وزارت گردشگری و صنایع دستی مصر در بیانیه‌ای طولانی از سریال جدید نتفلیکس درباره کلئوپترا، انتقاد کرد. از آنجایی که چپ‌گرایان هالیوود در تلاشند تا تاریخ را تحریف کرده و به نفع مواضع سیاسی امروز خود تمام کنند، بر این شدند تا نژاد ملکه مصری را عوض کرده و سیاه‌پوست کنند. با توجه به آزمایشهای DNA که روی مصریان هم دوره کلئوپترا انجام شده، مشخص شد که او شبیه به یونایان بوده و پوستی روشن داشته است.

مصطفی وزیری رئیس هیئت صنایع دستی مصر در بیانیه خود نوشت: «نتفلیکس تاریخ مصر را تحریف کرده و دست به یک دروغ تاریخی زده است.»

«ملکه کلئوپاترا» (Queen Cleopatra) توسط همسر پر حاشیه ویل اسمیت، جیدا پینکت اسمیت تولید شده و از دهم ماه می پخش می‌شود. همچنین از دیگر واکنش‌های این تصمیم، درخواست مردم برای ممنوعیت فعالیت نتفلیکس در این کشور شد و نزدیک به صد هزار نفر امضای خود را برای تغییر نژاد کاراکتر در Change.org ثبت کردند. البته این وبسایت ادامه این کمپین را قطع کرد.

اوضاع تا حدی وخیم شده است که نتفلیکس در هر جایی که می‌خواهد پست و یا ویدیویی از سریال منتشر کند، قسمت کامنتینگ را می‌بندد. البته با وجود تمام انتقادها، نتفلیکس از یک چیز خیالش راحت است؛ اینکه پاسخ تمام نقدها را با اتهام حمایت منتقد از نژادپرستی، می‌دهد. تاکتیکی که آثار ضعیف هالیوود در چند سال اخیر از آن برای پوشاندن ضعفهایشان به کار گرفته‌اند.

منبع: سوره سینما