رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 18 April
رئیس سازمان سینمایی:

طرح مسکن سینماگران عملیاتی می شود

خزاعی از عملیاتی شدن مصوبه شورای عالی سینما در حوزه مسکن سینماگران خبر داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی با اشاره به اهتمام این سازمان در پیگیری مسائل مختلف در حوزه رفاه و معیشت سینماگران در سال ۱۴۰۲ گفت: پیگیری مسکن سینماگران از جمله اولویت‌های سازمان […]

خزاعی از عملیاتی شدن مصوبه شورای عالی سینما در حوزه مسکن سینماگران خبر داد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره‌کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی با اشاره به اهتمام این سازمان در پیگیری مسائل مختلف در حوزه رفاه و معیشت سینماگران در سال ۱۴۰۲ گفت: پیگیری مسکن سینماگران از جمله اولویت‌های سازمان سینمایی در سال جدید است.

وی با اشاره به معضل عمومی مسکن در کشور افزود: طبعا خانواده سینما نیز به عنوان بخشی از جامعه از دغدغه‌های معیشتی مردم و معضل مسکن مستثنی نیستند. این در حالی است که به استثنای تعدادی سلبریتی در این حوزه، قاطبه اعضای صنوف سینما، فاقد مسکن بوده و متاسفانه تاکنون به دلایل مختلف برنامه جامع، پایدار و دارای چشم‌اندازی روشن در این حوزه برای سینماگران طراحی و تدوین نشده بود.

خزاعی با بیان اینکه مسکن به عنوان یکی از معضلات ریشه ای و قدیمی تعداد زیادی از اعضای خانواده سینما همواره مطرح بوده است خاطر نشان کرد: بعد از پیگیری این طرح و تصویب شورای عالی سینما، با مساعدت وزارت مسکن و شهرسازی مقرر شد سهمی از مسکن ملی با طرح اولویت‌‌بندی به افراد مشمول و واجد شرایط تعلق گیرد.

رئیس سازمان سینمایی، اجرایی شدن این توافق را اقدامی مهم در خانه‌دار شدن بخش قابل توجهی از سینماگران نیازمند معرفی کرد و ادامه داد: در سال‌جاری از همه ظرفیت‌های سازمان سینمایی، نهادها و ارگان‌های دیگر برای تحقق این امر استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مکاتبات لازم با صنوف سینمایی برای معرفی افراد واجد شرایط صورت گرفته است، عنوان کرد: رویکرد سازمان سینمایی در سال جدید متمرکز بر رونق تولید، توسعه اشتغال و بهبود معیشت خانواده سینما خواهد بود و یکی از اهداف ما پیگیری کاهش مسائل معیشتی همکاران است که امیدوارم با مساعی، همراهی و هم‌افزایی سینماگران و صنوف سینمایی این موضوع شکل اجرایی‌تری پیدا کند.

خزاعی با اشاره به رونق چرخه تولید و اکران فیلم‌ها در سال‌جاری گفت: واقعیت این است که فضای عمومی کشور کمک کرد تا مردم از سینما استقبال بیشتری کنند که این امر شتاب بیشتر چرخه تولید فیلم را در پی خواهد داشت. این در حالی است که برخی شیطنت‌ها و ایجاد ناآرام‌ها، مانع حرکت سینما، همانند سایر کسب و کارها می‌شود و این موضوع در درجه اول به اهالی سینما ضربه می‌زند.

وی اضافه کرد: قطعا معیشت خانواده سینما زمانی تامین می‌شود که سینما رونق داشته و مردم از آن استقبال کنند.

رئیس سازمان سینمایی تصریح کرد: همه تلاش ما و سینماگران باید در راستای کمک به تقویت همدلی خانواده سینما و آرامش جامعه باشد تا سینما، مخاطبان و منافع خود را پیدا کند. بنابراین هرکسی که با رفتار خود منجر به ازدست‌ رفتن این آرامش و مخدوش کردن آن شود از خانواده سینما و دلسوز آن نیست.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار