رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲ تیر ۱۴۰۵
  • الثلاثاء ۷ محرم ۱۴۴۸
  • 2026 Tuesday 23 June

وضعیت زرد | سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

فصل سوم «وضعیت زرد» تولید می‌شود

بازیگر فصل دوم سریال «وضعیت زرد» درباره این سریال و اولویت‌ های حضورش در این سریال گفت. مهران رجبی بازیگر سینما و تلویزیون که در فصل دوم سریال «وضعیت زرد» حضور دارد و این شب ها روی آنتن شبکه دو است در درباره این سریال تلویزیونی اظهار کرد: این مجموعه قرار است در چند فصل جلوی دوربین رود و […]


«وضعیت زرد» به فصل دوم رسید

ضبط فصل دوم سریال طنز «وضعیت زرد» آغاز شد، این مجموعه تلاش می‌کند نظر همه مخاطبان در سنین مختلف را جذب کند. تهیه کنندگی فصل دوم سریال فصل زرد بر عهده حامد بامروت نژاد و کارگردانی آن بر عهده مجید رستگار خواهد بود و با پایان ساخت دکورهای فصل جدید، ضبط سریال نیز چند روزی است در محل حسینیه هنر […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«قایق‌سواری در تهران» طنزی که سطحی و مبتذل نیست

«قایق‌سواری در تهران» ساخته رسول صدرعاملی، روایتگر داستان مردی است که پس از سال‌ها زندگی در خارج از کشور، به تهران بازمی‌گردد و با واقعیت‌های پیچیده‌ای روبه‌رو می‌شود که انتظارش را نداشته است. این فیلم با نگاهی واقع‌گرایانه و طنزگونه، به تضادهای زندگی می‌پردازد. همکاری رسول صدرعاملی و پیمان قاسم‌خانی در این فیلم، ترکیبی موفق از طنز تلخ و نگاه انتقادی را به ارمغان آورده است. صدرعاملی با زبانی ساده اما تأثیرگذار، فضای سردرگم شخصیت های فیلم را به تصویر می‌کشد. طنز فیلم از آن دست طنزهای سطحی و مبتذل نیست؛ بلکه طنزی است که از دل موقعیت‌های واقعی و تلخ زندگی بیرون می‌آید و همین امر باعث شده تماشاگر هم‌زمان بخندد و تأمل کند. قاسم‌خانی با بازی طبیعی و بی‌تکلف خود، به این لایه طنزآمیز فیلم عمق بیشتری بخشیده است. عنوان فیلم خود استعاره‌ای است از ناممکن‌بودن برخی خواسته‌ها؛ قایق‌سواری در شهری که آب ندارد، نمادی از تلاش برای دستیابی به چیزی که شاید هرگز محقق نشود. این تناقض، محور اصلی روایت فیلم است. بازی‌های طبیعی بازیگران، فیلمنامه‌ای که به جزئیات زندگی توجه دارد، و کارگردانی صادقانه صدرعاملی، «قایق‌سواری در تهران» را به اثری قابل تأمل تبدیل کرده است - فیلمی که آینه‌ای است برای نگاه کردن به خودمان و شهری که در آن زندگی می‌کنیم. سینماخانه/ حامد بهجتی