رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 19 April

سازمان سینمایی در گزارشی اعلام کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد فروش دی‌ماه ۹۵ نسبت به ماه مشابه در سال گذشته رشد ۷۷ درصدی داشته و در ۵ سال گذشته، بالاترین رقم فروش را داشته است. به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، طبق آمار و اطلاعات به دست آمده از ۲۹۵ سالن سینمای کشور در […]

سازمان سینمایی در گزارشی اعلام کرد: بررسی آمارها نشان می‌دهد فروش دی‌ماه ۹۵ نسبت به ماه مشابه در سال گذشته رشد ۷۷ درصدی داشته و در ۵ سال گذشته، بالاترین رقم فروش را داشته است.

به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، طبق آمار و اطلاعات به دست آمده از ۲۹۵ سالن سینمای کشور در دی‌ماه ۹۵، یک میلیون و ۷۲۰ هزار نفر به سینما رفتند که این میزان بیشترین فروش در بین ماه‌های مشابه در ۵ سال گذشته را رقم زده است. بر اساس این گزارش، میزان فروش سینماهای کشور در دی ماه ۹۵ بالغ بر ۱۱۳ میلیارد ریال بوده است.

معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی در این گزارش اعلام کرده است: با وجود اینکه بینندگان سینمای ایران در دی ماه۹۵ نسبت به ماه گذشته ۱۳ درصد کاهش داشته‌اند، اما نسبت به ماه مشابه در سال قبل ۴۱درصد بیشتر به سینما رفته‌اند.

میزان فروش سینمای ایران در ماه‌های دی- سال‌های ۹۲ تا ۹۵

 

در این ماه، تعداد ۲۸ فیلم سینمایی در ۵۴ هزار و ۹۷۸ سانس نمایش روی پرده رفت که فیلم «سلام بمبئی» با فروش ۵۰ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال، ۴۴ درصد از کل فروش سینما را به خود اختصاص داد. رتبه بعدی فروش به فیلم «هفت ماهگی» با ۱۰ میلیارد و ۵۲۷ میلیون ریال و ۹ درصد از کل فروش سینما اختصاص دارد.

در دی ماه ۹۵، استان تهران با ۷ درصد از کل جمعیت کشور بالاترین نسبت جمعیت و تماشاگر را دارا بوده است. (وضعیت استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، قم، یزد و البرز نیز بیش از میانگین کشوری است و کمترین میزان نسبت مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۰.۰۵ درصد است).

در این میان، سینما ساحل اصفهان با جذب ۴۰ هزار و ۳۳۷ نفر و فروش ۲۱۳ میلیون تومان به‌عنوان کاراترین سینمای تک سالن معرفی شد و سینما پردیس قلهک تهران گران‌ترین بلیت سینما را فروخت. اما استان خراسان جنوبی ارزان‌ترین استان برای تماشای فیلم بود. در این استان به‌طور متوسط هر تماشاگر ۳۴ هزار و ۹۸۵ ریال برای خرید بلیت هزینه کرد.

سهم فیلم‌های به نمایش درآمده از فروش سینمای ایران در دی ۹۵

 

میزان فروش ۱۰ فیلم‌ پرفروش دی ماه ۹۵

سلام بمبئی: ۵۰،۰۷۱،۷۱۷،۲۷۸ ریال

هفت ماهگی: ۱۰،۵۲۷،۱۰۵،۹۹۶ ریال

لاک قرمز: ۷،۱۳۱،۶۹۰،۰۰۰ ریال

جنجال در عروسی: ۶،۲۸۴،۸۳۷،۰۰۰ ریال

چهاراصفهانی در بغداد: ۶،۲۵۲،۴۱۰،۹۹۷ ریال

وارونگی: ۵،۰۲۵،۴۱۰،۹۹۷ ریال

آس و پاس: ۴،۷۵۲،۳۳۱،۵۰۰ ریال

یتیم خانه ایران: ۴،۵۴۷،۸۵۰،۰۰۰ ریال

مشکل گیتی: ۳،۶۶۲،۰۳۹،۹۹۵ ریال

گیتا: ۳،۵۷۰،۴۹۲،۹۹۶ ریال

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار