رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

عکس | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 94

گزارش تصویری اکران خصوصی “سفر سهراب”

اکران خصوصی “سفر سهراب” به پژوهش و کارگردانی امید عبدالهی؛ چهارشنبه ۶ تیر ماه ۱۳۹۷ در سینما فردوس موزه سینما برگزار شد. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی




گزارش تصویری نمایش “اطلسی های لگدمال شده” (۱)

نمایش “اطلسی های لگدمال شده” نوشته تنسی ویلیامز، کارگردانی علی پیله ور و با بازی فاطمه میری، محمد قائم مقامی، امین ابراهیمی، سید امیر حسینی؛ از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۷ در تماشاخانه پرویز پرستویی موسسه فرهنگی هنری گندم (تئاتر گندم)  به روی صحنه می رود. دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: دستیار کارگردان […]


گزارش تصویری نمایش «پیمان پنهان»

نمایش «پیمان پنهان» به نویسندگی و کارگردانی محمدمهدی پریزاد که به وقایع پس از رحلت پیامبراکرم (ص) می‌پردازد؛ از ۱۸ الی ۲۴ خرداد در تالار ناصرخسرو واقع خیابان ۱۶ آذر به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور


گزارش تصویری نمایش “دیر راهبان”

نمایش “دیر راهبان” به کارگردانی کیومرث مرادی و با بازی رضا داودوندی، حمیدرضا رفاهی، هامون سیدی، سلمان صالحی، پانته‌آ قدیریان، محمد مسگری، میلاد معیری، محسن نوری و محمد ولی‌زادگان؛ از  ۲۱ خرداد تا ۱۰ تیر در سالن چهارسو مجموعه تئاترشهر  به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : امیر سهیلی پور


گزارش تصویری نمایش “دمی در بازار هیزم فروشان”

نمایش “دمی در بازار هیزم فروشان” به نویسندگی علیرضا حنیفی ، کارگردانی و تهیه کنندگی محمد طهماسب پور و همچنین با بازی علی برجی، سپیده پهلوان زاده،امید رهبر ، مریم رحیمی، علی عبادت طلب، آیه قبادیان نژاد، محمد ساربان و منوچهر علی پور از ۳ تا ۲۲ خردادماه ۱۳۹۷ در تالار وحدت به رویصحنه می […]


گزارش تصویری نمایش “گیجگاه استخوان ندارد”

نمایش “گیجگاه استخوان ندارد” به نویسندگی و کارگردانی دانیال رجبی و همچنین با بازی آذین امیری، درسا حکیم الهی از  ۳ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : امیر امینی نیا


گزارش تصویری نمایش “بلافیگورا”

نمایش “بلافیگورا” نوشته یاسمینا رضا با ترجمه بهروز سروعلیشاهی و به کارگردانی سعید دشتی و همچنین با بازی صحرا اسدالهی، سپند امیر سلیمانی، بهاره رهنما، نگار عابدی، محمد نادری از ۱۲ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “لنگِ ظهر”

نمایش “لنگِ ظهر” به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی و با بازی سُرور پیروانى، پونه رضویان، سمیرا زائرى، نیلوفر شایگان فر، هلیا طباطبایى، حسین محمدى، پریسا نوروزى؛ از ۳۰ اردیبهشت ماه تا ۲۶ خرداد ماه ۱۳۹۷ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر

نکته ها و ملاحظاتی درباره چهل و دومین جشنواره فیلم فجر ۱. جشنواره امسال نیز در ادامه سیاست گذارهای مسئولین فرهنگی و سینمایی با حجم بالایی از تولیدات ارگان ها و سازمان های مرتبط و غیرمرتبط سینمایی همراه بود. این موضوع از جهتی مثبت است که زمینه را برای رونق تولید و ورود سرمایه های بیشتر باز می کند و امکان حمایت به خصوص از فیلمسازان جوان را فراهم می آورد اما از طرف دیگر با مخاطراتی همراه است که ماحصل اش تولید فیلم های ضعیف و شعار گونه است که متاسفانه چند نمونه متعددش را در این دوره شاهد بودیم. لزوم نظارت دقیق و استفاده از مشاوران و ناظران کیفی خبره از جمله ضروریات این شکل از تولید در سینمای ایران است. ۲. حضور چندین فیلمساز اول که برخی از آن ها سازنده چند فیلم شاخص این دوره بودند و اضافه شدن بخش نگاه نو پس از چند سال تعطیلی، نوید بخش این موضوع است که سینمای ایران علی رغم تمام مسائل و مشکلات ریز و درشت اما همچنان پویا و خوشبختانه در حال زایش است و نسل های جدید درحال ورود به عرصه اند. ۳. با مشاهده فیلم های این دوره می توان گفت فیلمنامه همچنان چشم اسفندیار سینمای ایران به مثابه سال های قبل است. مقدمه و شروع هایی که یا بسیار کوتاه اند و یا از فرط افراط طولانی و حوصله سربر، دیالوگ هایی که کارکرد نمایشی نمی یابند، دراماتیزه نشدن مضامین، عدم پرداخت درست شخصیت ها، تحول ناگهانی کاراکتر، پایان بندی های شعاری و بسیاری معضلات دیگر از جمله نواقص فیلمنامه های این دوره بود هر چند که نمونه های موفقی همچون باغ کیانوش، پرویزخان و صبحانه بازرافه ها را هم شاهد بودیم. ۴. برنامه ریزی جشنواره از یک فشردگی نامتناسبی رنج می برد. روز اول و به دلیل ناهماهنگی های تثبیت محل برگزاری خانه جشنواره، عملاً تمام سانس ها با بیش از یک ساعت تاخیر همراه بود. این موضوع هر چند در روزهای دیگر حل شد و سانس ها راس ساعت آغاز گردید اما مسئله ای دیگر پدیدار گشت و آن فشرده سازی زمان نشست ها بود که علی رغم تلاش مجری بازهم بسیاری سوالات خبرنگاران مجالی جهت طرح شدن نمی یافت که دلیل آن کاهش تعداد روزهای نمایش فیلم ها به ۹ روز بود که علت آن مبهم است! ۵ .با اعلام نام کاندیداها طبق سنوات قبلی باز هم تعجب حضور برخی نام ها در فهرست و نیز غیبت تعدادی دیگر شگفتی ساز شد کما اینکه این موضوع در زمینه اعلام اسامی فیلم ها نیز وجود داشت و حتی تا میانه های جشنواره نیز باکشمش بر سر حضور و عدم حضور یک فیلم در بخش سودای سیمرغ امتداد داشت. اگرچه داوری امری سلیقه ای است و تغییر یک یا چند نام هیئت داوران می تواند باعث تفاوت در آرا گردد اما نباید از نظر دور داشت که به همان نسبت نیز می بایست سنجه های فنی و هنری را نیز از خروجی هر ترکیب ...