رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 15 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

همزمان با فرا رسیدن نیمه خرداد و سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، ویژه برنامه‌های مختلفی از شبکه افق سیما پخش می‌شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، بخش نخست این ویژه برنامه‌ها شامل مستندهایی است که با محوریت قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و همچنین ابعاد شخصیتی و […]

همزمان با فرا رسیدن نیمه خرداد و سالروز ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره)، ویژه برنامه‌های مختلفی از شبکه افق سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماخانه و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سیما، بخش نخست این ویژه برنامه‌ها شامل مستندهایی است که با محوریت قیام خونین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و همچنین ابعاد شخصیتی و مبارزاتی امام راحل تولید شده‌اند.«به جرم خمینیسم» عنوان مستندی است شنبه ۱۳ خردادماه ساعت ۱۸ از شبکه افق پخش خواه شد.

این اثر روایتی است کمتر شنیده شده از اعدام دوستداران امام خمینی(ره) در افغانستان و فهرست ۵ هزار نفره از این افراد که به تازگی کشف شده است.

به جرم خمینیسم، با تهیه‌کنندگی شهرام ناصری و کارگردانی محسن اردستانی تولید شده و بازپخش آن ساعت ۱۳ روز یکشنبه روی آنتن می‌رود.

دیگر مستندی که با موضوع ایام ارتحال از شبکه افق پخش خواهد شد، «پدر امت» نام دارد؛ این فیلم به سال‌ها نفوذ کلام و عمق نگاه و تاثیرگذاری امام خمینی(ره) بر جامعه ایران و بین‌الملل می‌پردازد و نشان می‌دهد که اکنون بعد از چند دهه از درگذشت ایشان، مردمی که امام خمینی برایشان مثل پدر بود درباره‌ی زندگی و راه و میراث او چه فکر می‌کنند.

پدر امت را می‌توانید ساعت ۲۰:۳۰ روز شنبه از شبکه افق ببینید.

ویژه برنامه امت حزب الله را نیز می توانید شنبه تا دوشنبه این هفته ساعت ۲۱:۰۰ و تکرار آن را روز بعد ساعت ۰۷:۰۰ و ۱۳:۳۰ ببینید.

«سه سال و سه روز» ساخته احمد کشاورز و مهدی مطهر عنوان مستند دیگری است که با محوریت قیام ۱۵ خرداد و مبارزات مردم ایران علیه رژیم ستمشاهی روی آنتن می‌رود؛ این فیلم زندگی حاج طیب رضایی از تولد تا اعدام به دست رژیم پهلوی را دستمایه روایت خود قرار داده است.

بینندگان شبکه افق می‌توانند سه سال و سه روز را یکشنبه چهاردهم خردادماه ساعت ۱۶ از این شبکه تماشا کنند.

«سرآغاز نهضت» که همان روز ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه افق پخش می‌شود هم عنوان مستند دیگری با همین حال و هواست؛ در این مستند به بررسی تاثیرات قیام ۱۵ خرداد بر روند پیروزی انقلاب اسلامی پرداخته شده است.

در روز دوشنبه ساعت ۱۶ هم قسمت سیزدهم از مجموعه مستند دیگری با عنوان «قصه‌هایی از سرزمین خرداد» روی آنتن می‌رود؛ این مجموعه که سید رضا حسینی تهیه کننده و کارگردان آن بوده، در هر قسمت به زندگی یکی از شهدای دوران انقلاب اسلامی می‌پردازد.

همان شب ساعت ۲۰ مستند «ضیاءالدین» برای پخش از شبکه افق در نظر گرفته شده است؛ این فیلم به مناسبت سالروز آغاز رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، حقایق کمتر شنیده شده‌ای از زندگانی رهبر انقلاب را از دوران کودکی تا جوانی ایشان و همچنین نقش ایشان در ترویج و نشر قرآن کریم را روایت کرده است.

علاوه بر اینها، ویژه برنامه زنده «انقلابی‌ها» نیز برای پخش در روزهای یکشنبه ساعت ۰۸:۳۰ ودوشنبه ساعت ۱۰:۰۰ در نظر گرفته شده است.

این ویژه برنامه که به صورت زنده تدارک دیده شده، شامل بخش‌های مختلفی از جمله گفت‌وگو با مهمانان و کارشناسان و پخش مستقیم مراسم سالگرد ارتحال بنیان‌گذار کبیر انقلاب خواهد بود.

برنامه گفت‌وگو محور «جهان آرا» نیز در روزهای شنبه و دوشنبه این هفته، با حضور مهمانانی ویژه به قیام ۱۵ خرداد و نقش برجسته امام خمینی(ره) در شکل‌گیری، پیروزی و ثبات نهضت و استقرار نظام جمهوری اسلامی اختصاص خواهد داشت.

همچنین دو فیلم سینمایی هم در روزهای ۱۴ و ۱۵ خردادماه از شبکه افق پخش می‌شود.

«بادیگارد» ساخته ابراهیم حاتمی کیا محصول ۱۳۹۴ و «باشگاه سری» به کارگردانی جمال شورجه محصول ۱۳۷۷، دو اثر سینمایی هستند که طی این دو روز ساعت ۱۸ پخش خواهند شد.

بادیگارد در مورد یکی از اعضای تیم حفاظت شخصیت‌ها به نام «حیدر» است که وظیفه حفاظت از مسؤولان بلندپایه کشور را برعهده دارد. نقش او را پرویز پرستویی بازی می‌کند. حیدر شخصیت آرمانگرایی است که مسائلی را در کارش می‌بیند و این مسائل او را نسبت به کارش دچار تضاد و شک و تردید می‌کند.

در باشگاه سری هم می‌بینیم که فرمانده کشتی تجاری «ایران رشادت» پس از بارگیری در بندر فیلیپین متوجه می‌شود عوامل دشمن یک محموله مواد شیمیایی را وارد کشتی کرده‌اند آن‌ها قصد دارند طی نقشه‌ای حساب شده خبرنگاران و دست اندرکاران محیط زیست را در سنگاپور بر روی عرشه کشتی حاضر کنند تا با تبلیغاتی دروغین خبر تولید و نگهداری سلاح‌های شیمیایی کشتار جمعی توسط ایران را به جهان مخابره کنند…

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار