رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March

در مراسم وداع با محمدعلی کلی بوکسور اسطوره‌ای، جمعی از بازیگران و چهره‌‌های مشهور سینمایی و هنری و نیز ورزشکاران و سیاستمداران حضور داشتند. به نقل از آسوشیتدپرس، در این مراسم که دیروز غروب به وقت ایران شروع شد و پس از مراسم تدفین این چهره محبوب جهان به صورت خصوصی، با برنامه‌ای بزرگ با […]

در مراسم وداع با محمدعلی کلی بوکسور اسطوره‌ای، جمعی از بازیگران و چهره‌‌های مشهور سینمایی و هنری و نیز ورزشکاران و سیاستمداران حضور داشتند.

به نقل از آسوشیتدپرس، در این مراسم که دیروز غروب به وقت ایران شروع شد و پس از مراسم تدفین این چهره محبوب جهان به صورت خصوصی، با برنامه‌ای بزرگ با حضور هزاران تن به انجام رسید، شماری از چهره‌های مشهور سینمایی نیز حضور داشتند.

ویل اسمیت که در فیلم «علی» در نقش محمد علی کلی نقش‌آفرینی کرده بود، از چهره‌هایی بود که از ابتدا در کاروان اتومبیل‌هایی حضور داشت که در سطح شهر حرکت کردند و از برابر مکان‌های مختلف زندگی محمدعلی، از خانه زادگاهش تا سالن‌های ورزشی که او در آنجا تمرین می‌کرد و موزه علی عبور کردند.

بیل کلینتون رییس جمهوری سابق آمریکا و بیلی کریستال بازیگر و برایانت گامبل روزنامه‌نگار مشهور آمریکایی نیز از جمله شرکت‌کنندگان در مراسم یادبود محمدعلی بودند.

در این مراسم که بزرگ‌ترین سفر نهایی علی در لوییزویل شهر زادگاهش بود، خیل جمعیت در مسیر حرکت اتومبیل حامل جنازه وی گل پرتاب می‌کرد.

در مراسمی که برای یادبود محمد علی کلی برگزار شد، بیل کلینتون، بیلی کریستال بازیگر فیلم «تحلیلش کن» و برایانت گامبل به سخنرانی پرداختند. کلینتون در این مراسم گفت: علی قصه خودش را نوشت و رفت.

بیلی کریستال نیز با اشاره به اهمیت کلی گفت او با قدرت خودش همه را شگفت زده می‌کرد و فردی کاریزماتیک بود که می‌توانست با صراحت از عقایدش دفاع کند. او این ورزشکار را به رعد و برق تشبیه کرد که توسط مادر طبیعت با قدرت تمام در هوای رقیق می‌درخشد و همه جا را نورانی می‌کند. وی افزود: علی ما را وادار کرد تا به خودمان نگاه کنیم؛ مردی عجول و بی‌پروا ما را هیجان‌ز‌ده کرد، به خشم آورد، ما را گیج کرد و به چالش کشید و در نهایت پیام‌آور خاموش صلح بود و به ما یاد داد که زندگی زمانی بهتر است که بین مردم پل بکشی نه دیوار.

در مراسمی که در ورزشگاه کی.اف.سی شهر برگزار شد، اسپایک لی کارگردان سیاهپوست، آرنولد شوارتزنگر فرماندار پیشین کالیفرنیا و بازیگر و کارگردان مشهور، دیوید بکهام فوتبالیست نامدار، ووپی گلدبرگ بازیگر فیلم «روح» و کریم عبدالجبار ورزشکار پیشکوست نیز حضور داشتند.

مایک تایسون قهرمان سابق بوکس سنگین وزن جهان و لنوکس لوییز از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

اوباما و همسرش امکان شرکت در این مراسم را نداشتند زیرا دیروز هم‌زمان مراسم فارغ‌التحصیلی دخترشان از دبیرستان برگزار می‌شد. به جای وی نامه اوباما توسط مشاور وی در کاخ سفید خوانده شد.

شایعات حاکی از این بود که ترامپ نیز قصد شرکت در این برنامه را داشت اما او سرانجام به همسر محمدعلی اطلاع داد که قادر به شرکت در مراسم نیست.

در این مراسم جمعیتی بیش از ۱۵ هزار نفر وقتی یکی از رهبران مسلمان آمریکایی پشت تریبون قرار گرفت، یک‌صدا علی علی می‌گفتند تا با قهرمان مدافع حقوق مردم در سراسر جهان وداع کنند.

کوین یورک از شاخصان دنیای تکنولوژی نیز در این مراسم در حالی که اشک می‌ریخت گفت آرزویش این بود که محمدعلی بیشتر زنده می‌ماند چون او دوست همه بود.

به گزارش پلیس لوییزویل بیش از ۱۰۰ هزار نفر از مردم این شهر در مراسم خاکسپاری قهرمان بوکس جهان، شرکت داشتند.

هوادران این چهره محبوب که سه دوره قهرمانی جهان را کسب کرده بود، در مراسمی احساسی و پرشور با «بزرگ‌ترین» چهره خداحافظی کردند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار