محمداسماعیل سعیدی با انتقاد از کشیدن سیگار در فیلم‌ها و سریال‌های مختلف توسط هنرمندانی که طرفداران بسیاری در میان جوانان دارند درخصوص آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی پیرامون این مسئله گفت: متاسفانه سن استفاده از دخانیات در کشور پایین آمده به همین دلیل ضروری است دستگاه‌ها مختلف فرهنگی و اجتماعی برای مقابله با گسترش این معضل وارد میدان شوند و در این بین رفتار و منش هنرمندان سینما و تلویزیون در فیلم‌ها و سریال‌ها به دلیل دارا بودن طرفداران بسیار در میان جوانان نقش تاثیرگذاری دارد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیون نباید این موضوع را که فرد پس از هر نوع تنش روحی، عصبانیت یا جنجال می‌تواند به سیگار پناه برده و آرامش گیرد، ترویج دهند، گفت: متاسفانه در بسیاری از  صحنه‌ها دیده شده فرد بعد از یک نزاع طولانی با روشن کردن یک سیگار در کُنجی آرام می‌گیرد.

وی تاکید کرد: گرفتن ژست قهرمانی و روشنفکری با سیگار، تبعات نامناسبی بر نوجوان دارد و این سبک زندگی به مرور ذهن آن‌ها را تسخیر و مسیر زندگی‌شان را به بیراهه می‌کشاند.

سعیدی با تاکید براینکه صداوسیما و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید چارچوبی را برای تولیدکنندگان آثار فرهنگی و هنری درخصوص این نوع مسائل تعریف کنند، گفت: راه‌های بسیاری پیش پای مسئولان برای نشان دادن قبح این ماجرا وجود دارد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه قهرمان‌های سریال‌ها و فیلم‌ها نباید سیگار به دست باشند چراکه به یقین موجود اشاعه آن در جامعه می‌شوند، گفت: دستگاه‌های فرهنگی باید تکلیف و چارچوب خود را نسبت به مسائلی همچون کشیدن قلیان و سیگار مشخص و برای چگونگی نمایش آن برنامه داشته باشند.

منبع: برنا