رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 14:55
  • کد خبر : 121956
  • تئاتر
  • چاپ خبر : پردیس تئاتر تهران و تأثیر فرهنگی روی ساکنین جنوب شهر

معاون هنری پردیس تئاتر تهران با اشاره به فعالیت ۲ کانون نمایشی در این پردیس، تأثیرگذاری فرهنگی بر بچه‌های منطقه و منطقه‌های مجاور را هدف اصلی این کانون‌ها ذکر کرد. رضا مشیری معاون هنری پردیس تئاتر تهران درباره فعالیت‌های فرهنگی و هنری این پردیس در کنار اجرای آثار نمایشی گفت: پیش از این در پردیس […]

معاون هنری پردیس تئاتر تهران با اشاره به فعالیت ۲ کانون نمایشی در این پردیس، تأثیرگذاری فرهنگی بر بچه‌های منطقه و منطقه‌های مجاور را هدف اصلی این کانون‌ها ذکر کرد.

رضا مشیری معاون هنری پردیس تئاتر تهران درباره فعالیت‌های فرهنگی و هنری این پردیس در کنار اجرای آثار نمایشی گفت: پیش از این در پردیس تئاتر تهران چندین کانون فرهنگی و هنری داشتیم که بعد از انجام یک غربالگری تنها کانون‌های فعال موفق به تمدید مجوز فعالیت شدند. بر این اساس کانون‌های «ایراندخت» و «سایه‌بازی» در حوزه تئاتر مشغول فعالیت در پردیس تئاتر تهران هستند.

وی افزود: کانون «ایراندخت» روی گروه سنی کودک و نوجوان متمرکز است و کانون «سایه‌بازی» علاوه‌بر این گروه سنی برای گروه سنی بزرگسال نیز فعالیت می‌کند و در حال حاضر پروژه‌ای ملی برای بزرگسالان و بر اساس یکی از داستان‌های شاهنامه را در دست تولید دارد.

مشیری درباره هدف از فعالیت این ۲ کانون تئاتری در پردیس تئاتر تهران، تأکید کرد: هدف ما از کانون‌ها آورده مالی نیست بلکه مهمترین هدف و اولویت ما تأثیرگذاری فرهنگی روی بچه‌های ساکن منطقه و منطقه‌های مجاور پردیس است. نمایش «رفیق خوب یه نعمته» که در حال حاضر و برای گروه سنی کودک و نوجوان در پردیس تئاتر تهران روی صحنه است، ماحصل فعالیت کانون «ایراندخت» و برنامه‌های فرهنگی و هنری این کانون با بچه‌های منطقه است.

وی ادامه داد: نمایش‌های «پرواز خیس» و «ساعت آرزوها» از تولیدات ۲ کانون مدنظر هستند که در سومین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان ایثار نیز روی صحنه رفتند.

معاون هنری پردیس تئاتر تهران درباره مقاطع زمانی فعالیت‌های این ۲ کانون یادآور شد: ما از کانون‌ها برنامه سالانه خواسته‌ایم و آن‌ها نیز برنامه‌ها و هدف‌گذاری مدنظرشان را به ما ارائه داده‌اند که مورد بررسی کارشناسانه در پردیس قرار گرفته است. طی این برنامه‌های سالانه کانون‌ها در پردیس مستقر می‌شود و مکان تمرین و جلسات آن‌ها از طریق ما تأمین می‌شود.

مشیری در پایان سخنان خود درباره احتمال افزایش تعداد کانون‌های پردیس تئاتر تهران، اظهار کرد: مهم برای ما فعال بودن کانون، برنامه و هدف داشتن است. طرح‌هایی به ما ارائه شده و در حال بررسی و در صورت تأیید کانون‌های جدیدی نیز فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار