رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 11 خبر


  • پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۶ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 25 April

برنامه «نگین» یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، نگاهی به زندگی «محمدرضا شفیعی کدکنی» ادیب، نویسنده، پژوهشگر، استاد دانشگاه تهران و شاعر اهل ایران دارد. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالله علایی تهیه کننده برنامه «نگین» گفت: این برنامه به معرفی نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی می‌پردازد. وی ادامه داد: دربرنامه روز […]

برنامه «نگین» یکشنبه ۲۴ اردیبهشت، نگاهی به زندگی «محمدرضا شفیعی کدکنی» ادیب، نویسنده، پژوهشگر، استاد دانشگاه تهران و شاعر اهل ایران دارد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالله علایی تهیه کننده برنامه «نگین» گفت: این برنامه به معرفی نخبگان، برجستگان و دانشمندان ایرانی می‌پردازد.

وی ادامه داد: دربرنامه روز یکشنبه ۲۴ اردیبهشت  مروری بر زندگی محمدرضا شفیعی کدکنی پژوهشگر و شاعر مجموعه شعر در کوچه باغ‌های نشابور و به کجا چنین شتابان با تخلص« م. سرشک» خواهیم داشت.

علایی تصریح کرد: محمدرضا شفیعی کدکنی که بیش‌تر به عنوان پژوهشگر، منتقد و استاد زبان و ادبیات فارسی معروف است، یکی از چهره‌های مطرح شعر معاصر ایران به شمار می‌رود که از دهه ۵۰ به جرگه شاعران پیوست، دکتر شفیعی همچنین مدتی را بنا به دعوت دانشگاه‌های آکسفورد انگلستان و پرینستون آمریکا و ژاپن به عنوان استاد به تدریس و تحقیق اشتغال داشت. شفیعی کدکنی از سال ۱۳۴۸ تاکنون استاد دانشگاه تهران است. بدیع‌الزمان فروزانفر زیر برگهٔ پیشنهاد استخدام وی نوشته بود «احترامی است به فضیلت او».

این تهیه کننده رادیویی متذکرشد: در مهر ۱۳۹۸ در هفتمین دورهٔ جشنوارهٔ بین‌المللی هنر برای صلح، «نشان عالی هنر برای صلح» به شفیعی کدکنی اهدا شد.

گفتنی است «نگین» از شنبه تا چهارشنبه به تهیه کنندگی عبدالله علایی و با اجرای فاطمه آل عباس و حسن همایی ساعت ۱۴:۵۵ از رادیو ایران پخش می‌شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار