رفتن به بالا

اخبار سینما، تئاتر و تلویزیون

تعداد اخبار امروز : 0 خبر


  • سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • الثلاثاء ۶ ذو القعدة ۱۴۴۵
  • 2024 Tuesday 14 May

۲۱۳۳۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ ۴ » سینما خانه | پایگاه خبری سینما، تئاتر و تلویزیون

گزارش تصویری نمایش “متامورفیسم مانی”

نمایش “متامورفیسم مانی” به کارگردانی نوید ترابی از ۳۰ فروردین تا ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در پردیس تئاتر شهرزاد به روی صحنه می رود. سینماخانه / عکاس: امیر سهیلی پور



فیلم جدید کیانو ریوز خریدار پیدا کرد

فیلم جدیدی که کیانو ریوز در آن بازی کرده است، در جشنواره فیلم کن پخش ‌کننده خود در آمریکای شمالی را پیدا کرد. به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «سیبری» که به کارگردانی متیو راس ساخته شده درباره یک فروشنده آمریکایی الماس است که الماس‌های آبی را به خریدارانی در روسیه می‌فروشد. امتیاز پخش این […]


مراسم رونمایی از پوستر نمایش “دستور العمل های پرواز برای خدمه و خلبان”

نشست خبری و مراسم رونمایی از پوستر نمایش “دستور العمل های پرواز برای خدمه و خلبان”  به نویسندگی و کارگردانی فرهاد فزونی و با حضور پگاه آهنگرانی ، مارین ون هولک ، فرشاد فزونی ، نکیسا بهشتی، امیر امیری و سارا حدادی در روز شنبه، ۲۲ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ در حیاط کافه آپ آرت مان […]


رویداد صبح خلاق تهران

گزارش یک جشن و بازی سخنرانان

جشن یک سالگی رویداد صبح خلاق تهران جمعه ۲۱ اردیبهشت ۹۷ در سالن همایش پژوهشکده فرهنگ و هنر با حضور قریب به ۷۰۰ شرکت کننده برگزار شد. صبح جمعه پیاده روهای خیابان انقلاب تنها روز خلوت هفته را تجربه می کند، در میان خلوتی خیابان انقلاب افرادی که قدم زنان به سمت خیابان برادران مظفر […]


«کوپال» در بخش مسابقه جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ

فیلم سینمایی «کوپال» به کارگردانی کاظم ملایی در بخش مسابقه‌ی چهارمین جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ حضور خواهد داشت. به گزارش سینماخانه و به نقل از روابط عمومی اثر، جشنواره فیلم‌های ایرانی زوریخ برای ارائه فرهنگ و سنت ایرانی و ایجاد یک پل بین فرهنگ‌های مختلف با استفاده از زبان جهانی هنر و به ویژه هنر […]


فرهادی: اولویتم ساخت فیلم در ایران است

اصغر فرهادی درنشست خبری فیلم «همه می‌دانند» در جشنواره کن گفت همچنان اولویت من ساخت فیلم در ایران است و امیدوارم فیلم جدیدم در ایران نیز اکران شود. اصغر فرهادی که به همراه «پنه لوپه کروز»، «خاویر باردم»، «ریکاردو دارین» و تهیه‌کننده این فیلم «الکساندر ماله‌گای» و «آلوارو لونگاریو» در این نشست خبری حضور یافته […]


گاهی هم اینطور می شود

قدیمترها، وقتی پشت درهای بسته جشنواره ها و سمینارها و مناسبت هایی از این دست می ماندم، نگاه “کوزت” واری (مثل مواقعی که عروسک مورد علاقه اش را از پشت ویترین نگاه می کرد) به کسانی که بند خوشرنگی گردنشان را زینت داده بود؛ داشتم. شاه کلیدی به آن آویزان بود که همهء درهای بسته […]


برگزیدگان بخش عکس و پوستر بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی معرفی شدند.

هیئت داوران، هفده برگزیده بخش عکس و پوستر بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی را معرفی کردند. مهدی آشنا مدیر بخش عکس، پوستر و تیزر جشنواره تئاتر دانشگاهی از افتتاح گالری عکس و پوستر این جشنواره در گالری تئاتر مستقل خبر داد. به گزارش سینماخانه، مهدی آشنا مدیر بخش عکس، پوستر و تیزر بیست و […]


کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان نسبت به انتخابات هیئت مدیره‌ی مرکزی خانه ی تئاتر واکنش نشان داد

نمایش‌نامه‌نویسی با نوشتن معنی می‌یابد و نوشتن آئینی دارد و هر آئین آئینه‌ای از فرهنگ و راه و روش اندیشیدن و زیست فردی و اجتماعی و درونی و بیرونی انسان است در هر عصر و اقلیم، و هر آئینی آن‌گاه که به روش‌مندترین شکل ممکن به نگارش در‌آید، نامه‌ای می‌شود برای خویش و دیگران، تا […]


logo-samandehi

تبلیغات

یادداشت ویژه

احیای ژانر ورزشی با «پرویز خان»

در میان انبوه ژانرهایی که سینمای ایران از آن ها محروم و یا تهی است؛ از میان فیلم های ورزشی تنها تعداد معدودی در دهه ۷۰ به یاد می آید و حالا «پرویز خان» بار دیگر نفسی تازه و جانی دیگر بر این پیکره فراموش شده می دمد. «پرویز خان» نخستین فیلم علی ثقفی است و برای اولین پروژه فیلمسازی یک کارگردان جاه طلبانه می نماید. پروداکشنی که با توجه به تاریخ و جغرافیای فیلم سنگین است و از سویی بازسازی مسابقات فوتبال نیز بر ابعاد آن می افزاید. موضوع فیلم برگرفته از واقعیت‌های تاریخ فوتبال ملی ایران در مقطعی حساس بنا نهاده شده و فیلمساز کوشیده تا ضمن وفاداری بر اصالت رویداد، به فراخور نیازهای دراماتیک مواردی را نیز در چهارچوب داستانی بر آن بی افزاید و به همین سبب با فیلمنامه ای طرف هستیم که قصه گویی را فدای واقعیت نمی کند و شاید علت اعتراض برخی چهره های ورزشی نیز همین جنبه های فرامتنی است که ثقفی در مابین روایت اصل موضوع جای داده است. در کارگردانی نیز علی ثقفی با طرح و ایده ای فکر شده ظاهر می گردد که نمود آن را می توان به شکل بارز در تصویر کردن صحنه های فوتبالی و بازسازی مسابقه تیم ملی ایران و کویت که در کشور بی طرف قطر در اسفند 1365 برگزار شد؛ مشاهده کرد. اما از همه این موارد که بگذریم آنچه «پرویز خان» را متمایز می کند انتخاب بازیگر این نقش یعنی سعید پورصمیمی است که در 80 سالگی به خوبی از عهده بازی در نقش 54 سالگی پرویز دهداری بر آمده است. پورصمیمی با قدرت و تسلط مثال زدنی خود کاراکتر دهداری را همچون موم در دست می گیرد و آن را چنان ورز می دهد که تفکیک نقش از خود بازیگر کاری سخت و حتی نشدنی است. اجرای سعید پورصمیمی مبتنی بر دریافت و درک او از یافته ها و شنیده هایش از کاراکتر بعلاوه نگاهی غریزی و شهودی برآمده از رویکرد خود اوست. در کلیت علی رغم برخی کمبودها به ویژه ضعف هایی در پرداخت کاراکترهای فرعی و یا شاخ و برگ اضافی و پاره ای خرده داستان ها؛ در این مقطع می توان از «پرویز خان» به عنوان احیا کننده ژانر ورزشی در سینمای ایران یاد کرد و حضور آن را در سینمای یکنواخت امروز ما مقتنم دانست. حضوری که با ادامه اکران آن به صورت آنلاین شاید معادلات تازه ای را در عرصه فروش به بار آورد. سینماخانه / حمید عبدالحسینی