رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
  • الخميس ۱۸ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Thursday 28 March

امسال ۲۵ فیلم دیگر از جمله «پرندگان»، «شیر شاه» و«تلما و لوییز» وارد فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا شدند. به نقل از ورایتی، فهرست ملی ثبت فیلم که یک فهرست ویژه فیلم‌های سینمایی محصول آمریکا است، از سال ۱۹۸۸ میلادی در کتابخانه ملی کنگره آمریکا تاسیس شده است. هر سال ۲۵ فیلم سینمایی آمریکایی که […]

امسال ۲۵ فیلم دیگر از جمله «پرندگان»، «شیر شاه» و«تلما و لوییز» وارد فهرست ملی ثبت فیلم آمریکا شدند.

به نقل از ورایتی، فهرست ملی ثبت فیلم که یک فهرست ویژه فیلم‌های سینمایی محصول آمریکا است، از سال ۱۹۸۸ میلادی در کتابخانه ملی کنگره آمریکا تاسیس شده است. هر سال ۲۵ فیلم سینمایی آمریکایی که دارای تأثیر فرهنگی و تاریخی برجسته، و یا از نظر زیبایی، قابل توجه هستند وارد این فهرست می شوند.

«پرندگان»، «شیر شاه»، «کلوپ صبحانه» و «تلما و لوییز» از جمله فیلم‌هایی هستند که به تازگی وارد این فهرست شده‌اند.

این فهرست اکنون شامل نام ۷۰۰ فیلم از یک قرن سابقه سینمایی آمریکا است.

امسال فیلم‌های بلند کلاسیک، مستندهای مهم و فیلم‌های آوانگارد از بدنه اصلی فیلسازی آمریکا از جمله فیلم‌های راه یافته به این فهرست هستند.

هر سال یک گروه متخصص از هیات حفظ ملی فیلم کار انتخاب این فیلم ها را انجام می‌دهند. برای ورود فیلمی به این فهرست باید حداقل ۱۰ سال از ساخت آن گذشته باشد.

فیلم «تلما و لوییز» محصول ۱۹۹۱ از جمله این فیلم‌هاست و ریدلی اسکات سازنده این فیلم گفت مایه افتخارش است که فیلمش وارد این فهرست شده و به فیلم دیگرش در این فهرست یعنی «بلید رانر» پیوسته است.

مستند «کاهش تمدن غرب» ساخته پنلوپه سفریس در سال ۱۹۸۱ نیز از این که فیلمش درباره راک پانک لس‌آنجلس وارد این فهرست شده ابراز خوشوقتی کرد و گفت این فیلم راه درازی طی کرده تا به اینجا سیده است.

امسال سال خوبی برای فیلم‌های کالت بود و «کلوب صبحانه» ساخته جان هیوز و «راشمور» ساخته وس اندرسون محصول ۱۹۹۸ با بازی بیل ماری و مستند مواد مخدری «پاریس در حال سوختن است» در مورد هنر در نیویورک دهه ۱۹۸۰ و «عروس شاهزاده» ساخته راب راینر از این دست فیلم بودند که به این فهرست افزوده شدند.

«کافه اتمی» ساخته ۱۹۸۲، «توپ آتش» ساخته ۱۹۴۱، «پرندگان» ساخته آلفرد هیچکاک محصول ۱۹۶۳، «شرق بهشت» ساخته الیا کازان محصول ۱۹۵۵ که بر مبنای رمان جان اشتین بک و با بازی جیمز دین ساخته شد، «دختر بامزه» محصول ۱۹۶۸ با بازی باربارا استرایسند، «انیمیشن شیر شاه» محصول ۱۹۹۴ دیزنی، «بیست هزار فرسنگ زیر دریا» ساخته استوارت پیتون محصول ۲۰۱۶ و از فیلم‌های صامت سینمای آمریکا و «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟» فیلم کمدی محصول ۱۹۸۸ به کارگردانی رابرت زمکیس و تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ از دیگر فیلم های سال ۲۰۱۶ بودند که وارد این فهرست شدند.

منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار