رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 23 خبر


  • دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الإثنين ۲۰ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Monday 29 April
  • یکشنبه 9 اردیبهشت 1397 - 11:15
  • کد خبر : 19931
  • تئاتر
  • چاپ خبر : «دو روایت از شکسپیر» به تماشاخانه سنگلج می‌آید

نمایش «دو روایت از شکسپیر» به نویسندگی و کارگردانی «اصغر نوری» از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با اجرای ویژه عکاسان به تماشاخانه سنگلج می‌آید. نمایش «دو روایت از شکسپیر» به نویسندگی و کارگردانی «اصغر نوری» از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با اجرای ویژه عکاسان روی صحنه می رود.  این نمایش شامل […]

نمایش «دو روایت از شکسپیر» به نویسندگی و کارگردانی «اصغر نوری» از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با اجرای ویژه عکاسان به تماشاخانه سنگلج می‌آید.

نمایش «دو روایت از شکسپیر» به نویسندگی و کارگردانی «اصغر نوری» از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با اجرای ویژه عکاسان روی صحنه می رود.  این نمایش شامل دو اثر «اتللو به روایت یاگو» و «هملت به روایت هوراشیو» است که در جشنواره‌های شکسپیر فرانسه و بونته بونه آلمان به روی صحنه رفته‌اند و بخشی از پژوهش اجرایی گروه  «تئاتر ۸۸» روی متن‌های شکسپیر است که به مدت شش سال ادامه داشت.

«دو روایت از شکسپیر» تلاشی است برای اجرای دو تراژدی هملت و اتللو به فرم روایی که از شیوه‌های نمایش ایرانی؛ نقالی و پرده‌خوانی می‌آید و ماجرا با زبانی طنز و امروزی از دیدگاه دو شخصیت جانبی اما تاثیرگذار این دو تراژدی روایت می‌شود. تاکید روی عنصر نمایش و زیباشناسی شر از ویژگی‌های این اجراست که با استفاده از مولفه‌هایی نظیر موسیقی سنتی ایرانی تلاش می‌کند متن‌های شکسپیر را با ما و زمانه‌ی ما پیوند دهد.

در این نمایش غزاله رشیدی، محمد رضا چرختاب، اصغر نوری ایفای نقش می کنند.

سایر عوامل نمایش «دو روایت از شکسپیر» عبارتند از: آهنگساز: حسین آگنج/ طراح صحنه: اصغر نوری/ طراح پرده‌ی نقالی: نورا موسوی‌نیا/ طراح نور: سالار حسینی فر/ طراح لباس: سحر آشتیانی/ دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: آرمین یاری/ گروه کارگردانی: فائزه حسینی، محمد نورالدینی، پردیس حسامی/ مدیر روابط عمومی: سپیده معصومی/ مدیر روابط بین الملل: یاسمن طالبی/ مسئول تبلیغات و رسانه: مینا پیروزیان/ عکس و فیلم و تیزر: سعید کریمی/ پوستر و بروشور: سینا سرمدی/ منشی صحنه: تینا جعفری.

نمایش «دو روایت از شکسپیر» به نویسندگی و کارگردانی «اصغر نوری» از روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه در ساعت ۳۰/۱۹ با اجرای ویژه عکاسان در تماشاخانه سنگلج روی صحنه می رود.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار