رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأحد ۱۹ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 28 April

به بهانه اولین جشنواره ی بین المللی نمایش های بی کلام تهران نگاهی داشتیم به نمایش توالت، به نویسندگی جواد حاجیلو و کارگردانی محمد حق شناس که در دانشکده ی هنر و معماری (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز) به اجرا در آمد. نمایشی با یک پرسوناژ و با بازی امیر باباشهابی یکی از بازیگران نسل جوان، توانست […]

به بهانه اولین جشنواره ی بین المللی نمایش های بی کلام تهران نگاهی داشتیم به نمایش توالت، به نویسندگی جواد حاجیلو و کارگردانی محمد حق شناس که در دانشکده ی هنر و معماری (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز) به اجرا در آمد. نمایشی با یک پرسوناژ و با بازی امیر باباشهابی یکی از بازیگران نسل جوان، توانست نظر مثبت عده ی زیادی از مخاطبان خود را در اولین روز جشنواره به خود جلب کند.

امیر باباشهابی در گفتگو با سینما خانه عنوان کرد: در ابتدا فقط یک کلمه به اسم توالت داشتیم و قرار نبود من در این نمایش بازی کنم و یا هیچ همکاری داشته باشم… من یک هفته قبل از بازبینی جشنواره با این گروه همراه شدم. روند شکل گیری نمایش از اینجا شروع شد که جواد حاجیلو ایده ای به نام توالت داشت که بعدها درمورد این ایده صحبت شد و با مشورت با آقایان کلهری، مهیمنی به این نتیجه رسیدیم که در توالت یک موقعیت دراماتیک ایجاد کنیم ولی بی هیچ دیالوگی. شرایطی که در حال حاضر وجود دارد یعنی همین گروهک های تکفیری داعش، به ما ایده ی وجود یک تروریست را در کار داد و اوایل کار قرار بود نام کار “مرثیه ای بر یک اندیشه” باشد. طرح کلی کار این است که: لوکیشن ما در توالت می باشد ، بازیگر در توالت است و ویدئو پروژکتور از بالا درون توالت را تصویر برداری می کند و در طی یک پرده تماشاگران اتفاقاتی که درون توالت در حال وقوع است را از تصویر بر روی پرده و به شکل پلان مشاهده می کنند.

امیر باباشهابی همچنین عنوان کرد: من تصور می کنم یک زمانی باید فاصله ی  بین سینما و تئاتر و یا در کل فاصله ی تمامی هنرها از هم از بین برود و ما تلاش کردیم در اجرای خود یک سینمای زنده و به عبارتی یک سینما-تئاتر داشته باشیم. تئاتر اینترکتیو، تئاتریست که از ویدئو آرت استفاده می کند و تفاوت این تئاتر با بقیه ی تئاتر ها این است که رسانه در خدمت نمایش است و نمایش در خدمت رسانه نیست! رسانه ی ما همان ویدئو پروژکتور و یک کارکتر بود؛ چراکه به طور زنده هر اتفاقی که می افتاد را به مخاطب نشان می داد. مخاطبان به طور زنده شاهد سینما بودند و در این نمایش صدا را به صورت زنده می شنیدند و اما تصویر را از روی پرده می دیدند.

عوامل این نمایش :

نویسنده : محمد جواد حاجی لو

کارگردان : محمد حق شناس

بازیگر : امیر بابا شهابی

دستیار کارگردان : پیمان زندی

طراح پوستر : پویا مظفریان

مشاوران کارگردان : مزدک مهیمنی و محمد کلهری ( که این کار بسیار مدیون آنهاست )

مدیا : امین کشاورز –

طراح و ساخت آکسسوار : میثاق محسن نژاد

 

سینماخانه/مژگان آقاداوودیان

 

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار