رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الأربعاء ۱۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Wednesday 24 April
  • دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 12:08
  • کد خبر : 19964
  • تئاتر
  • چاپ خبر : روزهای پُربار پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر

نشست خبری “پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر” به دبیری سهراب سلیمی روز سه شنبه، ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس ساختمان جدید خانه تئاتر با حضور اصحاب رسانه و مدیران بخش های مختلف برگزار شد. مدیریت نشست خبری را بهزاد مرتضوی، مدیر روابط عمومی خانه تئاتر بر عهده […]

نشست خبری “پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر به مناسبت بزرگداشت روز جهانی تئاتر” به دبیری سهراب سلیمی روز سه شنبه، ۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در سالن کنفرانس ساختمان جدید خانه تئاتر با حضور اصحاب رسانه و مدیران بخش های مختلف برگزار شد.

مدیریت نشست خبری را بهزاد مرتضوی، مدیر روابط عمومی خانه تئاتر بر عهده داشت. وی در ابتدا از سهراب سلیمی، دبیر جشن خانه تئاتر درخواست کرد تا توضیحاتی را پیرامون نحوه اجرایی پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر ارائه دهد. سهراب سلیمی در نخستین صحبت ها اظهار کرد :”خیلی خوشحالم به عنوان یکی از کسانی که سرمایه جسمی و فکری ش را برای ساخت و ساز این ساختمان (جدید خانه تئاتر) قرار داد، اولین نشست مطبوعاتی در این مجمع را با شما به مناسبت هفته گرامیداشت روز جهانی تئاتر برگزار می کنیم.”

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت : “در جشن امسال به دلیل کمبود منابع مالی تمرکز ما بیشتر بر فضای خانه هنرمندان است .”

در ادامه، دبیر پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر اعلام کرد که انجمن کارگردانان خانه تئاتر یک بخش رقابتی را با حضور کارگردان های جوانان خواهند داشت و در پایان، به برگزیدگان جوایزی اهدا می شود. همچنین، از برگزاری سمپوزیوم بین المللی طراحی صحنه و لباس، گردآوری نمایشگاهی از آثار دانشجویان طراحی صحنه و لباس شرکت کننده در کارگاه ها و معرفی برگزیدگان در ایام جشن خانه تئاتر به عنوان بخشی از برنامه های انجمن طراحان صحنه و لباس خانه تئاتر برای گرامیداشت روز جهانی و ملی تئاتر خبر داد. چاپ یک کاتالوگ شامل ۸۸ پرتره عکس از نمایش های اجرا شده در سال ۱۳۹۶ به همت انجمن عکاسان خانه تئاتر از دیگر برنامه های جشن خانه تئاتر به شمار می رود.

بعد از پایان بخش نخست صحبت های سهراب سلیمی، مهدی قلعه، دبیر اجرایی جشن خانه تئاتر تریبون را در اختیار گرفت و اعلام کرد که جشن خانه تئاتر از تاریخ ۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ تا ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ در سالن های استاد شهناز، سالن استاد امیرخانی و سالن استاد انتظامی و فضای باز خانه هنرمندان برگزار می شود. وی همچنین به حضور ۲۰ دوچرخه سوار با لباس مبارک مزین به نشان خانه تئاتر در روز افتتاحیه جشن خانه تئاتر اشاره کرد. او ادامه داد که نشست های انجمن کارگردانان خانه تئاتر و انجمن نمایشنامه نویسان خانه تئاتر در سالن امیرخانی و اعلام برگزیدگان انجمن های مختلف در سالن استاد انتظامی برگزار می شود. بخش دیگر سخنان مهدی قلعه به شرح زیر است :

فضای باز خانه هنرمندان میزبان نمایش های روحوضی و سیاه بازی خواهد بود. تفاهمنامه ای با بنیاد فردوسی امضا شده است و ۱۶ کودک نقال و شاهنامه خوان، ۵ گروه خیمه شب بازی در پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر حضور خواهند داشت. انجمن حرکت خانه تئاتر به اجرای نمایش های آئینی و رقص های فولکلور می پردازد.

در نهایت افزود :” چند غرفه در طول جشن خواهیم داشت که شامل غرفه ی ساخت عروسک متعلق به اعضاء انجمن عروسکی و نیز غرفه ی گریم کودکان متعلق به اعضاء انجمن گریم خواهد بود. پنج پرفورمنس نیز در لابی بالای خانه هنرمندان توسط کانون کارگردانان به سرپرستی محمود رضا رحیمی برگزار خواهد شد.”

احسان حاجی پور، مدیر ستاد اجرایی جشن خانه تئاتر و مدیر روابط عمومی چهاردهمین دوره جشن خانه تئاتر از عدم حمایت های مالی از جشن خانه تئاتر گلایه کرد و از خانه هنرمندان به عنوان تنها حامی جشن خانه تئاتر نام برد. وی همچنین از حمایت های کوروش زارعی؛ مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری قدردانی کرد. سپس ابراز امیدواری کرد که شهرداری تهران همانند سال گذشته برای حمایت از جشن خانه تئاتر پیشقدم شود و از رایزنی با دکتر محمدباقر نوبخت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای جلب حمایت های آنها خبر داد. او در ادامه گفت که در طول ایام جشن خانه تئاتر از ۱۴ هنرمند پیشکسوت به همت موسسه هنرمندان پیشکسوت و خانه تئاتر تقدیر به عمل خواهد آمد. او به اطلاع اصحاب رسانه رساند که بعد از برپایی جشن بازیگر در روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷، برای اولین بار ضیافت اختتامیه جشن خانه تئاتر ایران با حضور هنرمندان هنرهای نمایشی برگزار می شود که جزئیات به زودی در اختیار اصحاب رسانه قرار خواهد گرفت.

در ادامه نشست خبری از پوستر پانزدهمین جشن گرامیداشت روز جهانی و ملی تئاتر با طراحی عماد سالکی رونمایی شد.

بهزاد مرتضوی، مدیر روابط عمومی خانه تئاتر از چاپ روزانه بولتن خبری پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر سخن گفت و اعلام کرد در صورت افزایش حمایت ها، چاپ کاتالوگ جشن خانه تئاتر در دستور برنامه ها قرار دارد.

عدم حمایت معاونت فرهنگی هنری شهرداری تهران، معاون امور بین الملل شهرداری تهران و مرکز هنرهای نمایشی کشور از دیگر گلایه های دبیر و مدیران اجرایی پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر بود که باعث شد از اهالی رسانه درخواست کنند تا آنها را در انعکاس گلایه ها و جلب حمایت ها از سوی نهادهای مسئول یاری برسانند.

سهراب سلیمی، در بخش آخر سخنان خودش از استقبال نامطلوب اصحاب رسانه از نشست خبری جشن خانه تئاتر انتقاد و به تعداد بی شمار روزنامه ها و خبرگزاری های فعال در حوزه فرهنگ و هنر اشاره کرد که تنها تعدادی اندک و پای ثابت های همیشگی از خبرنگاران فرهنگی، هنری در نشست خبری حضور دارند. در نهایت، او حضور دلالان فرهنگی را از آفت های رسانه در حوزه فرهنگ و هنر برشمرد.

نشست خبری با امضای پوستر پانزدهمین دوره جشن خانه تئاتر به مناسبت گرامیداشت روز جهانی و ملی تئاتر پایان یافت.

سینماخانه / فرزاد جمشیددانایی

اخبار مرتبط

نظرات



آخین اخبار