- پنجشنبه 29 آبان 1404 - 19:23
- کد خبر : 180425
- تئاتر

«کمدی سالم و ریتممند؛ تجربه تازه علی روزبه در نمایش چرندیات دراماتیک» علی روزبه، بازیگر جوان تئاتر و فارغالتحصیل رشته بازیگری، این روزها با نمایش «چرندیات دراماتیک» به کارگردانی حامد پورمحمد روی صحنه است؛ نمایشی که او آن را تجربهای متفاوت در عرصه کمدی میداند و از شکلگیری شخصیت، ریتم اجرا و نقشآفرینی گروهی آن […]
«کمدی سالم و ریتممند؛ تجربه تازه علی روزبه در نمایش چرندیات دراماتیک»
علی روزبه، بازیگر جوان تئاتر و فارغالتحصیل رشته بازیگری، این روزها با نمایش «چرندیات دراماتیک» به کارگردانی حامد پورمحمد روی صحنه است؛ نمایشی که او آن را تجربهای متفاوت در عرصه کمدی میداند و از شکلگیری شخصیت، ریتم اجرا و نقشآفرینی گروهی آن میگوید
علی روزبه، بازیگر جوان تئاتر متولد ۱۳۷۲ و فارغالتحصیل رشته بازیگری، این روزها با نمایش «چرندیات دراماتیک» به کارگردانی حامد پورمحمد روی صحنه است. او سابقه بازی در فیلم «ایستاده در غبار» و آثاری همچون «دموکراسی با طعم همبرگر» را در کارنامه دارد.
روزبه درباره ویژگیهای متن نمایش میگوید: «در ابتدا با کارگردان و نویسنده گفتوگو کردم تا جهان اثر را دقیقتر بشناسم. متن با حضور دو مأمور آغاز میشود و پیشرفت داستان بستگی به کشفیات و تصمیمات این دو شخصیت دارد.»
او درباره تحلیل دیالوگها توضیح میدهد: «جملات ساده بهنظر میرسند، اما کنار هم قرار گرفتنشان لایههای پنهان متن را آشکار میکند. باید مراقب بود این پازل درست چیده شود تا پیام اثر منتقل شود.»
به گفته این بازیگر، اثر در قالب یک «کمدی سالم» پیش میرود و تلاش کرده فضایی طبیعی و باورپذیر برای شخصیتش بسازد: «این اولین تجربه جدی من در کمدی بود و ساختن ریتم و رفتارهای نقش چالش بزرگی محسوب میشد.»
روزبه درباره هماهنگی ریتم نقش خود با ریتم کلی نمایش میگوید: «ریتم مأمور ۲ سرعت و حرارت خاصی به اجرا میدهد و در کنار ریتم متعادل مأمور ۱ تعادلی طبیعی ایجاد میشود.»
او همچنین بر اهمیت آمادهسازی ذهنی و بدنی قبل از اجرا تأکید میکند: «برای حفظ تمرکز و انرژی، تمرینهای فیزیکی و ذهنی را جدی دنبال میکنم.»
به گفته روزبه، کارگردان فضایی همراه و منعطف برای کشف نقش فراهم کرده است: «پورمحمد با تجربه بالایی که دارد بازیگر را خوب هدایت میکند و در عین حال آزادی لازم را در چهارچوب اثر میدهد.»
او درباره هماهنگی گروه بازیگران میگوید: «در این نمایش همه شخصیتها مانند دومینو به هم وابستهاند و خروج هر کدام از ریتم، روند صحنه را مختل میکند. تمرینهای بدنی و صدا نیز برای ایجاد این هماهنگی انجام شد.»
روزبه در پایان از واکنش تماشاگران ابراز خرسندی میکند: «تا امروز استقبال بسیار خوب بوده و انرژی مخاطب اجرای ما را زندهتر میکند.»
سینماخانه / سهیلا انصاری
نظرات