رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۳
  • السبت ۱ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 8 June

اردیبهشت ۱۳۹۷ ۶ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “اتاق ورونیکا”

نمایش «اتاق ورونیکا» به کارگردانی کوروش ولیدی روز گذشته در خانه نمایش وِیژه عکاسان و خبرنگاران به روی صحنه رفت. این نمایش تا سوم خرداد ماه هر روز بجز شنبه ها و ایام تعطیل در خانه نمایش اداره تئاتر به روی صحنه خواهد رفت. سینماخانه / عکاس: آلاله رستمی


گزارش تصویری نمایش “در نیومده”

نمایش «در نیومده» کاری از سعید زارعی روز گذشته در اولین روز از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در تالار مولوی روی صحنه رفت. سینماخانه / عکاس: لیلا محرم پور


گزارش تصویری نمایش “دلقک های غمگین”

نمایش «دلقک های غمگین» کاری از مانلی حسین پور روز گذشته در اولین روز از بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران در سالن سمندریان دانشگاه تهران روی صحنه رفت. سینماخانه / عکاس: آناهیتا پورعسگری



گزارش تصویری نمایش “تابوت عهد”

نمایش “تابوت عهد” نوشته نیل لیبوت با ترجمه فهمیه زاهدی و به کارگردانی عماد قلی پور از ۹ اردیبهشت ماه لغایت۱۱ خرداد ماه ۱۳۹۷، ساعت ۲۱:۱۵ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


گزارش تصویری نمایش “بمب گذاری دیسکو، قاهره”

نمایش “بمب گذاری دیسکو، قاهره” نوشته الکس برون، ژان میشل ریب با ترجمه پوپک رحیمی، محسن میرطاهری، با دراماتورژی پوپک رحیمی و به کارگردانی مسعود میرطاهری از ۱۰ تا ۲۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۹ در تئاتر باران به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: فرزاد جمشیددانایی


روایت ورود یک مهمان به شهری بدون مرد!

«هگزا شهر دوشیزگان» به روی صحنه می رود

محمدحاتمی، بازیگر و کارگردان نام آشنای تئاتر، نمایش جدید خودرا با نام «هگزا شهر دوشیزگان» در تماشاخانه دیوارچهارم به روی صحنه می برد؛ این نمایش روایت داستان ورود یک مرد به شهری است که در آن همه ی افراد خانم می باشند و فردی با جنسیت مذکر در آن زندگی نمی کند. به گزارش سینماخانه […]


گزارش تصویری مراسم “جشن شب بازیگر”

گزارش تصویری مراسم “جشن شب بازیگر” به دبیری بهزاد فراهانی، روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، ساعت ۱۷ در تالار وحدت با حضور هنرمندان سینما، تئاتر و تلویزیون برگزار شد. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی  


انعکاس دو راهی محرومیت و واردات در«باج»

رونمایى از”باج” در دانشگاه تهران مستند «باج» با حضور چهره های مختلف فرهنگى روز دوشنبه، ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه تهران رونمایی می شود. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر، مستند «باج» به کارگردانی و نویسندگی محمد پایدار مدتی پیش با محوریت بررسی لایحه افزایش تعداد مناطق آزاد در شرایط فعلی […]


تیزر “دلم می‌خواد” رونمایی شد + ویدیو

اولین تیزر فیلم سینمایی «دلم می‌خواد» به کارگردانی بهمن فرمان آرا رونمایی شد. این فیلم بعد از سه سال به زودی در سینماهای سراسر کشور اکران می‌شود. در فیلم دلم می‌خواد بازیگرانی همچون رضا کیانیان، صابر ابر، محمدرضا گلزار، مهناز افشار حضور دارند.  


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی