رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 1 خبر


  • پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳
  • الخميس ۲۲ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 30 May

۱۲۲۵۶۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ ۲ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«تا باران چند پاییز مانده» به اهورا رفت

نمایش «تا باران چند پاییز مانده» تا ۱۲ خرداد در تماشاخانه اهورا روی صحنه است. به نقل از مشاور رسانه‌ای اثر، نمایش «تا باران چند پاییز مانده» نوشته عرفان پورمحمدی و به کارگردانی آویشن دودانگه از ۲۷ اردیبهشت، اجرای خود را در تماشاخانه اهورا آغاز کرده است. آویشن دودانگه، مهنوش شاهباز، مروارید معصومی، هادی استادعلی، […]


اکران ۵۳ اثر در سومین روز جشنواره فیلم و فیلمنامه «ایثار»

۲ نشست تخصصی و اکران ۵۳ فیلم برنامه‌های سومین روز نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه ایثار را تشکیل می‌دهند. به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره بین المللی فیلم و فیلمنامه «ایثار»، دو نشست تخصصی و اکران ۵۳ فیلم در بخش‌های مختلف سینمایی، مستند، داستانی، نماهنگ و پویانمایی، برنامه‌های سومین روز نخستین جشنواره […]


فیلم کوتاه آزاده صمدی به تدوین رسید

با پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «دیروز» با بازی آزاده صمدی این فیلم وارد مراحل پس‌تولید شد. به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، با پایان فیلمبرداری فیلم کوتاه «دیروز» به کارگردانی کیوان اروندیان و با بازی آزاده صمدی این فیلم وارد مراحل پس‌تولید شد. فیلم کوتاه «دیروز» که تازه‌ترین اثر کیوان اروندیان در مقام کارگردان است […]


«زخم سایه» برنده جایزه ویژه جشنواره آمریکایی شد

فیلم نیمه بلند «زخم سایه» به کارگردانی راشل صفادل جایزه ویژه جشنواره بین المللی برایت لایت لس‌آنجلس را از آن خود کرد. به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم نیمه بلند «زخم سایه» به نویسندگی و کارگردانی راشل صفادل جایزه ویژه جشنواره بین المللی برایت لایت لس‌آنجلس را از آن خود کرد. «زخم سایه» که […]


محمدمهدی عسگرپور به‌عنوان نایب رییس «فیاپف» انتخاب شد

محمدمهدی عسگرپور تهیه‌کننده و کارگردان سینمای ایران برای هفتمین دوره پیاپی به‌عنوان نایب رئیس فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه‌کنندگان فیلم، انتخاب شد. به نقل از روابط عمومی خانه سینما، در نودمین سالگرد تاسیس فیاپف (فدراسیون بین‌المللی انجمن‌های تهیه کنندگان فیلم) و در جریان برگزاری تازه‌ترین مجمع عمومی فیاپف، روز شنبه ٢٠ می ٢٠٢٣ (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۱) […]


«اخت الرضا» به نیت امام رضا(ع) در ۴ شهر روی پرده می‌رود

فیلم «اخت الرضا» ساخته سیدمجتبی طباطبایی در اولین روز نمایش فیلم‌های دهه کرامت با نام «۶۰ سال سینمای ایران و عرض ارادت به پیشگاه امام رضا(ع)» به روی پرده می‌رود. کارگردان این فیلم اعلام کرد: رونمایی و اکران رسمی فیلم در مهرماه مصادف با سالروز ورود حضرت معصومه سلام الله علیه به قم برنامه ریزی […]


تمام دکور سریال «رهایم کن» از خاک ساخته شد

طراح صحنه سریال «رهایم کن» گفت: کل دکور این سریال را از صفر و از خاک ساختیم؛ طراحی این فضا حدود سه ماه طول کشید و دوماه تمام برای ساخت آن در جاجرود وقت صرف شد. سهیل دانش اشراقی در توضیح چگونگی طراحی صحنه سریال رهایم کن بیان کرد: اساسا این طراحی به دلیل تاریخ خاص و روزهایی […]


«پروانه و یوغ» در مجموعه تئاترشهر به روی صحنه می رود

همزمان با آغاز پیش فروش بلیت «پروانه و یوغ» به نویسندگی محمد چرمشیر با تهیه‌کنندگی و کارگردانی امیرمحمد شهنی دشتگلی در سایت تیوال از پوستر این نمایش رونمایی شد. به گزارش سینمخانه و به نقل از مشاور رسانه ای، همزمان با آغاز پیش‌فروش بلیت نمایش «پروانه و یوغ» به نویسندگی محمد چرمشیر با تهیه‌کنندگی و […]


گزارش تصویری نمایش «کلردیازپوکساید»

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «کلردیازپوکساید» به نویسندگی و کارگردانی حسین ‌میلانی و با بازی اتا حسینی، فرید گلریز، آذین فهیمی، مریم ‌سعیدی، حسین ‌میلانی، مارال ‌کریمی، هادی ‌رضایی، فاطمه محسنی، نازنین ‌زهرا ‌بزازی، علی قلیچ خانی، سید حسن عبادی مهر، محسن ‌نادری، سینا ‌منتظری، عسل خاکمردان و علیرضا ‌رسول ‌زاده از ۲۴ اردیبهشت تا ۱۰ […]


گزارش تصویری نمایش «مرگ در زمستان» (۲)

به گزارش سینماخانه؛ نمایش «مرگ در زمستان» به نویسندگی و کارگردانی حامد ‌شیخی و با بازی حامد ‌شیخی، رضا نیلی، علی ‌اسدیان، ساغر ‌بهنام و ساناز خدایی از ۱۱ تا ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ ماه در عمارت ‌نوفل‌لوشاتو ‌به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: پیام احمدی کاشانی


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی