواده هیچ کاری برای نجات خود و جلوگیری از فروش باغ انجام نمی‌دهند و در پایان، باغ آلبالو به یک دهقان‌زادهٔ تازه به ثروت رسیده فروخته می‌شود و خانوادهٔ رانوسکی باغ را ترک می‌کنند، درحالی‌که صدای تبری که درخت‌های باغ را قطع می‌کند، شنیده می‌شود.

گفته می‌شود این نمایشنامه آخرین اثر چخوف است در سال ۱۹۰۳ نوشته شده و یک سال بعد با کارگردانی استانیسلاوسکی روی صحنه رفته است.

شهرستانی پیش‌تر نمایش «آگوست در اوسیج کانتی» را با هنرجویان جوانش در خانه نمایش مهرگان اجرا کرد که بخشی از اجراهای این نمایش با تعطیلات کرونایی همراه شد و او دوباره از تابستان سال ۹۹ اجرای این اثر نمایشی را در شرایط سخت کرونایی از سر گرفت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار