- شنبه 13 بهمن 1403 - 08:44
- کد خبر : 163369
- سینمای جهان » یادداشت ها

بازگشت فیلمسازی چون ابوالفضل جلیلی به جشنواره فیلم فجر مغتنم است. «داد» نیز همچون سایر آثار این فیلمساز نگاهی انسانی به بزهکاری نوجوانان دارد و سعی کرده تا یک ایده محدود را به فیلمنامه ای ماجرا محور تبدیل کند که ناموفق است. فیلمنامه در پرداخت شخصیت ها الکن است و اجرای جلیلی نیز سطحی است […]
بازگشت فیلمسازی چون ابوالفضل جلیلی به جشنواره فیلم فجر مغتنم است. «داد» نیز همچون سایر آثار این فیلمساز نگاهی انسانی به بزهکاری نوجوانان دارد و سعی کرده تا یک ایده محدود را به فیلمنامه ای ماجرا محور تبدیل کند که ناموفق است. فیلمنامه در پرداخت شخصیت ها الکن است و اجرای جلیلی نیز سطحی است اما یکی دو کاراکتر جذاب نیز در میان آنها به چشم می خورد که از آن جمله می توان به مامور کانکس اشاره داشت. شاید بهتر می بود جلیلی در زمینه تدوین از فرد دیگری بهره می جست تا با اثری پالوده تر روبه رو می شدیم. به نظر می رسد طولانی شدن روند فیلم و ایده های نویسنده به منظور دراماتیک کردن اثر کهنه اند و ریتمی کند و تا حدی ملال آور را ایجاد نموده اند. با همه اینها تماشای فیلمی از جلیلی پس از سال ها آن هم در جشنواره اتفاق مثبتی است.
سینماخانه / حمید عبدالحسینی
نظرات