رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۹ بهمن ۱۴۰۳
  • الجمعة ۸ شعبان ۱۴۴۶
  • 2025 Friday 7 February
یادداشت های ویژه جشنواره 43 فیلم فجر (6)

«ترک عمیق» و شکاف های ناپیدا

«ترک عمیق» برخلاف عنوان فیلم که رو و متظاهر است؛ خود اثر می کوشد تا خوددار و درونگرا عمل کند و به شکلی قطره چکانی به توزیع اطلاعات بپردازد. علی رغم اینکه فیلم در یک ساعت ابتدایی مشغول پردازش فضا و ساخت موقعیت و شخصیت پردازی است و می تواند باعث ملال گردد و برخی […]

«ترک عمیق» برخلاف عنوان فیلم که رو و متظاهر است؛ خود اثر می کوشد تا خوددار و درونگرا عمل کند و به شکلی قطره چکانی به توزیع اطلاعات بپردازد. علی رغم اینکه فیلم در یک ساعت ابتدایی مشغول پردازش فضا و ساخت موقعیت و شخصیت پردازی است و می تواند باعث ملال گردد و برخی تماشاگران کم حوصله را خسته کند اما به سبب نوع فیلمنامه و جنس روایت این شکل لختی پر بیراه نیست و در جهت درست قرار می گیرد. رضا بابک اثبات می کند که بازیگر قابلی است و در ارائه توأمان تصویری همدلی برانگیز و سپس نفرت انگیز از یک مرد دور از اصل خود، به خوبی ظاهر می شود و در مواجهه با گلچهره سجادیه ترکیب قابل اعتنایی را رقم می زنند. مشکل عمده فیلم بیشتر از ورود کاراکتر پلیس نشات می گیرد که میان وظیفه ذاتی و کاری و انسانیت معلق است و نمی تواند جای مناسبی در قصه بیابد. انگار فیلمنامه نویس این پلیس را صرفاً برای کنش انتهایی وارد عمل می کند تا به سرانجامی که کاراکتر اصلی برای خود متصور است دست یابد. در مجموع ترک عمیق گام قابل تاملی برای زرین کوب است اما این بار در قامت فیلمساز.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار