رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • الأحد ۲ ذو الحجة ۱۴۴۵
  • 2024 Sunday 9 June

۲۱۳۳۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۱۵ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

پری صابری؛ اعجاز تئاتر

به مناسبت اجرای نمایش “کوروش” و پنجاه و پنج سال فعالیت هنری پری صابری در روز جمعه ۳۱ فروردین ماه ۱۳۹۷ در تالار وحدت بنیاد فرهنگی، هنری رودکی با حضور هنرمندان و علاقه مندان به هنر تئاتر از ایشان تقدیر به عمل آمد. نخست، جهانگیر کوثری، تهیه کننده نمایش “کوروش” روی صحنه آمد و اجرای […]


نگاهی به فیلم "لک لک کاکلی"

لک لک کاکلی، همای سعادت یا جغد شوم

یک خبرنگار، روستایی خوش منظره و فقیر نشین، همکلاسی های قدیمی و پرنده ی کمیاب حفاظت شده ای که سرمایه ی ملی کشور چین محسوب می شود، مجموعه عناصری هستند که“لیانگ چیائو” برای بیان چالش این روزهای کشورش بکار می گیرد. کارخانه ی تولید سیمانی که چرخ اقتصاد روستا را می گرداند و اکثریت اهالی […]


گزارش پنجمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر

سینماگران ایرانی و خارجی امروز دوشنبه ۳ اردیبهشت با حضور در سالن‌های نمایش پردیس چارسو فیلم‌های سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را معرفی کردند. به گزارش سینماخانه؛ فیلم‌های سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر روز دوشنبه ۳ اردیبهشت در چهارمین روز برگزاری این رویداد با اقبال مخاطبان نمایش داده و […]



دختر امام خمینی (ره) در بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر:

جشنواره جهانی فیلم فجر در شناخت دیگران از فرهنگ ما موثر است

زهرا مصطفوی دختر امام خمینی (ره) ضمن بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر به بیان نکاتی درباره تاثیر این رویداد سینمایی پرداخت. به گزارش ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، عصر امروز ۳ اردیبهشت ماه زهرا مصطفوی رییس و دبیرکل جمعیت دفاع از مردم فلسطین و دختر حضرت امام […]


سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر

برنامه‌های بخش علمی و دانشگاهی اعلام شد

برنامه نشست و کارگاه‌های تخصصی سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در بخش علمی و دانشگاهی سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر اعلام شد. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی‌وششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ماه در قالب برنامه‌های سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر سه نشست و کارگاه تخصصی در دانشگاه‌ […]


مشاور رییس جمهوری با حضور در جشنواره جهانی فیلم فجر:

راه‌اندازی جشنواره جهانی فیلم فجر کار بزرگی است که از دولت یازدهم شروع شد

حسام الدین آشنا در حاشیه بازدید از سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دعوت از سینماگران مستقل و ایجاد فضایی برای رقابت سینماگران ایرانی و خارجی در جشنواره را باعث شکوفایی و جلب توجه جهان به سینمای ایران دانست. به گزارش سینماخانه به نقل از ستاد خبری سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر، […]



یادداشتی بر فیلم "ظهور و سقوط یک کمپانی فیلمسازی کوچک"

و پول دغدغه تمام کمپانی های فیلم سازی جهان

مسایل اقتصادی و چالش تهیه ی بودجه ی مورد نیاز تولید فیلم و به طور کلی تهیه ی محصولات فرهنگی و هنری در بخش خصوصی، دلمشغولی امروز و اینجا نیست؛ که گودار نیز در سال ۱۹۸۶ آنرا دستمایه ی فیلم خود قرار داده است. به قول ایزابل جوردن صاحب کمپانی یونیفرم در فرانسه و مهمان […]


گزارش چهارمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر

در چهارمین روز از جشنواره جهانی فیلم فجر چکیده ای از بهترین های سینمای ایران و جهان نمایش داده و توسط سینماگران ایرانی و خارجی معرفی شدند. به گزارش سینماخانه؛ نمایش و معرفی فیلم های سینمایی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه نیز پی گرفته شد. شروع دوباره گرگ بازی […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

«بی بدن» و زنده نگه داشتن سینمای اجتماعی

سینمای اجتماعی ایران حالا دیگر به یکی از ارکان اصلی بدل گشته است و «بی بدن» نشان می دهد محدودیت‌های چند سال اخیر و تمام تلاش های خواسته یا ناخواسته در جهت کمرنگ نمودن این شکل از سینما نتوانسته است ریشه دوانده و اصیل این گرایش را به تمامی در میان فیلمسازان و مخاطبین بگسلد. «بی بدن» قصه اش را از ماجرایی واقعی وام می گیرد و فیلمنامه نویس به سبب تجربه و دسترسی به پرونده های جنایی سال های گذشته موفق می شود تا با تلفیق عناصر و متریال های درام و تعلیق بر بستر موضوعی ملتهب، تماشاگر را با خود همراه سازد. فیلمساز و فیلمنامه نویس می کوشند تا تصویری تازه از شخصیت‌ها و فرآیندهای قضایی ارائه دهند و به همین مناسبت است که نوید پورفرج برای نقش بازپرس انتخاب گردیده تا یک نوع آشنایی زدایی را با کاراکتری این چنین شاهد باشیم و تا حد قابل قبولی به توفیق رسیده است. نمونه این رویکرد را می توان در نقش پدر و استفاده از سروش صحت هم امتداد داد که البته به آن اندازه موثر و باورپذیر نیست. الناز شاکردوست پس از وقفه ای کوتاه و در ادامه روند روبه رشد گذشته از پس نقشی سخت که نیاز به آمادگی های روحی و حسی و حتی جسمی خاصی داشته برآمده و حس و حال یک مادر نگران را به خوبی بازتاب می دهد. «بی بدن» یک نقطه ضعف هم دارد و آن طولانی بودن تایم فیلم (نسخه جشنواره) است که می تواند با تدوینی مجدد شکلی پالوده به خود بگیرد. پایان بندی «بی بدن» به شدت غافلگیرکننده است و به زعم نگارنده بر تاثیر گذاری قصه بر مخاطب اش بسیار می افزاید و می تواند از جمله وجوه افتراق این فیلم با سایر آثاری باشد که تاکنون با موضوع قصاص ساخته شده اند؛ همچنانکه پرداختن به جزییات قضایی نیز یکی از ویژگی های «بی بدن» است. سینماخانه / حمید عبدالحسینی