رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الجمعة ۲۴ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 3 May

۱۱۰۰۴ تیر ۱۳۹۶ ۳ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

«لامبورگینی» در تاریکی اجرا شد/ توقف فروش بلیت اینترنتی

نمایش «لامبورگینی» به کارگردانی سیامک صفری شامگاه ۲۵ تیرماه با نور موبایل مخاطبان حاضر در تئاتر شهرزاد اجرا شد و در عین حال فروش بلیت اینترنتی این نمایش نیز متوقف شده است. شامگاه یکشنبه ۲۵ تیرماه اجرای نمایش «لامبورگینی» به کارگردانی سیامک صفری که در پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می رود با رفتن برق […]


«ساعت ۵ عصر» از چهارشنبه در سینماهای کشور اکران می شود

سخنگوی شورای صنفی نمایش از اکران فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» از چهارشنبه ۲۸ تیر ماه در سینماهای کشور اکران می شود. غلامرضا فرجی سخنگوی شورای صنفی نمایش با اشاره به برگزاری جلسه امروز دوشنبه ۲۶ تیرماه شورای صنفی نمایش گفت: فیلم سینمایی «ساعت ۵ عصر» به کارگردانی مهران مدیری از روز چهارشنبه ۲۸ تیرماه به […]


اکران فیلمی از امیر نادری در گروه هنر و تجربه

فیلم سینمایی «کوه»، جدیدترین ساخته امیر نادری، فیلمساز سرشناس ایرانی از نیمه دوم مرداد در سینماهای گروه هنر تجربه به نمایش در می‌آید. فیلم سینمایی «کوه» (Monte) به محض صدور پروانه نمایش آن ، از نیمه مرداد در سینماهای گروه هنر و تجربه اکران می‌شود. «کوه» به عنوان اولین فیلم ایتالیایی زبان نادری، روایتگر ماجرای […]


تعطیلی سینماهای کشور به مناسبت شهادت امام صادق (ع)

به مناسبت شهادت امام صادق (ع)، سینماهای سراسر کشور روز پنجشنبه ۲۹ تیر ماه به طور کامل تعطیل است. بنابر اعلام غلامرضا فرجی (سخنگوی شورای صنفی نمایش) سینماهای سراسر کشور به مناسبت فرا رسیدن شهادت امام جعفر صادق (ع) از ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۸ تیر تعطیل و  روز پنجشنبه ۲۹ تیر به طور کامل […]


ساعت خوش فیلم سینمایی می‌شود

سعیدآقاخانی، بازیگر و کارگردان تلویزیون و سینما قصد دارد فیلم سینمایی «دوران خوش» را بسازد. داستان این فیلم در مقطعی روایت می‌شود که بازیگران مجموعه تلویزیونی محبوب «ساعت خوش» برای گذران زندگی به شهرهای مختلف سفر و برنامه اجرا می‌کردند. ظاهرا مهراب قاسم‌خانی فیلمنامه «دوران خوش» را براساس برخی خاطرات واقعی بازیگران ساعت خوش از […]


مهدی یراحی برای «بیست و یک روز بعد» می‌خواند

مهدی یراحی تیتراژ فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» را می خواند. به نقل از روابط عمومی این فیلم، قطعه موسیقی و موزیک ویدئوی این اثر به‌زودی و با آغاز نمایش عمومی فیلم منتشر خواهد شد. «بیست و یک روز بعد» نخستین ساخته سینمایی سیدمحمدرضا خردمندان به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفاه، از نیمه مرداد ۹۶ […]


«آشوب» در بوستان ولایت ادامه دارد

با تصویربرداری سکانس های آغاز جنگ و حمله دشمن بعثی به خرمشهر، تاکنون ۵۰ درصد تصویر برداری سریال مهدی همایونفر تهیه کننده این سریال دفاع مقدسی با اعلام این خبر گفت:  تصویر برداری این سریال این روزها پس از ضبط صحنه های مربوط به انفجارها و بخشی از درگیری های نظامی در خارج از تهران […]


«نارنینا» به پردیس تئاتر تهران می آید

نمایش «نارنینا» به نویسندگی و کارگردانی غزال حسینی از سه شنبه ۲۷ تیرماه در تماشاخانه استاد مشایخی پردیس تئاتر تهران به روی صحنه می رود. به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، نمایش «نارنینا» به نویسندگی و کارگردانی غزال حسینی از تاریخ سه شنبه ۲۷ تیرماه در تماشاخانه استاد مشایخی پردیس تئاتر تهران و […]


به بهانه سالروز تولد

بازیگری که همه چیز، همه چیز، همه چیز داشت

پیرمرد بداخلاق اما مهربان فیلم بی بی چلچله تا پیرمرد لجوج ترکمن صحرای فیلم شیلات، همه گواه توانایی بازیگری محبوبی است که یک سال پیش دنیای فانی را ترک کرد. اگر او زنده بود امروز شمع ۸۴ سالگی فوت می‌کرد. او ثروتمندترین بازیگر از نظر تنوع نقش بود. داود رشیدی فعالیت حرفه ای خود در […]


نمایش پوستر فیلم‌های ایرانی در موزه سینما

نمایشگاه پوستر فیلم‌های سینمای ایران متعلق به کارگردان‌های نسل دوم با عنوان «گام دوم» در موزه سینما برپا شد. به نقل از روابط عمومی موزه سینما، نمایشگاه پوستر آثار فیلمسازان نسل دوم سینمای ایران به‌منظور گسترش فرهنگ بصری مخاطب سینمای ایران در فضای نمایشگاهی محیطی موزه سینمای ایران روی دیوار رفت. پوسترهای موجود در این […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

ادای دین «ریپلی» به سینمای کلاسیک نوآر

مینی­­ سریال «ریپلی» محصول سال 2024 میلادی و یک سیاه و سفیدِ جذاب و کلاسیک با دیالوگ­هایی به اندازه است. سریال «ریپلی» اقتباسی ادبی از رمان «آقای ریپلی بااستعداد» است و داستان آن در سال ۱۹۶۱ در ایتالیا می­ گذرد. مردی ثروتمند در نیویورک، فردی به نام ریپلی را استخدام  می کند تا پسر جوان و ولخرجش که در یکی از جزایر ایتالیا به خوشگذرانی مشغول است را به خانه بازگرداند و این سرآغاز جرم و جنایت­ های ریپلی است. در دو قسمت اول تقریباً اتفاق شاخصی نمی ­افتد، اما فضا، نماها، بازی بازیگرها، شخصیت­ پردازی ریپلی و تعلیق مبتنی بر فضا نه پیرنگ؛ چنان است که هر لحظه انتظار حادثه­ ای را داریم. اما کم کم در قسمت­ های بعدی تعلیق فضا و قصه با هم گره خورده و نفس تماشاگر را حبس می­ کند. فیلمنامه آرام آرام، با دقت، وسواس و حوصله نوشته شده و پیش می­ رود. چنان که گویی فیلم نامه نویس و شخصیت داستان همدست شده­ اند! هر تعلیقی، پیش ­درآمدی برای تعلیق بزرگ­تر بعدی است. در شخصیت­ پردازی ریپلی با بازی آندرو اسکات، اشاره ­ای به علت یا علل گرایش او به کلاهبرداری و جنایت نمی ­شود و این از بُعد روانکاوانه اثر می ­کاهد که البته رویکردی هوشمندانه از جانب نویسنده و کارگردان است تا جنبه­ روانی سریال بر جنبه­ سرگرمی غلبه نکند. ریپلی علاقه­ ای غیر معقول و شدیدی به پول و رفاه ندارد تا همچون گرگی گرسنه در وال ­استریت باشد. پیشنهاد کار (بازگرداندن پسر کشتی ­ساز از ایتالیا) را نیز با اکراه و تأخیر و به دلیل شرایط مالی نه چندان خوبش می پذیرد. ریپلی در یک اتاق اجاره ای ارزان قیمت زندگی می­ کند و معتقد است که یخچال چیز خوبی نیست؛ چرا که جلوی آزادی را می­ گیرد و باعث سکونت طولانی مدت در یک جا می شود. ریپلی بعد از هر نقشه، نقشه­ و بازی­ دیگری را می­ طلبد. او پس از رسیدن به ثروت و رفاه و زندگی در خانه­ ای مجلل، تفاوت بارزی در حالتش نسبت به قبل ایجاد نمی­ شود. او فقط عاشق کارش است و با کلاهبرداری و جنایت هیجانات خود را ارضاء کرده و از این راه امرار معاش هم می ­کند. ریپلی، شخصیتی هیجان­ خواه است و برایش فرقی ندارد، نامه ­پستی جعل کند یا آدمی را به قتل برساند. هر دو برایش هیجان انگیزند و به محض انجام و اتمام یک کار، نیاز به هیجان بعدی برایش به وجود می ­آید. تفاوتِ نمایشِ جنایت در آثار کلاسیک و امروزی این است که در اولی، نمایشِ عریان جنایت و تأثیر مخرب روی ذهن و روان تماشاگر نکوهیده و در دومی نیک است. پس «درود بر آلفرد هیچکاک!» تمام پلان­ ها و سکانس­ ها به دقت و از سر ضرورت در اثر گنجانده شده­ اند. تا جایی که وقتی در دقایق آخر سریال فکر می کنید همه چیز تمام شده؛ با یک پلان کوبنده به تنها ابهام تماشاگر تیزبین نیز پاسخ داده می­ ...