رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 18 خبر


  • پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۳ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 2 May

۵۳۲۱۱ شهریور ۱۳۹۹ ۳۰ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

فرزاد فرزین به «ملکه گدایان» پیوست

فرزاد فرزین خواننده موسیقی پاپ کشورمان، بازیگر سریال نمایش خانگی «ملکه گدایان» شد. فرزاد فرزین در سومین تجربه خود در عرصه نمایش خانگی، به جمع بازیگران سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی زاده پیوست. تصویربرداری «ملکه گدایان» که توسط حامد افضلی و امین محمودی نگارش شده، از دو هفته گذشته آغاز شده است. در […]


گزارش تصویری نمایش «اسطرلاب»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «اسطرلاب» به نویسندگی و کارگردانی صدرا صباحی و با بازی میثم غنی زاده، مهدی سقا، مژده قربانی، فاطمه نوروزی، تینا یونس‌تبار از ۱۲ مرداد تا ۴ شهریورماه در سالن کوچک تالار مولوی به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: پیام احمدی کاشانی


گزارش تصویری نمایش «جان کاه»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «جان کاه» به نویسندگی و کارگردانی سعید رسولی و با بازی بهزاد حاجی حسنی، حمید گرامی فر، شادی ضیایی از ۱۰ مرداد تا ۵ شهریورماه در سالن اصلی تالار مولوی به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: پیام احمدی کاشانی


پایان فیلمبرداری «گشت ارشاد ۳»

فیلمبرداری فیلم‌ سینمایی «گشت ارشاد ۳» به تهیه کنندگی و کارگردانی سعید سهیلی بعد از ۲ ماه به پایان رسید. به گزارش روابط عمومی پروژه، فیلمبرداری فیلم «گشت ارشاد ۳» به کارگردانی سعید سهیلی که از اواخر خرداد در تهران آغاز شده بود پس از ۲ ماه به پایان رسید. قرار بود بخش هایی از […]


تلاش برای‌اکران پاییزی «دوزیست» در سینماها

پروانه نمایش فیلم «دوزیست» در حالی صادر شد که سازندگان فیلم در تلاش برای اکران آبان‌ماه در سینماهای سراسر کشور هستند. به نقل از روابط عمومی فیلم «دوزیست»، پروانه نمایش فیلم سینمایی «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی سعید خانی چهارشنبه گذشته در سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد. این مجوز در حالی […]


پوستر و لوگوی فیلم جدید «بتمن» رونمایی شد

پوستر و لوگوی فیلم «بتمن» به کارگردانی مت ریوز رونمایی شد. به نقل از ورایتی، مت ریوز کارگردان فیلم «بتمن» لوگوی رسمی و پوستر فیلم را پنج‌شنبه رونمایی کرد. این پوستر برای حمایت و معرفی پنل تولیدات دی‌سی فیلمز در رویداد «فن‌دوم»(FanDome) که ۲۲ آگوست (شنبه یکم شهریور) برگزار می‌شود، منتشر شد. پوستر فیلم را جیم لی طراحی کرده و رابرت پتینسون را در لباس بتمن در فیلم […]


«یک روز زیبا در محله» روی پرده

«یک روز زیبا در محله» با بازی تام هنکس در چین راهی پرده سینماها می‌شود تا از جمله فیلم‌هایی باشد که قرار است به سینماهای این کشور رونق دهد. به نقل از ورایتی، درام «یک روز زیبا در محله» با بازی تام هنکس به گروه فیلم‌هایی پیوست که ظرف ۶ هفته آینده در چین اکران […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

ادای دین «ریپلی» به سینمای کلاسیک نوآر

مینی­­ سریال «ریپلی» محصول سال 2024 میلادی و یک سیاه و سفیدِ جذاب و کلاسیک با دیالوگ­هایی به اندازه است. سریال «ریپلی» اقتباسی ادبی از رمان «آقای ریپلی بااستعداد» است و داستان آن در سال ۱۹۶۱ در ایتالیا می­ گذرد. مردی ثروتمند در نیویورک، فردی به نام ریپلی را استخدام  می کند تا پسر جوان و ولخرجش که در یکی از جزایر ایتالیا به خوشگذرانی مشغول است را به خانه بازگرداند و این سرآغاز جرم و جنایت­ های ریپلی است. در دو قسمت اول تقریباً اتفاق شاخصی نمی ­افتد، اما فضا، نماها، بازی بازیگرها، شخصیت­ پردازی ریپلی و تعلیق مبتنی بر فضا نه پیرنگ؛ چنان است که هر لحظه انتظار حادثه­ ای را داریم. اما کم کم در قسمت­ های بعدی تعلیق فضا و قصه با هم گره خورده و نفس تماشاگر را حبس می­ کند. فیلمنامه آرام آرام، با دقت، وسواس و حوصله نوشته شده و پیش می­ رود. چنان که گویی فیلم نامه نویس و شخصیت داستان همدست شده­ اند! هر تعلیقی، پیش ­درآمدی برای تعلیق بزرگ­تر بعدی است. در شخصیت­ پردازی ریپلی با بازی آندرو اسکات، اشاره ­ای به علت یا علل گرایش او به کلاهبرداری و جنایت نمی ­شود و این از بُعد روانکاوانه اثر می ­کاهد که البته رویکردی هوشمندانه از جانب نویسنده و کارگردان است تا جنبه­ روانی سریال بر جنبه­ سرگرمی غلبه نکند. ریپلی علاقه­ ای غیر معقول و شدیدی به پول و رفاه ندارد تا همچون گرگی گرسنه در وال ­استریت باشد. پیشنهاد کار (بازگرداندن پسر کشتی ­ساز از ایتالیا) را نیز با اکراه و تأخیر و به دلیل شرایط مالی نه چندان خوبش می پذیرد. ریپلی در یک اتاق اجاره ای ارزان قیمت زندگی می­ کند و معتقد است که یخچال چیز خوبی نیست؛ چرا که جلوی آزادی را می­ گیرد و باعث سکونت طولانی مدت در یک جا می شود. ریپلی بعد از هر نقشه، نقشه­ و بازی­ دیگری را می­ طلبد. او پس از رسیدن به ثروت و رفاه و زندگی در خانه­ ای مجلل، تفاوت بارزی در حالتش نسبت به قبل ایجاد نمی­ شود. او فقط عاشق کارش است و با کلاهبرداری و جنایت هیجانات خود را ارضاء کرده و از این راه امرار معاش هم می ­کند. ریپلی، شخصیتی هیجان­ خواه است و برایش فرقی ندارد، نامه ­پستی جعل کند یا آدمی را به قتل برساند. هر دو برایش هیجان انگیزند و به محض انجام و اتمام یک کار، نیاز به هیجان بعدی برایش به وجود می ­آید. تفاوتِ نمایشِ جنایت در آثار کلاسیک و امروزی این است که در اولی، نمایشِ عریان جنایت و تأثیر مخرب روی ذهن و روان تماشاگر نکوهیده و در دومی نیک است. پس «درود بر آلفرد هیچکاک!» تمام پلان­ ها و سکانس­ ها به دقت و از سر ضرورت در اثر گنجانده شده­ اند. تا جایی که وقتی در دقایق آخر سریال فکر می کنید همه چیز تمام شده؛ با یک پلان کوبنده به تنها ابهام تماشاگر تیزبین نیز پاسخ داده می­ ...