رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 13 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

برنامه آشپزی «ازغذا» با رویکرد ماجراجویی در آشپزی، تجربه طعم های تازه و خلق غذا های جدید راهی آنتن صبا می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «ازغذا» عنوان یکی از برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی است، که با رویکرد سرگرمی و خلاقیت در آشپزی همراه شنوندگان می‌شود. در این […]

برنامه آشپزی «ازغذا» با رویکرد ماجراجویی در آشپزی، تجربه طعم های تازه و خلق غذا های جدید راهی آنتن صبا می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، «ازغذا» عنوان یکی از برنامه‌های جدید این شبکه رادیویی است، که با رویکرد سرگرمی و خلاقیت در آشپزی همراه شنوندگان می‌شود.
در این برنامه شخصی که مسئول پخت غذای روزانه است بر اساس مواد اولیه ی موجود، دست به تغییر در دستور تهیه ی غذاها زده و غذاهای تازه ای اختراع می‌کند و آنها را نامگذاری می‌کند.
انسیه شمس اللهی تهیه کننده این برنامه گفت: آشپزی یکی از امور ضروری در زندگی روزانه افراد است که نقش اساسی در تامین نیازهای انسان به غذا و خوراک را برطرف می سازد.

آشپزی یک هنراست، و آشپزها هنرمندانی خلاق هستند چرا که آشپزها می توانند دستورهای خاصی را برای پخت غذاهای خوشمزه ابداع کنند و روش های آشپزی را از سبک ساده و نه چندان قاعده مند موجود در آن زمان، به روش های علمی تغییر دهند. در جریان گسترش آشپزی و فرمول های جادویی برای تهیه انواع غذاها، از اقصی نقاط جهان، دستورهای مختلفی برای طبخ خوراک های گوناگون اختراع و به منوی غذایی کشورهای دنیا افزوده شد.

برنامه «ازغذا» با مستند نمایی تلاش می‌کند با ابزار و موادی که در یک آشپزخانه وجود دارد یک غذای خوشمزه برای مخاطبان تهیه کند و نام جدیدی برای آن انتخاب کند.
وی افزود: از آنجایی که این برنامه یک برنامه رادیویی است و تنها صدا منتقل کننده پیام به مخاطبان هست، هر شنونده می توانند با تخلیل خود و اضافه کردن خلاقتیت جدید غذای تهیه شده را تصور کند و از طعم آن لذت ببرد، ما در این برنامه تلاش کردیم با ترکیب دستور پخت های جدید، افتکت های خوشمزه آشپزی همراه چاشنی بامزگی لحظه‌های خوشمزه ای را تقدیم شنوندگان کنیم.

شمس اللهی در ادامه به تاثیر آشپزی و خلاقیت بر خلق و خوی افراد اشاره کرد و گفت: مطالعه‌ای نشان داد که کمی خلاقیت و نوآوری در آشپزخانه می‌تواند موجب شادترشدن فرد شود. این مطالعه، نشان می‌دهد افرادی که مرتب پروژه‌های کوچک و خلاقانه‌ای مانند آشپزی را انجام می‌دهند، احساس آرامش و شادی بیشتری در زندگی روزمره‌شان دارند، برنامه «ازغذا» با هدف تشویق مخاطبان به ماجراجویی در آشپزی، تجربه طعم های تازه و خلق غذا های جدید همراه مخاطبان می‌شود تا دقایقی را شادتر سپری کنند.

این برنامه از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت ۱۰:۳۰ صبح به تهیه کنندگی و اجرای انسیه شمس اللهی راهی آنتن صبا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار