رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 2 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
  • شنبه 19 فروردین 1396 - 15:40
  • کد خبر : 6937
  • تئاتر
  • چاپ خبر : جمشید مشایخی:  آوردن فوتبالیست و بسکتبالیست به روی صحنه بخاطر پول خیانت به تئاتر است

بازیگر پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی گفت: اجازه دهید با هنرمان زیبا شویم نه اینکه یک فوتبالیست و بسکتبالیست را به خاطر پول روی صحنه تئاتر بیاوریم، این از نظر من خیانت به تئاتر است. این مطلب را جمشید مشایخی در مراسم افتتاح نمایش «آدم، آدم است» نوشته برتولت برشت و کارگردانی حبیب دانش که با […]

بازیگر پیشکسوت عرصه هنرهای نمایشی گفت: اجازه دهید با هنرمان زیبا شویم نه اینکه یک فوتبالیست و بسکتبالیست را به خاطر پول روی صحنه تئاتر بیاوریم، این از نظر من خیانت به تئاتر است.

این مطلب را جمشید مشایخی در مراسم افتتاح نمایش «آدم، آدم است» نوشته برتولت برشت و کارگردانی حبیب دانش که با حضور مهدی شفیعی مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی و عبدالرضا علی پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان بهارستان در تالار مولوی برگزار شد، عنوان کرد.
بازیگر فیلم سینمایی «کمال الملک» در این مراسم گفت: «خوشحالم که در شب افتتاح یک نمایشی که اثری از هنرمندانی جوان است حضور دارم. کسانی که امروز خودشان استاد شده‌اند. این اتفاق برای من لذت‌بخش است. می‌خواهم خاطره‌ای تئاتری برای شما تعریف کنم که بی‌ارتباط با تئاتر امروز نیست».
وی ادامه داد: در دهه ۴۰ بود، حدود سال ۴۵ یا ۴۶ بود که تجربه تئاتری در پاریس برگزار می‌شد و ما هم شرکت کردیم. یک خانم بازیگر به اسم «آینا مارین» که ایتالیایی بود و ما هم فیلم‌هایی که از او به ایران می‌آمد را دیده بودیم و به‌طورکلی خانم زیبایی نبود، را دیدیم. ما در حال تمرین روی صحنه بودیم که این خانم همراه جوانی بسیار زیبا به سالن آمد و ابتدا به نظرم از نزدیک حتی از فیلم‌هایش هم زشت‌تر بود! من به مرحوم جمشید لایق که همراهم بود گفتم ایتالیا این‌همه هنرمند زیبا دارد، چرا در نمایشی که قرار است دو نفر عاشق هم شوند، چنین بازیگری را برای بازی انتخاب کرده‌اند که زیبایی ندارد؟! کمی از بازی آینا مارین گذشت و من حرفم را پس گرفتم و به جمشید لایق گفتم فکر می‌کنم این خوشگل‌ترین زن دنیاست! دلیلش هنر این زن بود.
وی تصریح کرد: اجازه دهید با هنرمان زیبا شویم نه اینکه یک فوتبالیست و بسکتبالیست را به خاطر پول روی صحنه تئاتر بیاوریم. این ازنظر من خیانت به تئاتر است.
رئیس مرکز تالار مولوی نیز پیش از اجرای نمایش «آدم، آدم است» گفت: افتخار می‌کنم که ابتدای سال ۹۶ در مهمترین و بهترین مرکز تئاتر دانشگاهی کشور، میزبان بزرگان عرصه تئاتر مثل جمشید مشایخی در این سالن هستیم. حضور او برای تالار مولوی و نسل جوان و دوستانی که در آغاز یادگیری هستند، مغتنم است.
امیرحسین حریری افزود: حضور مشایخی برای ما یک پیام ویژه دارد؛ اینکه در حقیقت نسل جوان هنرمندان با سخت‌کوشی و ممارست می‌توانند مشایخی‌ها، نصیریان ها، کشاورزهای زیادی به هنر کشور ارائه دهند.
وی گفت: ما شاید به دلیل آسیب‌های جدی در وضعیت بومی تئاتر کشور، بیش‌ از پیش امروز به همدلی و یادگیری تئاتر در کشور نیاز داریم تا آینده این هنر در کشور را به‌خوبی رقم بزنیم. به حبیب‌الله دانش تبریک می‌گویم که با سخت‌کوشی گروهی جوان را دورهم جمع کرده و نزدیک به یک سال برای روی صحنه آمدن تمرین کرده‌اند.
عبدالرضا علی پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهارستان نیز در ادامه با ابراز خرسندی و افتخار بخاطر حضور جمشید مشایخی در افتتاحیه نمایش برای گروه نمایش آرزوی موفقیت کردند.
مراسم افتتاح نمایش «آدم، آدم است» ۱۸ فروردین ماه برگزار شد.
«آدم، آدم است»، داستان «گالی کی» مرد ساده‌دلی است که قدرت نه گفتن ندارد. روزی او به ‌قصد خرید ماهی از خانه خارج می‌شود و با سربازهایی روبه‌رو می‌شود که به دردسر بدی افتاده‌اند و… .
حسن برجکی، فرزانه جمال‌زاده، فریبا رسولی، علی‌اصغر زارعی، محمدرضا صالحی، صادق طالعی، عباس طباطبایی، حسن فضلی، نگار محمد زاده، عباس نورمحمدی، فریبرز واحدی در نمایش «آدم، آدم است» ایفای نقش می‌کنند.
علاقه‌مندان به تماشای این نمایش می‌توانند ساعت ۲۰:۳۰ هرروز غیر از شنبه‌ها، به تالار مولوی مراجعه کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار