رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April

رادیو صبا در برنامه فرهنگی «به توان هفت» با ترکیب کتاب و هنر هفتم به گرامیداشت روز خلیج فارس می‌پردازد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سال ۱۳۸۴ دولت ایران روز ۱۰ اردیبهشت را روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری کرد که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس با رشادت […]

رادیو صبا در برنامه فرهنگی «به توان هفت» با ترکیب کتاب و هنر هفتم به گرامیداشت روز خلیج فارس می‌پردازد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، سال ۱۳۸۴ دولت ایران روز ۱۰ اردیبهشت را روز ملی خلیج‌فارس نام‌گذاری کرد که سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج‌فارس با رشادت امام قلی خان والی فارس در زمان صفوی است.
رادیو صبا روز یکشنبه به مناسبت این روز در برنامه فرهنگی «به توان هفت» با عنوان موضوعی نام ماندگار به گرامیداشت این روز می‌پردازد، «به توان هفت» برای این روز بخش هایی از کتاب «بر جاده‌های آبی سرخ» به قلم نادر ابراهیمی را تقدیم شنوندگان می‌کند.
ابراهیمی درباره میرمهنا و داستان او در ابتدای کتابش نوشته است: «داستان، نمی‌تواند عینِ واقعیت باشد، و هیچ واقعیتی هم نمی‌تواند عینِ واقعیتِ دیگر؛ امّا «بر جاده‌های آبی سرخ»، تا آنجا که مدارک و منابعِ تاریخی رخصت داده‌اند، بر پایهٔ مجموعهٔ بزرگی از واقعیات و مُستَنَداتِ قابل اعتنای تاریخی بِنا شده است، و بیش از این، با سرسپردگی کامل به‌نَفْسِ حقّ و حقیقت.
این برنامه با ترکیب کتاب و فیلم با محوریت یک موضوع راهی آنتن می‌شود، روز یکشنبه به توان هفت در بخش هنر هفتم سکانس هایی از فیلم دریای پارس را پخش می‌کند، مستند دریای پارس، به بررسی خلیج فارس و جزایر اطراف آن را در حین سفر، از لحاظ جغرافیایی، اقتصادی، تاریخی و آداب و رسوم و سنت های مردم آن نواحی می‌پردازد.
«به توان هفت» از شنبه تا چهارشنبه ساعت۱۲:۳۰ به تهیه کنندگی مژگان فرزین و اجرا امیرحسین مدرس تقدیم مخاطبان می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار