رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March
در شصت و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان سینمایی مطرح شد:

برگزاری اولین المپیاد فیلمسازی دختران نوجوان در سال‌جاری

رئیس سازمان سینمایی در شصت و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان از برگزاری المپیاد فیلمسازان دختران نوجوان در شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد. به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، در این جلسه ضمن تاکید بر رشد و رویش‌های خوب […]

رئیس سازمان سینمایی در شصت و هفتمین جلسه شورای معاونین و مدیران این سازمان از برگزاری المپیاد فیلمسازان دختران نوجوان در شش ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

به گزارش سینماخانه و به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، در این جلسه ضمن تاکید بر رشد و رویش‌های خوب سینمای زن از بعد از انقلاب، گفت: سینما در حوزه‌های مختلف منجر به خلق آثار قابل توجهی شده و رونق چشمگیری نسبت به گذشته داشته است اما این اما این عرصه در حوزه زنان و بانوان به دلیل مسائل و مطالبات گسترده نیاز به توجه بیشتری دارد.

وی افزود: قطعا طراحی رویدادهایی همانند المپیاد فیلمسازی می‌تواند فرصت مضاعفی را برای شناسایی ظرفیت‌های جدید و بروز استعدادهای نسل جوان فیلمسازی فراهم کند . از این رو المپیاد فیلمسازی گامی در راستای تعالی این هنر و توجه به نسل جدیدی از فیلمسازان خانم و خلق ایده‌های نوین سینمایی خواهد بود.

خزاعی توجه به ظرفیت‌ فعالیت بانوان در عرصه سینمایی کشور را از دیگر رویکردهای سازمان سینمایی معرفی کرد و ادامه داد: فعالیت بانوان با حفظ جایگاه اجتماعی و شأنیت زن، نیازمند حمایت، سرمایه‌گذاری و توجه بیشتری است که اقداماتی نظیر المپیاد فیلمسازی دختران نوجوان ، زمینه‌ساز اینگونه رویکردها خواهد بود.

وی عنوان کرد: شناسایی استعدادهای نوجوانان و تسهیل در روند مسیر فیلمسازی برای دختران، بسترسازی و خلق موقعیت به منظور ورود علاقمندان حوزه سینما، آموزش و برنامه‌ریزی در راستای رشد و پیشرفت آنها در این عرصه، یکی از راهبردهای سازمان سینمایی است.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: المپیاد فیلمسازی دختران نوجوان، امسال توسط بنیاد فارابی برگزار می‌شود و هدف اصلی آن، کشف استعدادهای فیلمسازی و حمایت از مهارت‌های فیلمسازی نوجوانان خواهد بود که به طور ویژه برای دختران برگزار خواهد شد.

وی تلاش برای افزایش کیفیت المپیاد فیلمسازی دختران نوجوان و آینده‌نگری در این حوزه را از ویژگی‌های این دوره المپیاد فیلمسازی دانست و گفت: تلاش می‌کنیم امسال نگاه ویژه‌ای به استعدادهای استان‌های کم‌برخوردار داشته باشیم. توجه ما در این المپیاد همچنان، در دو بخش «ایده» و «فیلم» متمرکز است و با تجربه‌ برگزاری این رویداد در سال‌های گذشته، پیش بینی می‌شود استقبال دختران نوجوان  فیلمساز از المپیاد بیشتر از سال‌‌های گذشته باشد.

به گفته خزاعی فراخوان المپیاد فیلمسازی دختران نوجوان به زودی منتشر خواهد شد .

گفتنی است تاکنون شش دوره المپیاد فیلمسازی نوجوانان در کشور برگزار شده که حضور نوجوانان در آنها کاملا چشمگیر بوده است. این رویداد فرهنگی با هدف کشف استعدادهای فیلمسازی از میان نوجوانان علاقمند و فراهم کردن بستری برای حمایت از ایده‌های فیلم‌سازی و همچنین حمایت از تولید فیلم‌های برجسته، برگزار می‌شود.

این جلسه با حضور  قادر آشنا،، اصغر فارسی، حبیب ایل بیگی، یزدان عشیری، علیرضا اسماعیلی، محمدرضا سوقندی، سیدمهدی جوادی، محمد حمیدی مقدم، هاشم میرزاخانی، مجید اسماعیلی، غلامرضا نجاتی، لادن طاهری ، سیدصادق موسوی برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار