رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 7 خبر


  • شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۱۱ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 20 April

دبیر جشنواره سینماحقیقت می گوید، نمایش فیلم های جشنواره در قطار بهترین سینمایی است که می توان با استفاده درست از آن، مخاطبان عام را هم با جشنواره همراه کرد. سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، جشنواره ها […]

دبیر جشنواره سینماحقیقت می گوید، نمایش فیلم های جشنواره در قطار بهترین سینمایی است که می توان با استفاده درست از آن، مخاطبان عام را هم با جشنواره همراه کرد.

سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی  در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، جشنواره ها را مکانی برای دیده شدن آثار و ایجاد انگیزه مضاعف برای ادامه کار فیلمسازان خواند و ادامه داد: همین که در چند روز برگزاری جشنواره ها، فیلم هایی به نمایش در می آید و مورد نقد و بررسی قرار می گیرد و یا به عنوان مثال در سینما حقیقت فیلم های مستند روز نمایش داده می شود، فرصتی است تا فیلمسازان جوان با نگرش های تازه ای آشنا شوند و در ادامه راه با تجربه بهتری فیلم بسازند.

وی اکران های جشنواره ای برای فیلم های کوتاه و مستند را تنها راه دیده شدن این فیلم ها عنوان کرد و گفت: در مدیوم تلویزیون آن طور که باید فرصت نمایش همۀ فیلم ها فراهم نیست و فیلم های گروه هنرو تجربه به مانند فیلم های بلند؛ سینمایی در اختیار ندارند. در این شرایط، جشنواره ها باید در کنار نمایش آثار به حمایت از فیلمسازان جوان همت گمارند. همان کاری که ما درسینمای حقیقت به آن مشغول هستیم.

وی ورود راه آهن به حوزه فرهنگ و هنر را فرصتی مغتنم شمارد که باید در مسیر درست هدایت شود و خاطر نشان کرد: وقتی به سینمای دنیا نگاه می کنیم همیشه پای سازمان های اقتصادی بزرگ در میان است. جشنواره های بزرگی مثل کن، ونیز و … همیشه توسط کمپانی های بزرگ حمایت می شوند. اما در ایران سازمان ها بیشتر دوست دارند تا در کنار جشنواره ها باشند و دیده شوند و به بعد تبلیغاتی توجه کنند. امیدوارم جشنواره راه آهن که در ابتدای راه است با هدفگذاری صحیح و حمایت از فیلمسازان در مسیر درست گام بر دارد.

دبیر جشنواره سینما حقیقت ادامه داد: امکان نمایش دادن فیلم ها در قطار، موضوعی است که باید به آن جدی نگاه کرد. نمایش فیلم های جشنواره در قطار بهترین سینمایی است که می توان با استفاده درست از آن، مخاطبان عام را هم با جشنواره  همراه کرد.

طباطبائی نژاد به  قابلیت های تصویری بسیاری که در راه آهن وجود دارد، اشاره کرد و گفت: برگزاری این گونه جشنواره های فرهنگی و هنری، راه را برای دیده شدن راه آهن فراهم می کند و با توجه به مسئولان دلسوزی که حمایت از هنرمند را نه در کلام بلکه در عمل آن‌ها می بینیم، می توان امیدوار بود که در سال های آتی جشنواره راه آهن یکی از جشنواره های مطرح کشور باشد.

وی نقد فیلم ها در ایام جشنواره یا بعد از آن و در قالب نشست های هفتگی را یکی از کارهای جشنواره ها دانست و اظهار داشت: حضور منتقد در کنار فیلمسازان و بحث های پیرامون یک فیلم را باید جدی گرفت و به نحوی باید آن را مدیریت کرد تا نکته های مفیدی را برای فیلمساز به همراه داشته باشد. در صورت محقق شدن این موضوع می توان امیدوار بود که یک جشنوارۀ موفقی را شاهد هستیم.

گفتنی است؛ دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن دی ماه ۹۶ در تهران برگزار می شود و هنرمندان تا ۳۰ آذرماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایتrailway90.rai.ir اقدام به ثبت نام نمایند.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار