- دوشنبه 28 آبان 1403 - 15:49
- کد خبر : 158346
- تئاتر
نمایش «طبقه ۷» روز دوم آذرماه۱۴۰۳ به مدت ۷۰ دقیقه در خانه نمایش دا به روی صحنه میرود. نمایش «طبقه ۷» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر افشار، دوم آذرماه ۱۴۰۳ در ساعت ۱۶:۴۵ به مدت ۷۰ دقیقه در خانه نمایش دا به روی صحنه میرود. در خلاصه داستان این نمایش آمده: مردی روی لبه پنجره […]
نمایش «طبقه ۷» روز دوم آذرماه۱۴۰۳ به مدت ۷۰ دقیقه در خانه نمایش دا به روی صحنه میرود.
نمایش «طبقه ۷» به تهیه کنندگی و کارگردانی امیر افشار، دوم آذرماه ۱۴۰۳ در ساعت ۱۶:۴۵ به مدت ۷۰ دقیقه در خانه نمایش دا به روی صحنه میرود.
در خلاصه داستان این نمایش آمده: مردی روی لبه پنجره طبقه هفتم یک ساختمان بلند ایستاده است و در فکر پایین پریدن است. ساکنان طبقه هفتم متوجه مرد میشوند و با او مکالمه میکنند. حالا مرد باید تصمیم بگیرد که نقشه خود را عملی کند یا تصمیم دیگری بگیرد.
این نمایشنامه در ژانر کمدی سیاه نوشته موریس پنیچ نمایشنامهنویس معروف کانادایی است که سالها قبل توسط ساسان گلفر ترجمه و چاپ شده است و برای اجرا توسط کارگردان اثر مجددا بازنویسی شده است. اجرای این نمایشنامه همراه با طراحی نور خطی مدرن و موسیقی زنده است که فضای داستان را به خوبی تداعی میکند.
بازیگران کار به ترتیب ورود به صحنه: مجتبی واشیان، نسیم اسدپور، آریو هوشیاری، آیناز عزیزی، ساسان گلفر، ساسان پیری، آرزو خسروی، امیر افشار، پریسا غیاثوند، احسان احمدی، امیررضا قلی نژاد، سرور رخشانی،فریبا بکلو، آیدا امیری و ارس طالب زاده هستند.
گروه موسیقی و اجرای قطعات بر عهده توحید فروزان و ارس طالب زاده است.
از سایر عوامل میتوان به مشاور متن: فاطمه خسروی، دستیار کارگردان: حمیدرضا رمضانی، گروه کارگردانی: ساسان گلفر و ساسان پیری، مدیر روابط عمومی: رضا مقدمی، روابط عمومی: الیاس انتظامی، مدیر رسانه: علیرضا نیاکان، منشی صحنه: آیدا امیری، عکاس: امیر ناصری، نوید فخرالدین، علی واثقی، طراح صحنه: امیر افشار و مهناز رمضانی، ساخت صحنه: مهناز رمضانی و بهاره دهقان، طراح لباس: امیر افشار، گریم: مسعوده یعقوبی، اتاق فرمان و طراح نور: سایه کرامتی، مکاتبات بین المللی: بهاره افشار، پوستر و تیزر: امیر افشار و صدابردار: مازیار بابا باشی اشاره کرد.
امیر افشار که فارغالتحصیل تئاتر و ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران است در این اجرا به سراغ عناصر مینیمال و مدرن در طراحی و فضاسازی رفته که در کنار موضوع آشنای نمایش، یعنی سردرگمی و تکرار انسان مدرن، به درک بهتر اثر کمک میکند.
منبع: ایرنا
نظرات