رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

۲ قسمت پایانی فصل اول سریال پویانمایی «چل پله زیر زمین» که در ۱۳ قسمت تهیه ‌شده بود، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه روانه آنتن شبکه کودک می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، فصل اول سریال انیمیشن «چل پله زیر زمین»، تازه‌ترین محصول مرکز انیمیشن سوره، به کارگردانی و تهیه‌کننده […]

۲ قسمت پایانی فصل اول سریال پویانمایی «چل پله زیر زمین» که در ۱۳ قسمت تهیه ‌شده بود، ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه روانه آنتن شبکه کودک می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، فصل اول سریال انیمیشن «چل پله زیر زمین»، تازه‌ترین محصول مرکز انیمیشن سوره، به کارگردانی و تهیه‌کننده علیرضا طاهری و نویسندگی نسیم خراشادی‌زاده از یکم فروردین ماه همزمان با شروع سال ۱۴۰۲ روی آنتن شبکه کودک رفت.مخاطبان این اثر در ۱۱ قسمت گذشته شاهد ورود «کوشا» به آزمایشگاه محرمانه «دکترتور» برای بازگرداندن جانوران منقرض شده به چرخه زندگی بودند و در هر اپیزود از این سریال کمدی-فانتزی، مهارت‌هایی در قالب قصه به کودکان آموزش داده شد.

اعتماد کردن در دوستی، پذیرش مشکلات برای رشد و پیشرفت، کمک گرفتن از دیگران برای حل مسایل مختلف، مراقبت از رازها، تسلیم نشدن در برابر مشکلات، ورزش و تحرک، ترسیم وضعیت آینده، آموزش بازی‌های مختلف و… از جمله مواردی‌ست که در این سریال پویانمایی بان پرداخته شده است.

همچنین ناگفته نماند که تاکنون بیش از ۵۵ هزار بازدیدکننده «چل پله زیر زمین» را در سایت تلوبیون تماشا کرده‌اند.

و اما در خلاصه داستان قسمت دوازدهم این سریال انیمیشن که ۱۲ فروردین ماه روی آنتن شبکه کودک می‌رود، آمده است: «زیپی» با دیگر موجودات شوخی‌هایی می‌کند که منجر به دلخور شدن و رنجش آن‌ها می‌شود چراکه تصور می‌کنند او در حال مسخره کردن آن‌هاست. پس در یک تصمیم جمعی به این نتیجه می‌رسند که با «زیپی» قهر کنند. «زیپی» متوجه این اتفاق می‌شود و در مشورت با «دکترتور» به این نتیجه می‌رسد که شوخی را نباید با مسخره کردن و آزار و اذیت دیگران اشتباه گرفت و از دوستان خود عذرخواهی می‌کند.»

در آخرین قسمت فصل اول این سریال پویانمایی که ۱۳ فروردین ماه روی آنتن می‌رود، قرار است درباره مشارکت و برنامه‌ریزی صحبت شود. در حقیقت کودکان در این قسمت می‌آموزند که چطور نقش‌های مختلف را در یک برنامه‌ریزی دقیق برعهده بگیرند.

در خلاصه داستان قسمت سیزدهم آمده است: «دکترتور» قصد دارد یک هیولای منقرض شده را به موجودات موزه اضافه کند؛ یک دایناسور عظیم‌الجثه گوشتخوار که «کوشا» آن را «نیش خنجری» می‌نامد. «کوشا» می‌داند که با برگشتن این موجود به دنیا، خطر بزرگی دیگر موجودات را تهدید می‌کند. بنابراین تصمیم می‌گیرد تا با همکاری دوستانش زنجیره دی ان ای «نیش خنجری» را باز می‌کند تا سایر موجودات را از خطر بزرگ برای محیط زیست نجات دهد…»

فصل نخست «چل پله زیر زمین» در ۱۳ قسمت ۱۲ دقیقه‌ای نوروز ۱۴۰۲ هر روز ساعت ۱۶:۳۰ از شبکه کودک (کانال نهال) پخش می‌شود. همچنین فصل دوم این مجموعه انیمیشن آماده نمایش شده است و در آینده‌ای نزدیک روی آنتن شبکه کودک می‌رود.

عوامل «چل پله زیر زمین» عبارتند از؛ تهیه‌کننده و کارگردان: علیرضا طاهری، نویسنده: نسیم خراشادی‌زاده، مدیر تولید: سالار ترازی، ناظر کیفی: پویا افضلی، ناظر فیلمنامه: مهدی اسدزاده، انیماتورها: سالار ترازی، میترا رحمانی، ژینا نظری، مریم عبداللهی، احسان ابن اسدیان، هانیه فتاحی، مرضیه ابن اسدیان، مهناز زیبا و سپیده ملایی، طراحی شخصیت و فضا: علیرضا طاهری، رنگ آمیزی اجرای فضا: ملیحه رحمانی و زهرا کبابیان، تدوین: سالار ترازی، استوری برد: سپیده نوری، استوری ریل: آیسل قلی‌زاده، سرپرست گویندگان: اشکان صادقی، صداپیشگان: اشکان صادقی، دیانوش آصف وزیری، علی باقرلی، حمید صلاحی، آریا اقبالی، محمدحسین محمدپور و گلچهره زند، آهنگساز و تنظیم‌کننده: وحید عباسی، صداگذار و طراحی صدا: محمدعلی درگاهی، ضبط موسیقی: استودیو آنگرو، روابط عمومی: سپیده شریعت‌رضوی، مجری طرح: استودیو قاف و محصول مرکز انیمیشن سوره.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار