رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
  • الجمعة ۱۹ رمضان ۱۴۴۵
  • 2024 Friday 29 March
سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

فیلم های دومین روز جشنواره به مخاطبان معرفی شدند

در دومین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم هایی از سینمای ایران و جهان با حضور اهالی سینما در کاخ جشنواره معرفی و به نمایش درآمدند. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، جمعه ۳۱ فروردین در دومین روز از سی و ششمین […]

در دومین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر فیلم هایی از سینمای ایران و جهان با حضور اهالی سینما در کاخ جشنواره معرفی و به نمایش درآمدند.

به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، جمعه ۳۱ فروردین در دومین روز از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر چهره های سینمایی و منتقدان برای خوشامدگویی و معرفی فیلم ها به مخاطبان به کاخ جشنواره آمدند.

«دریا از دور دست به ما می نگرد» شبیه به یک آلبوم عکس است

معرفی فیلم «دریا از دور دست به ما می‌نگرد» با حضور حسام اسلامی در سالن ۴ پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

اسلامی با حضور روی سن در ابتدای پخش فیلم خطاب به مخاطبان گفت: دیدن فیلم «دریا از دور به ما می نگرد» روی پرده سینما بسیار برای شما جالب خواهد بود.

وی افزود: چند نکته بعد از اینکه فیلم را دیدم به نظرم رسید که دوست دارم با شما در میان بگذارم. فیلم ساختن در مورد شهری که صد سال پیش ساکنانی داشته، کار بسیار سختی است و فیلمساز برای ساخت فیلم به حرکت و زندگی نیاز دارد.

اسلامی در پایان گفت: وقتی که حرکت و زندگی در یک شهر وجود ندارد، باد یکی از اصلی ترین نقش ها را در فیلم ایفا خواهد کرد. کارگردان این فیلم با  شهری خالی از سکنه روبرو بوده که فقط عکس هایی از آن موجود است. ساخت این فیلم شبیه به آلبوم عکس می شود و کارگردان باید کاری کند که عکس ها درست انتخاب شوند و فکر می کنم که او این کار را به خوبی انجام  داده است.

ساخت «بانو قدس ایران» اصلاً کار ساده ای نبود

مصطفی رزاق کریمی کارگردان فیلم مستند «بانو قدس ایران» در پرزنت فیلم خود با بیان اینکه برای تمام اتفاقات این فیلم مستنداتی وجود دارد، بر تبلیغی نبودن این اثر تاکید کرد.

وی پیش از اکران این فیلم در سالن شماره چهار پردیس چارسو درباره این مستند گفت: «بانو قدس ایران» درباره همسر امام خمینی (ره) ساخته شده است. مراحل تولید «بانو قدس ایران» از سال ۹۴ آغاز شد و به خاطر نیاز فیلم به پژوهش های دقیق، زمان ساخت این مستند مقداری طولانی شد و البته اصلا کار ساده ای هم نبود.

«سفر» روایت عراقی ها از حضور داعش در عراق

علی شلاه رییس جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری بابل عراق برای معرفی فیلم «سفر» به کارگردانی محمد الدراجی محصول عراق، بریتانیا، فرانسه، قطر و هلند در دومین روز جشنواره جهانی فیلم فجر به سالن شماره دو پردیس چارسو آمد.

شلاه ضمن تشکر از حاضران در سالن و مسئولان جشنواره برای دعوت آنها به جشنواره جهانی فیلم فجر گفت: اهمیت این فیلم به مسایلی است که درباره بی گناهان عراقی به شما نشان می دهد. همه آنچه تا به امروز شما درباره حضور داعش و اتفاقات پیرامون آن دیدید و شنیدید از طرف غربی ها بوده است اما مردم عراق هیچ گاه از نگاه خودشان این وقایع را نقل نکرده اند.

وی ادامه داد: «سفر» فیلمی است که زندگی مردم را و آنچه به سر آنها آمده است، از نگاه خودشان به شما نشان می دهد. این فیلم به هیچ وجه تبلیغاتی نیست و به سمت گروه یا حزب خاصی نرفته است. تمام آنچه در این فیلم خواهید دید، روایتی است که به شما کمک می کند احساسات کسانی که کشته شده اند یا کسانی که این قتل ها را انجام داده اند بیشتر درک کنید.

رییس جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری بابل عراق تاکید کرد: در این فیلم خواهیم دید که داعشی ها تحت تاثیر تفکرات مسمومی هستند که عربستان به مردم تزریق می کند و به نوعی می توانیم بگویم که داعشی ها بی گناه نیستند و خودشان هم در این تصمیم گیری نقش دارند. این فیلم برای کسانی است که می خواهند بدانند در عراق چه اتفاقی افتاده است.

فیلمی درباره یک شخصیت

پانته آ پناهی ها در معرفی فیلم «راهزن مست» در سالن شماره ۶ پردیس چارسو با خوشامدگویی به تماشاگران گفت: این فیلم در سال ۲۰۱۷ در مجارستان ساخته شده است.

وی ادامه داد: آنچه در مورد این فیلم جذاب است سابقه کارگردان اثر است. او پیش از این فیلم، فیلم های هنری زیادی ساخته است. «راهزن مست» نیز درباره یک شخصیت است. امیدوارم آن را ببینید و از آن لذت ببرید.

فیلمی درباره خشونت علیه زنان

در ادامه برنامه نمایش و معرفی فیلم ها، فیلم سینمایی «چهل و هفت» به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاالله تبریزی در سالن شماره یک چارسو روی پرده رفت.

اطراقچی در معرفی این فیلم گفت: «چهل و هفت» فیلمی درباره خشونت علیه زنان است؛ خشونتی که در لایه های مختلف اجتماع وجود دارد.

تبریزی دیگر کارگردان «چهل و هفت» هم توضیح داد: این فیلم درباره انتخاب و تصمیم گیری از سر اجبار است.

کاش جنگ از خاورمیانه رخت بربندد

فیلم سینمایی «دایان» به کارگردانی بهروز نورانی پور با حضور عوامل فیلم در پردیس چارسو به نمایش درآمد.

این فیلم با حضور ناصر باباییان بازیگر، میلاد باقری مدیر تولید و بهروز نورانی پور کارگردان در شامگاه ۳۱ فروردین ماه در کاخ سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درآمد.

احد میکائیل زاده مدیر ارتباطات سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر پیش از آغاز نمایش فیلم «دایان» روی سن رفت و ضمن عذرخواهی به خاطر تاخیر اکران فیلم گفت: این اولین نمایش فیلم «دایان» است و به زودی تور جهانی آن نیز آغاز می شود. همچنین این فیلم در بخش «زیتون های زخمی» و مسابقه فیلم های اول نیز حضور دارد.

بهروز نورانی پور همچنین ابراز امیدواری کرد منطقه خاورمیانه به زودی رنگ آرامش را به خود ببیند و جنگ از منطقه رخت بربندد.

بازنمایی قحطی و گرسنگی پس از جنگ در «تالان»

همچنین پانته آ پناهی ها در معرفی فیلم «تالان» بیان کرد که این فیلم به دوران قحطی و گرسنگی شدید مردم و همچنین روابط انسانی در قزاقستان دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی اشاره می کند.

وی در معرفی فیلم «تالان» ساخته بولات کلیمبتف که در سالن شماره ۳ پردیس چارسو نمایش داده شد، گفت: کارگردان فیلم «تالان» دوره سختی از شرایط مردم قزاقستان را در این فیلم به تصویر کشیده است.

وی ادامه داد: این دوره تاریخی به دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی مربوط می شود که دوران پس از جنگ است و کشور به قحطی و گرسنگی شدیدی دچار شده است.

پناهی ها با اشاره به یک ویژگی این فیلم بیان کرد: این فیلم که تولید قزاقستان است غیر از بازسازی درخشان آن دوره تاریخی به جزییات زیبایی در روابط انسانی هم اشاره کرده است.

آدرس سایت رسمی جشنواره Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Info@Fajriff.com است.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران در حال برگزاری است.

سینماخانه/ حامدبهجتی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار