رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

فیلم | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون - Part 9

هفتمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش سینماخانه در هفتمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “جشن دلتنگی” به کارگردانی پوریا آذربایجانی، “هایلایت” به کارگردانی اصغر نعیمی و “ماهورا” به کارگردانی حمید زرگرنژاد در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. سینماخانه / تصویربردار و ساخت کلیپ: زهرا زمانیان


ششمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش سینماخانه در پنجمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “سرو زیر آب” به کارگردانی محمد علی باشه آهنگر، “تنگه ابوقریب” به کارگردانی بهرام توکلی و “اتاق تاریک” به کارگردانی روح‌الله حجازی در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. سینماخانه / تصویربردار و ساخت کلیپ : زهرا زمانیان


پنجمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش سینماخانه در پنجمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “مغز های کوچک زنگ زده” به کارگردانی هومن سیدی، “امپراطور جهنم” به کارگردانی پرویز شیخ طادی و “عرق سرد” به کارگردانی سهیل بیرقی در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. سینماخانه / تصویربردار و ساخت کلیپ: زهرا زمانیان


چهارمین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش سینماخانه در چهارمین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “امیر” به کارگردانی نیما اقلیما، “خجالت نکش” به کارگردانی رضا مقصودی و “به وقت شام” به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. تصویربردار و ساخت کلیپ / عکاس: زهرا زمانیان


سومین روز از سی و ششمین جشنواره فیلم فجر

به گزارش سینماخانه در سومین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “چهار راه استانبول” به کارگردانی مصطفی کیایی ، “بانوی قدس ایران” به کارگردانی مصطفی رزاق کریمی و “لاتاری” به کارگردانی محمدحسین مهدویان در پردیس سینمایی ملت به نمایش درآمد. سینماخانه / تصویربردار و ساخت کلیپ : زهرا زمانیان


دومین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر

به گزارش سینماخانه در دومین روز از سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر، فیلم های “شعله ور” به کارگردانی حمید نعمت الله ، “بمب، یک عاشقانه” به کارگردانی پیمان معادی و چهار فیلم کوتاه «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک، «فاش» به کارگردانی احسان مختاری، «مارلون» به کرگردانی درناز حاجی‌ها و «وقت نهار» […]




موزیک ویدئو «حریم شخصی» با صدای رضا یزدانی

موزیک ویدئوی فیلم حریم شخصی با صدای رضا یزدانی ساخته احمد معظمی منتشر شد. این موزیک ویدئو برای اولین بار در کنسرت رضا یزدانی در برج میلاد رونمایی شد. فیلم «حریم شخصی» با حضور میلاد کى‌مرام، اندیشه فولادوند، بهنوش بختیارى، مهتاب ثروتى، سعید امیرگانى، مسیح کاشانى، محمد تهورى، زنده‌یاد نقى سیف جمالى، رعنا آزادى‌ور و […]


تیزر سی‌و‌چهارمین جشنواره فیلم کوتاه تهران

تیزر سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران صبح امروز شنبه ٢٢شهریور در نشست خبری جشنواره رونمایی شد. به گزارش سینماخانه و به نقل از ستاد خبری سی‌و‌چهارمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، تیزر این دوره از جشنواره توسط بهمن اَرک ساخته شده است و حامد سلیمان‌زاده، علیرضا قاسمی، امید شمس، تیام یابنده و علی مسلمی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی