رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

آثار محمدرضا ستاره‌شناس، استاد دانشگاه و مدرس انجمن سینما جوانان ایران – دفترلاهیجان به جشنواره‌های بین‌المللی راه‌یافتند. به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «دنیای دیروز دنیای امروز»، «موقعیت ساعت دوازده» ، «بدون مرز»، «چشم تار» و «پایان برای بازگشت» اثر محمدرضا ستاره‌شناس در جشنواره فیلم «کالاکاری» هندوستان رقابت می‌کنند. […]

آثار محمدرضا ستاره‌شناس، استاد دانشگاه و مدرس انجمن سینما جوانان ایران  دفترلاهیجان به جشنواره‌های بین‌المللی راه‌یافتند.

به‌گزارش سینماخانه و به نقل از روابط‌ عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌های کوتاه «دنیای دیروز دنیای امروز»، «موقعیت ساعت دوازده» ، «بدون مرز»، «چشم تار» و «پایان برای بازگشت» اثر محمدرضا ستاره‌شناس در جشنواره فیلم «کالاکاری» هندوستان رقابت می‌کنند.

محمدرضا ستاره شناس کارشناس و کارشناس ارشد سینما و استاد دانشگاه و مدرس انجمن سینما جوانان ایران – دفترلاهیجان است که فیلم‌سازی را از سال ۱۳۹۲ اغاز کرده است.

گفتنی است فیلم کوتاه «موقعیت ساعت دوازده» ساخته شده در انجمن سینمای جوانان ایران – دفتر چالوس، به تازگی فینالیست جشنواره موج نو بوسان کره (۲۰۲۲) بوده و در جشنواره بین‌المللی کات در نیوجرسی آمریکا (۲۰۲۲) حضور داشته است. این فیلم درباره عکاس و نقاش، بازیگر و کارگردان تأتر، با موقعیتی مواجه می‌شوند که احساس می‌کنند قبلاً در آن بوده‌اند و آن را تجربه کرده‌اند. (دژاوو)

همچنین فیلم کوتاه «بدون مرز» داستان دو مرد را روایت می‌کند که به شدت تحت تاثیر رسانه‌ها هستند. تصاویر آن‌ها را احاطه کرده و زندگی آن‌ها را تسخیر می‌کند .«بدون مرز» نیز اخیرا در جشنواره بین‌المللی جایزه گربه سیاه (۲۰۲۲) حضور داشته است و فیلم کوتاه «دنیای دیروز دنیای امروز» که به زندگی قبل از موبایل‌های پیشرفته و هوشمند می‌پردازد به‌تازگی در جشنواره بین‌المللی پاناما آمریکا  (۲۰۲۲)، جشنواره سلامت تونس (۲۰۲۲)، جشنواره بین‌المللی دره سینون ولز جنوبی (۲۰۲۲)، جشنواره بین‌المللی جایزه گربه سیاه (۲۰۲۲)  و جشنواره بین المللی cineaste هند (۲۰۲۲) اکران شده است.

فیلم کوتاه «چشم تار» نیز اخیرا در جشنواره بین‌المللی جایزه گربه سیاه (۲۰۲۲)  حضور داشته و فینالیست جشنواره موج نو بوسان کره (۲۰۲۲) بوده است.

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار