رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • دوشنبه ۱ تیر ۱۴۰۵
  • الإثنين ۶ محرم ۱۴۴۸
  • 2026 Monday 22 June

نمایش حباب | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

نمایش «حباب» از زندگی به شکل حباب می گوید

نمایش «حباب» از زندگی شخصی می گوید که همانند یک حباب دیر یا زود میترکد علیرضا احمدی خیری کارگردان نمایش «حباب» در مصاحبه اختصاصی با پایگاه خبری سینماخانه به شرح این نمایش پرداخت و عنوان کرد: نمایش داستان شخصی را روایت می کند که بر اثر بیماری به کما رفته و چهار حس این شخص […]


گزارش تصویری نمایشنامه خوانی «حباب»

به گزارش سینماخانه نمایشنامه «حباب» به نویسندگی علیرضا احمدی خیری و احسان غفوری زاهد، کارگردانی علیرضا احمدی خیری و با بازی نیره قریب علی درزی، محمودرضا پیرنیا، حسین خیرخواه، زهرا عبد اللهی، لیان عباس زاده و اسماعیل رجبی مقدم شنبه ۸ خرداد در تماشاخانه استاد جمشید مشایخی خوانش شد. سینماخانه / عکاس: پیام احمدی کاشانی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«قایق‌سواری در تهران» طنزی که سطحی و مبتذل نیست

«قایق‌سواری در تهران» ساخته رسول صدرعاملی، روایتگر داستان مردی است که پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور، به تهران بازمی‌گردد و با واقعیت‌های پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود که انتظارش را نداشته است. این فیلم با نگاهی واقع‌گرایانه و طنزگونه، به تضادهای زندگی می‌پردازد. همکاری رسول صدرعاملی و پیمان قاسم‌خانی در این فیلم، ترکیبی موفق از طنز تلخ و نگاه انتقادی را به ارمغان آورده است. صدرعاملی با زبانی ساده اما تأثیرگذار، فضای سردرگم شخصیت های فیلم را به تصویر می‌کشد. طنز فیلم از آن دست طنزهای سطحی و مبتذل نیست؛ بلکه طنزی است که از دل موقعیت‌های واقعی و تلخ زندگی بیرون می‌آید و همین امر باعث شده تماشاگر هم‌زمان بخندد و تأمل کند. قاسم‌خانی با بازی طبیعی و بی‌تکلف خود، به این لایه طنزآمیز فیلم عمق بیشتری بخشیده است. عنوان فیلم خود استعاره‌ای است از ناممکن‌بودن برخی خواسته‌ها؛ قایق‌سواری در شهری که آب ندارد، نمادی از تلاش برای دستیابی به چیزی که شاید هرگز محقق نشود. این تناقض، محور اصلی روایت فیلم است. بازی‌های طبیعی بازیگران، فیلمنامه‌ای که به جزئیات زندگی توجه دارد، و کارگردانی صادقانه صدرعاملی، «قایق‌سواری در تهران» را به اثری قابل تأمل تبدیل کرده است - فیلمی که آینه‌ای است برای نگاه کردن به خودمان و شهری که در آن زندگی می‌کنیم. سینماخانه/ حامد بهجتی