رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

اظهارنظر اخیر پیمان جبلی درباره «پایتخت» مبنی بر اختلاف نظر بین عوامل سریال و در ادامه واکنش‌ برخی به این مطلب، پرونده سریال پربیننده تلویزیون را که به نظر می‌رسید مختومه اعلام شده، بار دیگر به جریان انداخت. بعد از حاشیه‌هایی که پخش فصل ششم و ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» به همراه داشت، از […]

اظهارنظر اخیر پیمان جبلی درباره «پایتخت» مبنی بر اختلاف نظر بین عوامل سریال و در ادامه واکنش‌ برخی به این مطلب، پرونده سریال پربیننده تلویزیون را که به نظر می‌رسید مختومه اعلام شده، بار دیگر به جریان انداخت.

بعد از حاشیه‌هایی که پخش فصل ششم و ساخت فصل هفتم سریال «پایتخت» به همراه داشت، از آن زمان تاکنون خبری از ساخت قسمت جدید نبوده است؛ در حقیقت نه سازندگان خبر جدیدی اعلام کرده‌اند و نه مسوولان صداوسیما نسبت به این مساله تمایل نشان داده‌اند. عوامل سریال «پایتخت» گویی به شکلی هماهنگ تصمیم بر سکوت گرفته بودند. با این همه اظهارات «مهدی فرجی» از مدیران سابق صداوسیما و ناظر صداوسیما در تولید «پایتخت» و همچنین پاسخ پیمان جبلی به سوالی درباره ادامه ساخت «پایتخت»، واکنش برخی عوامل سریال را به همراه داشت.

رئیس صداوسیما درباره‌ی تعطیلی سریال «پایتخت» گفته است، صداوسیما تصمیمی مبنی بر جمع کردن این مجموعه نداشته و ندارد و در عین حال متذکر شده بود، عوامل  بین خودشان اختلاف نظر دارند.

همچنین «مهدی فرجی» در اظهاراتی از احتمال بسته شدن پرونده ساخت سریال «پایتخت» خبر داده و ساخت فصل جدید را دور از انتظار دانسته بود. با این حال او که تهیه‌کنندگی سریال نون خ را هم عهده‌دار است، ابراز امیدواری کرده بود «پایتخت ۷» ساخته شود.

فرجی گفته بود: چون یک مقداری کار سخت شده، آدم‌ها از هم جدا شدند و دور افتادند و درگیرِ کارهای دیگر شدند. اینکه دوباره بتوان در یک زمان و شرایطی خاص آنها را دورهم جمع کرد، کار ساخته شود کار سخت شده است.

با این وجود به تازگی هومن حاجی عبداللهی از بازیگران «پایتخت» با انتشار تصویری از دورهمی عوامل این سریال اظهاراتی مبنی بر اختلاف نظرها را بهانه ای بیش نداشته و عنوان کرده است: این هم از ما. یک خانواده‌ایم بدون کوچکترین مشکل و مسئله ای در کنار هم. مشکل از ما نیست.

فصل اول «پایتخت» به تهیه‌کنندگی الهام غفوری در نوروز ۹۰ از شبکه یک سیما پخش شد. اولین سری با استقبال زیادی مواجه شد و به سبب تازگی و جذابیت‌هایی که شکل زندگی ساده‌زیست کاراکترهایش داشت، استارت ادامه‌دار بودنش خورد.

«پایتخت ۶» را هم شاید بتوان پرحاشیه‌ترین فصل این مجموعه نامید. از سانسور گاه و بیگاه صحنه‌های تولیدشده گرفته تا حجم بالای تبلیغات به هنگام پخش و البته در شرایطی که گروه سازنده همچنان مشغول آماده‌سازی قسمت‌های آخر سریال بودند با ورود کرونا شرایط دشوارتر هم شد و پروژه را تحت تاثیر خود قرار داد. به نحوی که سازندگان مجبور شدند فصل ششم را نیمه‌کاره رها کنند و وعده ساخت را پس از فروکش کردن کرونا بدهند. از طرفی تغییر ناگهانی لحن «پایتخت» و شخصیت‌ها و نداشتن قصه‌ای محکم، موجب واکنش مخاطبان و کارشناسان شد.

با این همه وعده ساخت دو قسمت پایانی «پایتخت ۶»، در نوروز عملی شد و قسمت‌های انتهایی این فصل، متاثر از فضای کرونا، برای بینندگان تولید و پخش شد.

با فروکش کردن کرونا زمزمه‌هایی از ادامه «پایتخت» و ساخت فصل هفتم شنیده می شد که این بار در همان بدو امر با حواشی متعددی همراه شد. انتشار مطالبی درباره دستمزد نجومی محسن تنابنده بزرگترین حاشیه این سریال بود. از طرفی سارا و نیکا فرقانی اصل، دو بازیگر نوجوان سریال که از کودکی با پروژه پایتخت همراه بودند، پس از پایان فصل آخر به دلیل انتشار عکس هایی در فضای مجازی با حاشیه مواجه شدند و به رغم حمایت برخی بازیگران از این دو نوجوان، شنیده ها حاکی از این بود اگر قرار است پایتخت ادامه پیدا کند، سارا و نیکا نباید حضور نداشته باشند.

در نهایت هم در پی انتشار خبرها و ادعاهایی چون دستمزد ۵ میلیاردی محسن تنابنده برای ساخت فصل جدید از سریال «پایتخت» و نقدهایی که در فضای رسانه‌ای و مجازی به دنبال داشت، آذر ماه ۹۹ تنابنده با انتشار متنی اعلام کرد که ادامه‌ی «پایتخت» را نمی‌سازد و این پایان ماجرا برای سریالی بود که حدود یک دهه عنوان محبوب ترین مجموعه تلویزیونی را در بین مخاطبان یدک می کشید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار