رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 10 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

سارا طالبیان، نویسنده و کارگردان «پنج دقیقه تا مرز»، همراه با این اثر به جشنواره بین‌المللی فیلم سفالو ایتالیا راه یافت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مستند کوتاه «پنج دقیقه تا مرز» به نویسندگی و کارگردانی سارا طالبیان و تهیه‌کنندگی انجن سینمای جوانان ایران_دفتر زاهدان به سومین […]

سارا طالبیان، نویسنده و کارگردان «پنج دقیقه تا مرز»، همراه با این اثر به جشنواره بین‌المللی فیلم سفالو ایتالیا راه یافت.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، مستند کوتاه «پنج دقیقه تا مرز» به نویسندگی و کارگردانی سارا طالبیان و تهیه‌کنندگی انجن سینمای جوانان ایران_دفتر زاهدان به سومین جشنواره بین‌المللی سفالو ایتالیا راه یافت.
این جشنواره به عنوان مکان و لحظه رویارویی بین نسل‌ها، گفت‌وگوی فرهنگ‌ها، میل به حقیقت بین هنرها، میل به برقراری ارتباط بین مردمان، لذت زندگی در دنیای تصویر و لذت شکل‌گیری با زبانهای جدید فناوری است.
امروز جشنواره فیلم سفالو به یک رویداد منحصر به فرد در چشم انداز رویدادهای سینمایی از سراسر جهان تبدیل شده است.
دانش و اشاعه سینما را در همه اشکال هنری و سرگرمی‌اش ترویج می‌کند.
این جشنواره از سال ۲۰۱۵ فعالیت خود را در ایتالیا آغاز کرده و این سومین دوره‌ی بین المللی آن است که وارد عرصه‌ی جهانی شده است.
زمان اکران این فیلم به همراه فیلم‌های دیگر، ۱ سپتامبر در شهر پالرمو ایتالیا خواهد بود.
بر اساس گزارش سازمان یونسکو سه منطقه سراوان و مهرستان و سوران واقع در استان سیستان‌وبلوچستان با استعدادترین دانش آموزان را در جهان دارد، اما اخبار متناقض دیگری که وجود دارد، این است که این استان بالاترین آمار ترک تحصیل در سنین پایین را نیز دارد و معلمی جوان که به دنبال پرسشش به آن منطقه سفر می‌کند.
عوامل فیلم مستند کوتاه «پنج دقیقه تا مرز» عبارتند از:
نویسنده وکارگردان: سارا طالبیان، تهیه کننده: سارا طالبیان و انجمن سینمای جوانان ایران، فیلم‌بردار: سیدحسن سیدی پریشان و پیمان شکری، صدابردار: مجید امینی، تدوینگر: مهیار یاور و مشاور کارگردان: مهدی زمان‌پور کیاسری.
لازم به توضیح است، سارا طالبیان از هنرجویان دوره فیلم‌نامه‌نویسی انجمن سینمای جوانان ایران_دفتر مشهد بوده است.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار