رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

پخش سریال «جیران» حسن فتحی بعد از گذشت فراز و نشیب‌هایی که در طول ساخت و پخش با آن مواجه شد و البته هفته‌های آرامی که این اواخر پشت سر گذاشته است حالا به روزهای انتهایی نزدیک می‌شود و پرونده این سریال در هفته‌ آغازین سال ۱۴۰۲ برای همیشه بسته خواهد شد. سریال «جیران» به […]

پخش سریال «جیران» حسن فتحی بعد از گذشت فراز و نشیب‌هایی که در طول ساخت و پخش با آن مواجه شد و البته هفته‌های آرامی که این اواخر پشت سر گذاشته است حالا به روزهای انتهایی نزدیک می‌شود و پرونده این سریال در هفته‌ آغازین سال ۱۴۰۲ برای همیشه بسته خواهد شد.

سریال «جیران» به تهیه‌کنندگی اسماعیل عفیفه و کارگردانی حسن فتحی روزهای پایانی پخش را می‌گذراند. این سریال که در ۵۲ قسمت تدوین شده تا دو قسمت دیگر به پایان می‌رسد و قرار نیست مانند «شهرزاد» ـ دیگر ساخته فتحی در شبکه نمایش خانگی ـ فصل دومی داشته باشد.

آخرین قسمت از سریال «جیران» همچون روال قبل در زمان مشخص خود (صبح جمعه) و در هفته اول سال جدید منتشر خواهد شد.

سازندگان این سریال، دو قسمت هم برای پشت صحنه سریال در نظر گرفته‌اند که آن هم از پلتفرم پخش‌کننده در شبکه نمایش خانگی منتشر خواهد شد.

«جیران» را شاید بتوان یکی از پر فراز و نشیب‌ترین پروژه‌هایِ حسن فتحی دانست که اعتراض‌ شاکی خصوصی مبنی بر شباهت به سریالی دیگر با موضوع ناصرالدین شاه و سوگلی اش، حتی برای مدتی آن را به توقف کشاند.

ماجراهایی که «جیران» پشت سر گذاشت و توقف موقتش، پرسش‌هایی را از سوی سازندگان و تماشاگران مطرح کرد. اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده در اظهاراتی به این ماجرا گفته بود: «اگر باز هم مشخص شود که شکایت از این سریال نادرست بوده است، چه کسی مسوول خسارت‌های مادی به کاربران و میلیون‌ها مخاطب خواهد بود؟»

برخی تماشاگران این سریال نیز چنین مطرح کرده‌ بودند که چطور پس از پخشِ ۲۳ قسمت از یک سریال، به یکباره نتیجه گرفتند که این پروژه به سریالِ دیگری شباهت دارد و آن‌را متوقف کردند؟

اما توقیف «جیران» درحالی از سوی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی اتفاق افتاد که ساترا پیش‌تر و قبل از شروع پخش، حکم به فقدان وجود شباهت میان دو سریالِ «مارال» و «جیران» داده بود. مالکِ پلتفرم پخش کننده (فیلیمو) هم در اعتراض به ایستادگی نکردنِ ساترا نسبت به حکمی که صادر کرده است، در نامه‌ای خطاب آنها نوشت، «کاش پای حکم فقدان شباهت دو فیلمنامه که بعد از یک‌ ماه تعلیق در پخش، خسارات مادی و معنوی زیاد و چندین جلسه کارشناسی صادر کردی می‌ایستادی و در توقیف مجدد جیران با بهره‌برداری رسانه‌ای عجولانه، نقش‌ات را پر رنگ نمی‌کردی!»

با تمام فراز و نشیب‌هایی که «جیران» پشت سر گذاشت، این سریال روزهای پایانی تابستان امسال رفع توقیف شد، قسمت های حذف شده به پلتفرم بازگشت و در ادامه روزهای نسبتا آرامی را به لحاظ پخش پشت سر گذاشت.

ساخته آخرِ حسن فتحی این روزها مراحل پایانی انتشار را می‌گذراند و باید دید آیا امتداد فعالیت این کارگردان همچنان در شبکه نمایش خانگی با ساخت سریال تاریخی ـ عاشقانه‌ دیگر خواهد بود یا فتحی این بار ترجیح می‌دهد تجربه‌ای دیگر را در مدیومی دیگر به نام خود ثبت کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار