رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 21 خبر


  • سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۲۸ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 7 May

۲۱۳۸۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

ریما رامین فر:

تعصب ندارم اما حساب «پایتخت» از سریال های دیگر جداست

ریما رامین فر با اعتقادی راسخ، تا هر وقت «پایتخت» ساخته شود در این مجموعه بازی می کند. به گزارش سینماخانه به نقل از روابط عمومی شبکه آی فیلم، ریما رامین فر بازیگر سریال «پایتخت» در گفت و گو با آی فیلم در باره عشق و انگیزه اولیه اش برای ورود به عالم نمایش یعنی […]



مهناز افشار از «گلشیفته» جدا شد

تصویربرداری نقش مهناز افشار در مجموعه «گلشیفته» به کارگردانی بهروز شعیبی به پایان رسید. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی پروژه؛ کار مهناز افشار که نقش راحله گلشیفته را در این مجموعه شبکه نمایش خانگی ایفا می‌کرد، با تصویربرداری سکانسی در بیمارستان گاندی به پایان رسید و از مجموعه عوامل سریال «گلشیفته» […]


بازیگر ۱۵ سال پیش برنامه عموپورنگ عاشق تئاتر است؛

فاطیما بهارمست: مخاطب میلیونی صداوسیما دیگر بازنگشت

فاطیما بهارمست می‌گوید: امروز نگاهی به تلویزیون می‌شود که انگار مقوله بازیگری تلویزیون از سینما و تئاتر جداست. یعنی آدمی که در تلویزیون کار می‌کند انگار به نوعی از بقیه هنرها کنار گذاشته می‌شود. این خیلی بد است چون بازیگر می‌تواند در هر مدیومی بازی کند. فکر می‌کنم با شرایط فعلی که تلویزیون نمی‌تواند کاری […]


بازیگر فیلم «آهنگ برنادت» درگذشت

پاتریشیا موریسون بازیگر کهنه‌کار آمریکایی در سن ۱۰۳ سالگی درگذشت. به نقل از آسوشیتدپرس، پاتریشیا موریسون بازیگر فیلم‌هایی چون «آهنگ برنادت» و نمایش‌هایی چون «مرا ببوس، کیت» که از بازیگران محبوب هالیوود بود به دلیل کهولت سن درگذشت. موریسون در صحنه تئاتر در برابر یول برینر در نمایش «پادشاه و من» بازی کرده بود و […]


رئیس شورای صنفی نمایش انتخاب شد

امروز رای گیری برای انتخاب رئیس جدید شورای صنفی نمایش برگزار و محسن امیریوسفی به ریاست این شورا منصوب شد. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره آخرین مصوبات گفت: امروز رای گیری برای انتخاب رئیس جدید شورا برگزار شد که محسن امیریوسفی رئیس شورا، محمود رضوی نایب رئیس و بنده هم به عنوان سخنگوی […]



گزارش تصویری نمایش “آنتی گون”

نمایش “آنتی گون” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی علی راضی از ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تا ۱۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “جوجه تیغی”

نمایش “جوجه تیغی” به نویسندگی، طراحی و کارگردانی بهرام افشاری از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تا ۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی  


جایزه جشنواره کن برای فیلم پناهی

در هفتادویکمین دوره جشنواره فیلم کن جایزه بهترین فیلمنامه به فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی اهدا شد. فیلم «سه رخ» به کارگردانی جعفر پناهی جایزه بهترین فیلمنامه را به صورت مشترک با فیلم «لازاروی خوشحال» ساخته آلیس رورواچر دریافت کرد. این فیلم با بازی جعفر پناهی و بهناز جعفری در بخش رقابت اصلی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی