رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

۱۰۹۹۸ تیر ۱۳۹۶ ۱۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “آندورا”

به گزارش سینماخانه ؛ نمایش “آندورا” به نویسندگی ماکس فریش، ترجمه حمید سمندریان و کارگردانی افشین زمانی از ۳۰ خرداد تا ۱۵ تیرماه هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن استاد انتظامی خانه هنرمندان به روی صحنه خواهد رفت. سینماخانه / عکاس : الهه شمشیری


اجرای نمایش آندورا در سالن استاد انتظامی

هر که آندورایی است لازم نیست بترسد …

آندورا هر که آندورایی است لازم نیست بترسد … چه کسی چه بلایی بر سر باورهایمان آورده که یک صفت بی بنیاد، ارزش آدمی را تعیین می کند… ترس، مرگ و نفرین به کدامین گروه باد؟ و کدامین گروه، وارث با سعادت زیستن اند؟ وقتی همه ی ما انسانیم… نمایش آندورا نوشته ی ماکس فریش […]


سریال‌های رمضانی کِی تمام می‌شوند؟

با پایان ایام رمضان، پرونده دو سریال مناسبتیِ «نفس» و «زیر پای مادر» هم بسته می‌شود. در ایام رمضان امسال چهار مجموعه نمایشی از شبکه‌های یک، دو، سه و پنج سیما پخش شدند که برخی از آنها جدید و دو مجموعه‌ی دیگر دوبله شده بودند. سریال‌ «زیر پای مادر» و «نفس» از شبکه‌های یک، و […]


سالروزت مبارک بزرگمرد سینمای جهان

امروز یکم تیر ماه سالروز بزرگمرد سینمای ایران است. کسی که توانست سینمای ایران را به جهان معرفی کند و افتخارآفرین باشد. همه جهان می‌دانیم که کیارستمی که بود و چه افتخاراتی داشت اما به بهانه سالروز تولد او زندگی او را از کودکی تا درگذشت مرور می‌کنیم. عباس کیارستمی یکم تیرماه ۱۳۱۹ در تهران […]


عذرخواهی رامبد جوان از صفر کشکولی مقابل چشمان مردم + ویدیو

رامبد جوان در برنامه شب گذشته «خندوانه» در حالی که میزبان صفر کشکولی بود، مقابل او ایستاد، تعظیم کرد و بابت حرف‌هایش در یک فایل صوتی پوزش خواست و گفت: «آن سخنان من از سر بی‌تجربگی و ناراحتی بود.» برنامه «خندوانه»، شامگاه چهارشنبه ۳۱ خرداد، شاهد عذرخواهی رامبد جوان از صفر کشکولی، بازیگر و ورزشکار […]


آخر هفته با فیلم های سیما

«امکان مینا» به تلویزیون آمد

تلویزیون در روزهای آخر هفته و همزمان با روز قدس فیلم های مختلفی را از شبکه های سیما روی آنتن می برد. فیلم‌های سینمایی، تلویزیونی و انیمیشن «امکان مینا»، «راه نجات»، «سربازان کوچک»، «بیگانگان»، «چ»، «نبرد الجزایر»، «مسیر ایرلندی»، «روزگار عشق و خیانت»، «سایه‌های شهر»، «پرندگان آزاد»، «بازمانده»، «پیام‌رسان را بکش»، «رقص شیطان»، «خوداشتغالی»، «طوفان […]


صالحی امیری: هدف ما خروج فیلم‌های فاقد پروانه نمایش از بلاتکلیفی است

رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امروز در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به  سرنوشت فیلم های توقیفی اظهار کرد: تصمیم گرفته شده تا اینگونه فیلم‌ها یک بار توسط شورای تخصصی بازبینی و اصلاحات لازم صورت گیرد. وی با تاکید براینکه در صورت تائید در شورا فیلم‌های توقیفی امکان اکران را […]


حسین علیزاده در خانه سینما: بهروز رضوی اولین مشوق من برای ورود به سینما بود

اولین جلسه از سلسله نشست های تخصصی انجمن بازیگران سینمای ایران سه شنبه ۳۰ خرداد ماه با سخنرانی حسین علیزاده آهنگساز و نوازنده صاحب نام کشورمان در خانه سینما برگزار شد. علی دهکردی عضو شورای مرکزی انجمن بازیگران سینمای ایرانی در ابتدای این نشست که بعدازظهر سه شنبه ۳۰ خرداد ماه با ۴۵ دقیقه تاخیر […]


درخواست تهیه کننده «زیر پای مادر»: خبرنگاران با سعه صدر گذشت کنند

تهیه کننده «زیر پای مادر» در واکنش به حاشیه های نشست خبری هفته گذشته سریال مذکور، یادداشت کوتاهی را منتشر کرد. زینب تقوایی تهیه کننده «زیر پای مادر» در واکنش به حاشیه های نشست خبری هفته گذشته سریال «زیر پای مادر» یادداشت کوتاهی را منتشر و در آن درخواستی را مطرح کرد. در یادداشت زینب […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی