رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • السبت ۲۵ شوال ۱۴۴۵
  • 2024 Saturday 4 May

۲۱۳۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۲ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

در پی سرقت پنجشنبه شب

شکایت از سارقان منزل علی معلم

آذر معماریان همسر زنده یاد علی معلم از تشکیل پرونده شکایت از دزدان منزل خود خبر داد. آذر معماریان همسر زنده یاد علی معلم گفت: پنجشنبه شب ۲۷ اردیبهشت ماه در هنگام غیبت از منزل، خانه ما مورد سرقت قرار گرفت و همه وسایل قیمتی و ارزشمند دزدیده شد. وی ادامه داد: با حضور ماموران […]


قائم مقام صداوسیما:

تمهیدات لازم برای پخش تمامی مسابقات جام جهانی اندیشیده شده است

حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم اعلام کرد تمهیدات لازم اندیشیده شده است که تمامی مسابقات فوتبال جام جهانی برای مخاطبان ایرانی پخش شود. حجت الاسلام سید رمضان موسوی مقدم قائم مقام سازمان صداوسیما درباره پرداخت حق پخش مسابقات جام جهانی فوتبال از تلویزیون ایران گفت: همه تدابیر لازم اندیشیده شده است و ان شاءالله […]



گزارش تصویری نمایش “بر فراز برجکها”

نمایش “بر فراز برجکها” به کارگردانی سعید تقوایی و نویسندگی محمد رضایی راد از ۱۹ اردیبهشت تا ۲ خرداد ماه ۱۳۹۷ در سالن ناصر خسرو به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور


محکومیت کشتارهای غزه در جشنواره‌ی کن

در جریان برگزاری هفتاد و یکمین جشنواره فیلم کن، تجمعی در محکومیت کشتار بیش از ۶۰ فلسطینی در نوار غزه برگزار شد. به نقل از «نشنال»، در این تجمع انتظاری که در راس آن «آن ماری جاسر» کارگردان فلسطینی قرار داشت سینماگران کشتار بیش از  ۶۰ فلسطینی و زخمی شدن صدها تن را توسط رژیم […]


یاد و خاطره قاسم افشار در کلام ۵ گوینده خبر

قاسم افشار، گوینده‌ای نام‌آشنا که بیش از سه دهه اخبار مهم کشورمان را روایت کرد و ۱۰ سال اخیر زندگی خود را از تلویزیون دور بود، برای همیشه همکارانش را تنها گذاشت و در سن ۶۷ سالگی دار فانی را وداع گفت. محمدرضا حیاتی، مازیار ناظمی، مرتضی حیدری، حسن عابدینی و فواد بابان که تجربه […]


شکایت یک میلیارد دلاری استن لی از کمپانی پیشین خودش

استن لی اسطوره دنیای کمیک‌بوک‌های مارولی کمپانی پیشین خود را با دادخواستی یک میلیارد دلاری به دادگاه فراخواند. به نقل از د رپ، اسطوره دنیای کمیک‌بوک‌های مارولی می‌گوید همه اسامی، هویت‌ها، تصاویر و ارتباط های بین شخصیت‌های وی به سرقت رفته است. استن لی با ارایه دادخواستی علیه کمپانی «پو انترتینمنت» که کمپانی پیشین وی […]


برنامه اکران «لس آنجلس-تهران» قطعی نیست

کارگردان فیلم «لس آنجلس-تهران» بیان کرد زمان اکران این فیلم هنوز قطعی نیست. تینا پاکروان کارگردان فیلم سینمایی «لس آنجلس-تهران» درباره چگونگی اکران این فیلم گفت: به علت وجود بحران اکران در سینما تمام فیلم های رو پرده در شرایطی قرار دارند که نمی توانند سانس های خوب دریافت کنند، چرا که تعداد فیلم هایی که […]


گزارش تصویری “مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران” (۲)

مراسم اختتامیه “بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران” به دبیری حسین عبداللهی، روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در تالار وحدت با حضور اساتید دانشگاهی، هنرمندان و دانشجویان دانشگاه های مختلف برگزار شد و برندگان بخش های گوناگون، مورد تقدیر قرار گرفتند. سینماخانه / عکاس : لیلا محرم پور


گزارش تصویری “مراسم اختتامیه بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران” (۲)

مراسم اختتامیه “بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران” به دبیری حسین عبداللهی، روز چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در تالار وحدت با حضور اساتید دانشگاهی، هنرمندان و دانشجویان دانشگاه های مختلف برگزار شد و برندگان بخش های گوناگون، مورد تقدیر قرار گرفتند. سینماخانه / عکاس : فرزاد جمشیددانایی


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی