رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 17 خبر


  • سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۷ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 16 April

به گزارش سینماخانه؛ فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، نحوۀ برگزاری صحیح و سیاستگذاری جشنواره ها را در شناخت هر چه بهترهنرمندان و مخاطبان جامعه تأثیرگذار دانست و گفت: جشنواره های موضوعی اگر درست انجام شوند، می توانند هر چه بهتر یک موضوعی را […]

به گزارش سینماخانه؛ فرهاد توحیدی فیلمنامه نویس در گفت و گو با ستاد خبری جشنواره فیلم و عکس راه آهن، نحوۀ برگزاری صحیح و سیاستگذاری جشنواره ها را در شناخت هر چه بهترهنرمندان و مخاطبان جامعه تأثیرگذار دانست و گفت: جشنواره های موضوعی اگر درست انجام شوند، می توانند هر چه بهتر یک موضوعی را به مخاطبان عام معرفی کنند. به نظرم هر جا که  توجه هنرمندان و سینما گران و سایر حوزه های فرهنگی و هنری به موضوعی معطوف شده است، باعث شده تا جنبۀ عمومی تری در جامعه به خود بگیرد.

وی برگزاری دومین دورۀ جشنواره هنری راه آهن و استقبال هنرمندان از آن را نشان از اهمیت موضوع و ظرفیت بالای انجام کارهای فرهنگی در این حوزه عنوان کرد و اظهار داشت: راه آهن باید برای فرهنگ سازی هر چه بهتر به برنامه سازی و تولید کارهای هنری در بخش هایی که متناسب با نیازهای خودش است، بپردازد. حس حرکت در دل طبیعت و وجه بصری و سینمایی که در این حوزه وجود دارد بر جذابیت بصری آن افزوده است و می توان با کارهای فرهنگی، زوایای مغفول ماندۀ آن را برای مخاطبان به تصویر کشید.

وی توجه هنرمندان به راه آهن که محور توسعۀ کشور است را بیش از هر چیز حیاتی خواند و اظهار داشت: در دنیا آثار بسیاری با موضوع راه آهن تولید می شود و شبکه های تلویزیونی بسیاری به تولید و پخش برنامه هایی از خدمات رسانی حوزۀ ریلی می پردازند. به نظرم هر چه در این حوزه کار شود، باز کم است و باید در کارهای هنرمندان براهمیت راه آهن تأکید شود.

توحیدی، حس راحتی و حریم شخصی که در قطار وجود دارد را وجه متمایز آن در مقایسه با سایر وسایل حمل و نقلی بر شمارد و خاطر نشان کرد: این حس آرمش و امنیت فوق العاده ای که از سوارشدن در قطار است، قابل مقایسه با هیچ کدام از وسایل حمل و نقلی دیگر نیست. عبور از دل طبیعت بکری که کم تر در فضاهای دیگر می توان آن را تجربه کرد و جذابیت های بصری که با حضور در این وسیلۀ دراماتیک می توان تجربه کرد همه و همه مزیدی بر علت شده است تا قطار را در نظر مردم متفاوت کند.

این فیلمنامه نویس سینما به ساخت فیلم های بسیاری با موضوع قطار اشاره کرد و گفت: کار کردن در این فضا یک حس خوشایندی را برای من به همراه دارد و همیشه دوست داشتم تا در این فضا کار کنم.

گفتنی است؛ مهلت ارسال آثار دومین جشنواره فیلم و عکس راه آهن تا ۱۰ دی ماه تمدید شد و آئین اختتامیه و معرفی نفرات برتر این جشنواره اسفند ماه ۹۶ در تهران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار